شیوع کرونا؛ روسیه مرزهایش را به روی مسافران ایرانی بست

شیوع کرونا؛ روسیه مرزهایش را به روی مسافران ایرانی بست
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سرویس امنیت فدرال روسیه گفته است که ممنوعیت ورود برای تمامی کسانی که از مبداء ایران برای کار، تحصیل یا گردش به روسیه می‌آیند اعمال می‌شود.

آگهی

روسیه روز جمعه اعلام کرد که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، مرزهایش را به روی مسافرانی که از مبدا ایران می آیند، می بندد.

سرویس امنیت فدرال روسیه گفته است که این تصمیم برای تمام کسانی که از مبدا ایران برای کار، تحصیل یا گردش به روسیه می آیند اعمال می شود.

دولت روسیه این تصمیم را از نیمه شب جمعه به اجرا گذاشته و تاکید کرده است که وزارت خارجه تا اطلاع ثانوی درخواست دریافت ویزا از سوی ایرانیان را نمی پذیرد.

اقدامات پیشگیرانه دولت روسیه شامل هیات‌های رسمی، کسانی که اقامت دائم در روسیه دارند و شهروندان کشورهای منطقه اقتصادی اوراسیا شامل ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان نمی شود.

روسیه روز جمعه اعلام کرد که شش مورد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا از جمله پنج مورد در مسکو را که همگی اخیرا به ایتالیا سفر کرده بودند شناسایی کرده است.

چندین کشور از جمله ترکیه و گرجستان نیز در هفته‌های گذشته برای جلوگیری از گسترش نوع جدید ویروس کرونا مرزهایشان را با ایران بسته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا در جهان؛ قرنطینه ۶۵ میلیون نفر، ۳۰۰ میلیون کودک محروم از مدرسه

دانشگاهیان ایران: دولت بدلیل شیوع کرونا به اقشار ضعیف بستهٔ معیشتی بدهد

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند