سوریه: حمله هوایی اسرائیل را بطور موفقیت‌آمیزی دفع کردیم

سوریه: حمله هوایی اسرائیل را بطور موفقیت‌آمیزی دفع کردیم
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبرگزاری سانا نوشته است که پدافند هوایی سوریه موشک‌هایی که از این هواپمیاها شلیک شده را بطور موفقیت‌آمیزی هدف قرار داده است و هیچ یک از موشک‌ها نتوانستند به هدف اصابت کنند.

آگهی

هواپیماهای اسرائیلی چهارشنبه شب به مناطقی در جنوب غربی و مرکز سوریه حمله کردند. به گفته خبرگزاری دولتی سوریه، سانا پس از واکنش پدافند ضدهوایی این کشور جنگنده‌های اسرائیل نتوانستند اهداف را مورد اصابت قرار دهند.

خبرگزاری سانا نوشته است که پدافند هوایی سوریه موشک‌هایی که از این هواپیماها شلیک شده است را بطور موفقیت‌آمیزی هدف قرار داده و هیچ یک از موشک‌ها نتوانستند به هدف مورد نظر اصابت کنند.

به نوشته این خبرگزاری در یکی از این حملات، هواپیماهای اسرائیلی به قنیطره در جنوب غربی سوریه حمله کرده‌اند که با واکنش دفاع ضد هوایی نیروهای دولتی مواجه شدند.

استان قنیطره شامل بلندی‌های جولان است که بخش بزرگی از آن در اشغال اسرائیل قرار دارد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا که به شبکه وسیعی از منابع داخلی در سوریه دسترسی دارد می گوید که هدف حملات هواپیماهای اسرائیلی دو فرودگاه نظامی در استان حمص و همچنین دو منطقه در استان قنیطره جایی که نیروهای حزب‌الله لبنان حضور دارند، بوده است.

از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه در سال ۲۰۱۱ تا کنون، اسرائیل صدها حمله علیه مواضع نیروهای نظامی سوریه و متحدانش از جمله نیروهای ایرانی و حزب‌الله لبنان انجام داده است.

در جریان حملات هوایی منتسب به اسرائیل در اواسط ماه فوریه به سوریه، ۷ نیروی نظامی سوری و ایرانی در منطقه فرودگاه دمشق کشته شدند. گفته شده است که در این حمله ۳ سرباز سوری و چهار عضو سپاه پاسداران ایران کشته شده‌اند.

از سال ۲۰۱۱ تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر در سوریه کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وقوع انفجار در یک انبار مهمات در حمص سوریه چندین زخمی بر جا گذاشت

ارتش ترکیه دو فروند هواپیمای جنگی سوریه را سرنگون کرد

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق