دولت ایتالیا برای مبارزه با کرونا محدودیت‌های سراسری وضع کرد

Italy Virus Outbreak
Italy Virus Outbreak Copyright Antonio Calanni/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حدود صد نفر در ۲۴ ساعت گذشته در ایتالیا جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند. با دستور دولت، سراسر این کشور عملا قرنطینه می‌شود.

آگهی

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا دوشنبه شب، اقدامات مربوط به مبارزه با بیماری کرونا را به سراسر این کشور گسترش داد.

آقای کونته اعلام کرد مردم این کشور تنها برای سفرهای کاری و موارد اضطراری اجازه سفر خواهند داشت. او همچنین اضافه کرد منطقه حفاظت شده تنها به چند استان محدود نمی‌شود و کل کشور را شامل خواهد شد.

تا پایان وقت روز دوشنبه، ۹ مارس، تعداد کسانی که در ایتالیا بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند به ۴۶۳ نفر رسید. علاوه بر این ۹۱۷۲ نفر هم در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. سرعت رشد این ویروس در ایتالیا در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هنوز جزئیات این محدودیت‌ها که از روز سه‌شنبه تا دوم آوریل پا بر جا خواهد بود، اعلام نشده است. هیات دولت تا ساعاتی دیگر دستورالعملی در این‌باره صادر خواهد کرد. با این حال، در بازه زمانی ۱۰ مارس تا دوم آوریل، برگزاری تجمعات در سراسر ایتالیا ممنوع است و رویدادهای فرهنگی و ورزشی، به‌ویژه مسابقات فوتبال سری‌ آ هم متوقف خواهد شد. به این ترتیب ایتالیا اولین کشوری است که به دلیل گسترش بیماری کووید-۱۹، عملا قرنطینه می‌شود.

ایتالیا دومین کشور تحت تاثیر از شیوع ویروس کرونا پس از چین است. نخست وزیر ایتالیا در جریان نطق تلویزیونی شامگاه دوشنبه با تاکید بر نقش تمام شهروندان این کشور برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا گفت: «محدودیت‌ها برای حفاظت از ضعیف‌ترین شهروندان کشور اعمال می‌شود.»

ایتالیا با نرخ زاد و ولد ۱/۳۵، یکی از پیرترین کشورهای اروپا به شمار می‌رود.

اما بعد از سونامی ایتالیا، دیگر کشورهای اروپایی هم با سرعت در حال ثبت مواردی از مشاهده ویروس کرونا هستند. بعد از ایتالیا، فرانسه بیشترین میزان تلفات را به خود اختصاص داده‌است. در این کشور تاکنون ۳۰ نفر جان باخته‌اند و ۱۴۱۲ نفر هم به این ویروس مبتلا شده‌اند.

اسپانیا دیگر کشوری است که تعداد مبتلایان کرونا در آن به سرعت در حال افزایش است. بیش از هزار و صد نفر در این کشور به کووید ۱۹ آلوده شده‌اند و ۲۹ نفر هم جان باخته‌اند.

آلمان اما با تعداد مبتلایان بیشتر نسبت به اسپانیا، تلفات کمتری را ثبت کرده است. تا پایان روز دوشنبه، حدود ۱۲۰۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند اما از میان تنها دو نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در بریتانیا اما از ۳۲۱ مبتلا به ویروس کرونا، تا کنون ۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری مرگبار، جان باخته‌اند. این در حالیست که در هلند از همین تعداد افراد آلوده، ۴ نفر فوت کرده‌اند.

سوئیس و سن‌مارینو دو کشور دیگر اروپایی هستند که کرونا موجب جان باختن افراد شده است. در هر دو کشور ۲ نفر در اثر ابتلا به کووید ۱۹ فوت کرده‌اند.

ویروس کرونا که به سرعت در حال گسترش در سراسر جهان است تا کنون بیش از ۱۱۴ هزار نفر را آلوده کرده و جان بیش از ۴ هزار نفر را نیز در سراسر دنیا گرفته است.

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه هشدار داد که «تهدید همه‌گیر شدن» ویروس کرونا کرده «بسیار واقعی» است. با این حال او اطمینان داد که «این اولین اپیدمی در تاریخ است که می‌تواند کنترل شود.»

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین از کشورها خواست با این توجیه که این ویروس عمدتا افراد سالمند را هدف می‌گیرد، در مقابل آن تسلیم نشوند زیرا در اینصورت جهان «با یک فروپاشی اخلاقی» مواجه خواهد شد. او تاکید کرد که در این شرایط «تک تک انسان‌ها اهمیت دارند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زندگی وارونه در ایتالیا؛ وقتی طلب بوسه دیوانگی و معاشقه عین خودکشی است

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

انحراف و واژگونی یک دستگاه اتوبوس در شرق آلمان دست کم ۵ کشته برجای گذاشت