کرونا در ایران؛ فوت ۲۰۰ نفر در گیلان بر اثر بیماری «کووید ۱۹» تکذیب شد

کرونا در ایران؛ فوت ۲۰۰ نفر در گیلان بر اثر بیماری «کووید ۱۹» تکذیب شد
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تنها چند ساعت پس از آنکه باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از محمد حسین قربانی، نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان «آمار فوت شدگان مبتلا به کرونا در گیلان را بالغ بر ۲۰۰ نفر» اعلام کرد، وی در گفتگو با خبرگزاری فارس این خبر را تکذیب کرد.

آگهی

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در سراسر کشور به ۱۹۴ نفر افزایش یافته است.

بنا به اعلام مقامات ایران تاکنون ۶۵۶۶ نفر به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. آمار وزارت بهداشت ایران نشان می دهد که از ظهر شنبه تا ظهر روز یکشنبه ۴۹ نفر بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست داده اند.

طبق آمار وزارت بهداشت ایران تعداد مبتلایان جدید طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۴۳ نفر بوده است. این رقم نسبت به روز گذشته شنبه که ۱۰۷۶ نفر به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند کاهش یافته است.

به گفته وزارت بهداشت ایران تاکنون ۲۱۳۴ نفر پس از ابتلا به «کووید ۱۹» بهبود یافته اند. این رقم روز گذشته ۱۶۶۹ نفر بود.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت: دلیل فوت همه ۲۰۰ نفر در گیلان کرونا نبود

تنها چند ساعت پس از آنکه باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از محمد حسین قربانی، نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان «آمار فوت شدگان مبتلا به کرونا در گیلان را بالغ بر ۲۰۰ نفر» اعلام کرد، وی در گفتگو با خبرگزاری فارس این خبر را تکذیب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش کرده بود که محمد حسین قربانی در جلسه روز یکشنبه فوق العاده کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت مرگ «بالغ بر ۲۰۰ نفر» به دلیل ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» را اعلام کرده است.

با این حال وی در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: «آمار مرگ و میر بیماری‌های تنفسی طی ۱۶ روز گذشته به ۲۰۰ نفر می رسد؛ اما بنده نگفتم که تمام این فوتی ها به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، بلکه بسیاری از این افراد نیز ممکن است به بیماری‌های زمینه‌ ای و تنفسی مبتلا بوده باشند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نماینده چالوس: تعداد کشته‌های ما الی ماشاالله بالا می‌رود

قاسم احمدی لاشکی، نماینده چالوس در گفتگوی تلفنی با محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران خواستار بسته شدن راه های ورودی به استان مازندان شد.

نماینده چالوس در مجلس ایران خطاب به رئیس دفتر حسن روحانی گفت: «جان مردم مازندران را دریابید، خواهش می‌کنم یک هفته محورها بسته باشد تا وضعیت استیبل و عادی شود (با وزیر راه و وزیر بهداشت صحبت کردم، با وزیر کشور هم صحبت می‌کنم)، تعداد کشته‌های ما الی ماشاالله دارد بالا می‌رود.»

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به محمود واعظی گفت: «مازندران برای همه مردم ایران است، همه دارند می‌میرند و نابود می‌شوند. اگر محورها بسته نشود مجبوریم به صورت خودجوش راه را ببندیم.»

آمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در مازنداران طی ۲۴ ساعت «دو برابر» شد

عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز یکشنبه آمار بیمارانی را که در این استان ابتلایشان به نوع جدید ویروس کرونا تائید شده حدود ۱۲۲۶ نفر اعلام کرد. رقمی که به گفته وی نشان می دهد طی ۲۴ ساعت شمار مبتلایان به این ویروس در مازنداران «دو برابر» شده است.

وی شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس در استان مازنداران را ۲۱ نفر اعلام کرد.

عبدالله رضیان، نماینده قائم شهر در مجلس نیز در مورد «دو برابر» شدن شمار مبتلایان در استان مازنداران گفت: «دو برابر شدن شمار بیماران مبتلا به کرونا در استان مازندران باعث شده است امکانات موجود پاسخگو نباشد و مشکلاتی به وجود آمده است.»

گرچه روز جمعه استانداری مازندران از بسته شدن ورودی‌های استان به روی «غیربومی‌ها» خبر داده بود اما شامگاه شنبه معاون سیاسی استاندار مازندران گفت جاده‌های این استان باز است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئوهایی را به اشتراک گذاشتند که شماری از مردم آمل را در حال بستن جاده‌ وردی به روی مسافران نشان می‌داد.

سخنگوی وزارت بهداشت: اگر اقلیتی توصیه ها را اجرا نکنند از ابزار قانونی استفاده خواهد شد

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز یکشنبه تهدید کرد که «اگر اقلیتی در جایی توصیه های بهداشتی را رعایت نکنند برای مجاب کردن این عده از ابزار قانونی استفاده خواهد شد.»

شایعه شفابخشی الکل؛ مرگ ۷ نفر در اهواز به دلیل مسمومیت

علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز همزمان با پخش شایعه شفابخشی الکل در مقابل ویروس جدید کرونا اعلام کرد که هفت نفر در مرکز استان خوزستان طی ۲۴ ساعت به دلیل مسمویت با الکل جان خود را از دست داده اند.

آگهی

وی گفت: «متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ مورد مسمومیت با الکل به مراکز درمانی اهواز مراجعه کرده‌اند که برخی از این بیماران شرایط جسمانی مطلوبی نداشته و هفت نفر از این بیماران علی‌رغم تلاش پزشکان جان خود را از دست دادند.»

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مورد شایعه شفابخشی الکل در مبتلایان به ویروس جدید کرونا نیز اظهار داشت: «با توجه به شایعات بی‌ پایه مبنی بر موثر بودن مصرف خوراکی الکل جهت مقابله با ویروس کرونا، ضمن رد شدید این موضوع، تاکید می‌کنیم که شهروندان نیازهای بهداشتی خود شامل الکل را از داروخانه‌های سطح شهر تهیه کنند.»

تعلیق پروازهای اروپایی ایران‌ایر

شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) روز یکشنبه با انتشار اطلاعیه ای از لغو تمامی پروازهای خود به مقصد اروپا خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «به آگاهی مسافران گرامی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به مقاصد اروپایی می رساند با توجه به محدودیت هایی که به دلایل نامعلوم از طرف اروپا بر پروازهای "هما" اعمال گردیده، تمامی پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما" به مقاصد اروپایی تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است. لازم به ذکر است رایزنی جهت رفع تعلیق و برقراری مجدد پروازها به مقاصد اروپایی از طرف "هما" در حال انجام است.»

در همین حال رسانه های داخلی از تصمیم سازمان هواپیمایی کشوری برای اعمال محدودیت در پروازهای جزیره کیش خبر می دهند.

دستکم پنج گذرگاه مرزی ایران و عراق هم از صبح یکشنبه مسدود شده اند. طبق اعلام هیات گذرگاههای مرزی عراق از امروز (یکشنبه ۱۸ اسفند) پنج مرز زمینی شلمچه، زرباطیه، منذریه، شیب و مندلی میان بسته و تبادلات تجاری از این مرزها انجام نمی شود.

آگهی

«رشد سریع» آمار مبتلایان در لرستان

موسی خادمی، استاندار لرستان در ایران می گوید شیوع ویروس جدید کرونا در این استان در روزهای گذشته «رشد سریعی» داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا استاندار لرستان تاکید کرد که «زنگ خطر کرونا» در این استان به صدا در آمده است. وی گفت: «وضعیت لرستان مطلوب نیست چرا که در چند روز اخیر شیوع این ویروس رشد سریعی داشته است.»

به گفته موسی خادمی تعداد مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در خرم آباد به «مرز ۴۰ نفر» رسیده است.

محمدرضا نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان روز شنبه گفته بود که تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این استان به ۱۰۲ نفر رسیده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آگهی

بنا به اعلام وزارت بهداشت ایران تاکنون ۱۴۵ نفر در سراسر کشور به دلیل ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست داده اند. شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا نیز ۵۸۲۳ نفر گزارش شده است.

محمدرضا نجفی، نماینده تهران در مجلس ایران روز شنبه خواستار قرنطینه شهرهای قم و تهران شده بود. وی این اقدام را یکی از راهکارها برای «جلوگیری از وقوع فاجعه ای بزرگ» توصیف کرده بود.

چند تن از نمایندگان استان های گیلان و مازندارن نیز وضعیت در این دو استان را به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا «بغرنج» و «بحرانی» توصیف کرده اند.

از سوی دیگر مقامات بسیاری از استان های ایران اعلام کرده اند که در ایام نوروز از مسافران و گردشگران پذیرایی نخواهند کرد. پیروز حناچی، شهردار تهران در همین راستا گفت: «هیچ یک از شهرهایی که مهمان پذیر بودند در ایام عید با توجه به این شرایط دعوت به مهمانپذیری نمی کنند.»

به گفته وی تهران نیز در نوروز آمادگی پذیرش مسافران را ندارد.

آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا در ایران؛ آمار مبتلایان به ۸۰۴۲ و جان‌باختگان به ۲۹۱ نفر رسید

ویروس کرونا؛ مردی که ویدیویی از غسالخانه قم منتشر کرده بود بازداشت شد

روزی چند عدد تخم‌‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند