پلیس مرزی یونان با گاز اشک‌آور از پناهجویان استقبال کرد

پلیس مرزی یونان با گاز اشک‌آور از پناهجویان استقبال کرد
Copyright apEmrah Gurel
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مهاجران فرار کرده از ترکیه، در مرز یونان با پاسخ تند و سخت نیروهای امنیتی یونان مورد استقبال قرار گرفتند.

آگهی

پلیس مرزی یونان به سمت پناهجویانی که از ترکیه به سمت این کشور در حال حرکت هستند گاز اشک آور شلیک کرد.

ترکیه مرزهای غربی خود را به روی پناهجویان باز کرده است تا روانه یونان و اروپا شوند. سخنگوی دولت یونان می‌گوید آتن هرکاری را برای حفاظت از مرزهای خود انجام می‌دهد.

درگیری‌ها در نزدیکی مرز یونان موجب زخمی و مجروح شدن چندین پناهجو شده است.

آنکارا بدنبال کشته شدن ۳۳ نظامی ترک در خاک سوریه و بدست ارتش سوریه اعلام کرد دیگر توان میزبانی از پناهجویان را ندارد و مانعی سر راه آنان به سوی اروپا ایجاد نمی‌کند.

ناظران بر این باورند این اقدام ترکیه با هدف تحت فشار گذاشتن اروپا و آمریکا صورت گرفته است تا ناتو از آنکارا در تقابل با روسیه و در پیشبرد سیاست های این کشور در سوریه حمایت کند.

تقریبا بلافاصله پس از چراغ سبز آنکارا، پناهجویان از زمین و دریا راهی یونان شدند. اما با نزدیک شدن آنها به مرز، پلیس یونان با شلیک گاز اشک آور تلاش کرد تا آنها را به سمت ترکیه بازگرداند. سخنگوی دولت یونان می‌گوید در ۲۴ ساعت گذشته کشورش از عبور بیش از ۴ هزار نفر از مرزها و ورود آنان به خاک این کشور جلوگیری کرده است.

علاوه بر این دولت یونان ۵۰ کشتی جنگی را به جزایر یونان فرستاده تا مرزها مسدود شوند و اجازه عبور به قایق‌های پناهجویان داده نشود. از سوی دیگر ده‌ها هلیکوپتر هم در نزدیکی مرزها مستقر شده‌اند. یونان تلاش دارد تا مرزهای خود را به روی موج جدید پناهجویان و مهاجران ببندد و نیروهای امنیتی این کشور در حالت آماده باش کامل قرار گرفته‌اند.

یونان از روز پنجشنبه اعلام کرده بود برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور کنترل‌های مرزی به ویژه در جزایر دریای اژه را تشدید می‌کند، جایی که هزاران مهاجر در شرایط نامناسب به سر می‌برند و در انتظار تعیین تکلیف پرونده‌های پناهجویی‌شان هستند.

در سال ۲۰۱۵ حدود یک میلیون پناهنده و مهاجر از ترکیه به سمت جزایر یونان حرکت کردند و بحران مهاجرت در اروپا شکل گرفت. از مارس ۲۰۱۶ میلادی و با توافق اتحادیه اروپا و آنکارا برای متوقف کردن این جریان، تمامی مسیرها مسدود شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران پناهجویان در ترکیه؛ قاچاقچیان انسان مقابل دوربین

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

اولین بار در یک کشور مسیحی ارتدوکس؛ پارلمان یونان لایحه ازدواج همجنس‌گرایان را به رای می‌گذارد