رپرتاژ آگهی ارائه شده توسط

 Department of Tourism and Commerce Marketing Dubai
رپرتاژآگهی (محتوای شریک تجاری) برای توصیف مطلبی بکار برده می شود که تبلیغ کننده و حامی مالی بر روند تهیه آن نظارت و هزینه آنرا پرداخت می کند. محتوای مربوطه توسط بخش بازرگانی تولید می شود و تحریریه و خبرنگاران یورونیوز نقشی در آن ندارند. حامی مالی با همکاری بخش تولید بازرگانی یورونیوز، کنترل موضوعات، محتوا و تأیید نهایی را در اختیار دارد. «شریک تجاری» بر انتخاب موضوعات و تولید محتوا نظارت دارد و تصمیم نهایی را در همکاهنگی با بخش تولیدات بازرگانی یورونیوز اتخاذ می کند.
رپرتاژ آگهی ارائه شده توسط
رپرتاژآگهی (محتوای شریک تجاری) برای توصیف مطلبی بکار برده می شود که تبلیغ کننده و حامی مالی بر روند تهیه آن نظارت و هزینه آنرا پرداخت می کند. محتوای مربوطه توسط بخش بازرگانی تولید می شود و تحریریه و خبرنگاران یورونیوز نقشی در آن ندارند. حامی مالی با همکاری بخش تولید بازرگانی یورونیوز، کنترل موضوعات، محتوا و تأیید نهایی را در اختیار دارد. «شریک تجاری» بر انتخاب موضوعات و تولید محتوا نظارت دارد و تصمیم نهایی را در همکاهنگی با بخش تولیدات بازرگانی یورونیوز اتخاذ می کند.
Department of Tourism and Commerce Marketing Dubai

نبض تجارت؛ از اقتصاد چین پس از ویروس کرونا تا هوش‌مصنوعی در حوزه درمان

نبض تجارت؛ از اقتصاد چین پس از ویروس کرونا تا هوش‌مصنوعی در حوزه درمان
Copyright  euronews   -   Credit: Dubai Tourism

اقدامات چین برای تقویت اقتصاد و سرمایه گذاری پس از گسترش ویروس کرونا، هوش مصنوعی در کنفرانس مراقبت‌های بهداشتی جهان عرب در دوبی و نمایشگاه خودروهای برقی در هند، موضوعاتی هستند که در این برنامه «نبض تجارت» به آنها پرداخته ایم.

اقدامات چین برای تقویت اقتصاد پس از گسترش ویروس کرونا

گسترش سریع ویروس کرونا از شهر ووهان چین به دهها کشور باعث ترس و وحشت گسترده جهانی و همچنین کاهش شاخص بازار سهام چین شده است. اما در آنجایی که برخی بی اعتمادی در بازارها می بینند، برخی دیگر آنرا فرصت به حساب می آورند.

آگهی

چین تمهددات چند جانبه‌ای برای مبارزه با ویروس کرونا اجرا کرده است  تا مانع شیوع این بیماری و معالجه روز افزون افرادی که به آن آلوده شده‌اند، شود. با این حال مقامات چینین اقداماتی نیز برای حفاظت از اقتصاد و تقویت تجارت انجام داده‌اند.

دومینیکو فرینی مدیر سرمایه گزارشی شرکت «اینوستیک» می گوید: «ما وضعیت را خیلی دقیق زیر نظر داریم و مانیتور می کنیم. بسیار خوشحالیم که مقامات چینی همه اقدامات احتیاطی را انجام می دهند. آنها خیلی سریع عمل می کنند.»

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول می گوید: «محتمل‌ترین سناریویی که معتقدیم رخ می دهد سناریوی «وی V» شکل است که در آن ابتدا افت قابل توجه فعالیت‌های اقتصادی و سپس بازگشت سریع و موثر را شاهد خواهیم بود.»

بانک خلق چین میلیارد یورو نقدینکی در اواسط ماه فوریه به بازارها تزریق کرده است، اقدامی که مورد استقبال سرمایه گذاران و صندوق بین‌المللی پول قرار گرفته است. 

رئیس صندوق بین‌المللی پول می افزاید: «از اقدامات چین از نظر اقتصادی استقبال می شود. اول نقدینگی تزریق کردند که حدود ۱۱۵ میلیارد دلار بود و سپس نرخ بهره را به اندازه مناسبی کاهش دادند.»

آگهی

دومینیکو فرینی مدیر سرمایه گزارشی شرکت «اینوستیک» می افزاید: «سرمایه گذاری در بازارها در یک لحظه مشخص، بحران‌هایی با خودش به همراه دارد که بازار را تحت تاثیر قرار می هد و نوساناتی در پی خواهد داشت. اما تاریخ به شما خواهد گفت که این لحظه مشخص تاریخی، اثربخش ترین زمان برای سرمایه گذاری است و یک فرصت به شمار می رود و بازار چین اکنون چنین فرصت فوق العاده و بلند مدتی برای سرمایه گذاری در اختیار قرار داده است.»

مقامات چینی با انتقاداتی در ارتباط با ممنوعیت سفر و تعطیلی گسترده شهرها مواجه شده است و بسیاری منتقدین دولت سکوت اختیار کرده‌اند یا دستگیر شده‌اند اما شرکت‌های بزرگ چند ملیتی مانند اورئال و تویوتا بوشوکا خیلی سریع به اقدامات دولت چین برای مواجه با این بحران اعتماد کردند.

زوهانگ زهیکیانگ، مدیر عامل شرکت تویوتا بوشوکا می گوید: «همه کارمندان ما در شانگهای آماده بازگشت به کار هستند. علاوه بر این بیش از ۵۰ کارگر ژاپنی ما در شانگهای هستند. معتقدیم که باید از این دوران دشوار در کنار چین و همراه با هم عبور کنیم.»

در حالی که شرکت‌های فعال در چین با وجود چالش‌های موجود تلاش دارند تا اعتماد را بازگردانند پیام سازمان جهانی بهداشت روشن است: چنین بحرانی باید باعث ایجاد همبستگی شود و نه بدنام سازی.

هوش مصنوعی در کنفرانس ۲۰۲۰ مراقبت‌های بهداشتی در جهان عرب

هوش مصنوعی و کلان داده‌ها (Big Data) در حال ایجاد تحولات بی سابقه‌ای در بخش مراقبت‌های بهداشتی اند. تقریبا هر اقدامی از جراحی تا کارهای اداری به شکل مثبتی در حال تغییر است. یورونیوز به کنفرانس سال ۲۰۲۰ مراقبت‌های بهداشتی در جهان عرب در دوبی سر زده تا شما را از این تحولات آگاه کند.

بیش از ۵۵ هزار نفر از ۱۵۹ کشور در ماه فوریه سال جاری در دبی در کنفرانس ۲۰۲۰ مراقبت‌های بهداشتی در جهان عرب در دوبی شرکت کردند.

الی چیلوت، مدیر بخش بازارهای شرقی بخش مراقبت‌های بهداشتی شرکت جنرال الکتریک می گوید: «کنفرانس مراقبت‌های بهداشتی در جهان عرب یکی از سه کنفرانس برتر در جهان است. بساری از آسیا، افریقا، خاورمیانه، ترکیه و اروپای شرقی به اینجا می آیند.»

شریف بشرا، مدیر عامل بیمارستان آمریکایی دوبی می گوید:‌ «در اینجا شما می توانید آخرین فن‌اوری ها و کلیه تجهیزات رویایی را پیدا کنید. همچنین جلسات، آموزش و یادگیری.»

به نظر می رسد که هوش مصنوعی در اینجا موضوع اصلی گفتگوهاست که می تواند نه تنها جان انسانها را نجات دهد بلکه باعث صرفه جویی در زمان، پول و منابع شود.

شریف بشرا، مدیر عامل بیمارستان آمریکایی دوبی می گوید: «سرمایه ای که اکنون در سراسر جهان به حوزه هوش مصنوعی تزریق شده ۶.۶ میلیارد دلار است و تا سال ۲۰۲۶ به صرفه جویی ۱۵۰ میلیارد دلاری در سال می رسیم .»

آگهی

الی چیلوت، مدیر بخش بازارهای شرقی بخش مراقبت‌های بهداشتی شرکت جنرال الکتریک می افزاید: «سلامت الکترونیک باعث شده است که ما تقریبا نیمی از بودجه تحقیق و توسعه مان را در حوزه دیجیتال و هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنیم. هوش مصنوعی بسیار سریعتر از مغز انسان خواهد بود و خواهد توانست همه اطلاعات را جمع آوری کرده و در کنار هم قرار دهند تا یافته‌ای جدیدی از آنها حاصل شود. اگر داده های زیادی داشته باشیم و از آنها استفاده نکنیم، آنها را هدر داده‌ایم. هوش مصنوعی کمک می کند اطمینان حاصل کنیم که داده‌ها بویژه در هنگام استفاده از داروها برای بیماران و نتایج حاصل از ان، نتایج بالینی و خدمت به مراقبین بهداشتی برای صرفه جویی در وقت و هزینه، به کار بیاید. این همچنین به صرفه جویی در هزینه‌ها کمک می کند بویژه در مواردی که شما نیاز به تکرار آزمایشهایتان ندارید. »

اما برخی از فن‌آوری های مبتنی بر هوش مصنوعی که در این کنفرانس رونمایی شدند چه مواردی بودند؟

شریف بشرا، مدیر عامل بیمارستان آمریکایی دوبی می گوید: «ما روبات جراحی را معرفی کردیم که جدیدترین فن‌اوری است. روبات جراحی یک دستیار جراح با کارایی بهتر و دقیق تر و بطور کلی مقرون به صرفه است.»

الی چیلوت، مدیر بخش بازارهای شرقی بخش مراقبت‌های بهداشتی شرکت جنرال الکتریک می افزاید: «مرکز فرماندهی، بخش مراقبت های بهداشتی است که باعث می شود مدیریت بیمارستان بطور زنده از آنچه در بخش های مختلف اتفاق می افتد، باخبر شود. اگر هر تصمیمی برای بهبود صف انتظار یا خالی کردن یک تخت یا انتقال بیمار به مرحله بعدی لازم باشد، هوش مصنوعی کمک می کند کارایی و کارآمدی بیمارستان بهتر شود، تختخواب ها خیلی سریعتر پر شوند یا بیماران خیلی سریعتر ترخیص شوند. به نظر من این سیستم کل روش های ما در نگاه به کارایی مراقبت‌های بهداشتی را تغییر خواهد داد.»

به لطف هوش مصنوعی و یادگیری الکترونیکی می توانیم انتظار داشته باشیم که مراقبت‌های بهداشتی در آینده نزدیک کارآمدتر باشند.

نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های برقی در هند

اتومبیل، اتوبوس، دوچرخه و ریشکا در نمایشگاه خودروهای برقی در هند به نمایش درآمده اند . ویژگی اصلی بزرگترین نمایشگاه سال جاری خودروی هند، حضور خودروهای برقی است و علی رغم اینکه هندی ها هنوز به سمت خودروهایی که با باطری کار می کنند گرایش ندارند با این حال تولید کنندگان پیش بینی می کنند هند بازار بزرگ باالقوه این نوع خودروهاست.

کارخانه های خودروسازی هند از ساخت خودروهای برقی دوستدار محیط زیست در بازاری حمایت می کنند که حساسیت به قیمت و فقدان زیرساخت‌ها باعث شده است که خریداران از این خودروها فاصله بگیرند.

در نمایشگاه اتومبیل ۲۰۲۰ دهلی نو تقریبا هر خودروسازی، نمونه هایی از خودروهای برقی ارائه داده است.

دولت هند سال ۲۰۲۳ را برای خودروهای سه چرخ تعیین کرده تا برقی شوند و بعد از آن موتورهای دو چرخ که تا سال ۲۰۲۵ برقی می شوند. خبرهای خوبی برای شرکت‌هایی که در حال حرکت به سمت خودروها و موتورهای برقی اند.

دب مکهرجی، مدیر عامل شرکت امگا سیکی که خودروهای سه چرخ تولید می کند، می گوید:‌ «ما در حال انتقال به تولید محصولاتی هستیم که با باطری و برق کار می کنند. فکر می کنم هند خیلی زیاد و خیلی سریع در این مسیر در حال حرکت است. در ۵ سال آینده حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد کل خودروهای مسافربر در هند برقی خواهند شد.»

بر اساس گزارش آژانس مستقل رتبه بندی «آی سی آر ای» تنها ۳ تا ۵ درصد وسایل نقلیه در هند تا سال ۲۰۲۵ برقی خواهند شد زیرا قیمت بالا و فقدان زیرساخت‌های لازم برای شارژ این خودروها از موانع پیش روی هند است.

راجیو چابا، مدیرعامل شرکت «ام جی موتورز» می گوید: «این محصولات یکدفعه وارد بازار نمی شود و مرحله به مرحله و خودرو به خودرو پیش خواهیم رفت. خیلی خوشحالیم که مدل «زد اس ای وی» که ما ساخته‌ایم توانسته است ۲۷ هزار تقاضا در کمتر از ۲۷ روز داشته باشد حتی بدون آنکه هنوز از قیمت رونمایی کرده باشیم. ما تنها یک رنج قیمتی را اعلام کرده‌ایم. بنابراین می توانم بگویم که برخی مصرف کنندگان آماده هستند و مایل اند که این محصولات را آزمایش کنند. در سمت ما کارهای زیادی هست که باید انجام شود زیرا ما باید در ساخت زیرساخت ها نیز مشارکت کنیم.»

شایلیش شاندرا، مدیر بخش الکتریکی شرکت تاتا موتورز می گوید: «موضوعات گوناگونی در برابر ماست اول قرار گرفتن در معرض یک فن‌اوری جدید است. دیگری موضوع زیرساخت های مرتبط است و انتخاب‌های بیشتری که در آینده در پیش روی ماست.»