ارتش ترکیه دو فروند هواپیمای جنگی سوریه را سرنگون کرد

  Sukhoi Su-24
Sukhoi Su-24 Copyright AP
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خلبانان این دو هواپیما توانسته‌اند با چتر نجات فرود آیند

آگهی

ارتش ترکیه روز یکشنبه ۱۱ اسفند (۱ مارس) دو فروند هواپیمای جنگی سوریه را در آسمان استان ادلب در شمال‌غرب سوریه هدف گرفت و سرنگون کرد.

به گزارش سانا، خبرگزاری رسمی دولت سوریه چهار خلبان این دو هواپیما توانسته‌اند با چتر نجات فرود آیند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از وزارت دفاع ترکیه حمله به این دو هواپیمای جنگی «SU-24» و نیز سیستم‌های دفاع هوایی سوریه پس از آن انجام شد که نیروهای بشار اسد یکی از هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه را سرنگون کردند.

ویدئویی که سانا، خبرگزاری دولتی سوریه در وب سایت خود منتشر کرده است

رسانه‌های سوریه همچنین اعلام کردند که این کشور حریم هوایی خود را در سراسر مناطق واقع در شمال‌غرب این کشور، بر روی پرواز هر نوع پهپاد و هواپیما بسته است.

در بیانیۀ ستاد مشترک ارتش سوریه آمده است: «با هر هواپیمایی که به حریم هوایی سوریه نفوذ کند، به عنوان هواپیمایی با اهداف خصمانه برخورد خواهد شد و هدف قرار خواهد گرفت.»

نیروهای مسلح ترکیه روز یکشنبه نیز حمله به مواضع نیروهای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را ادامه دادند. بر اساس فیلم جدیدی که از سوی وزارت دفاع ترکیه منتشر شده، این نیروها توانسته‌اند تانک‌ها، خودروهای زرهی، ضدتانکها و سربازان سوری را در منطقۀ سراقب استان ادلب خلع سلاح کنند.

دور جدید تشدید درگیری‌ها در ادلب پس از آن آغاز شد که دست‌کم ۳۳ سرباز ترکیه روز پنج‌شنبه در جریان حملات هوایی جنگنده‌های سوریه کشته و شماری نیز زخمی شدند.

این درگیری‌ها بر تنش‌ها میان ترکیه و روسیه که هر کدام از یکی از طرف‌های نبرد در جنگ داخلی سوریه حمایت می‌کنند نیز افزوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوریه: حمله هوایی اسرائیل را بطور موفقیت‌آمیزی دفع کردیم

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است