شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا به بیش از ۱۰ هزار نفر و شمار قربانیان به ۶۳۱ نفر افزایش یافت

APTOPIX Italy Virus Outbreak
APTOPIX Italy Virus Outbreak Copyright Alessandro Pone/LaPresse Alessandro Pone
Copyright Alessandro Pone/LaPresse Alessandro Pone
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت ایتالیا عصر سه‌شنبه اعلام کرد که با ثبت ۱۶۸ مورد مرگ جدید، شمار جان باختگان «کووید-۱۹» در این کشور با رشد ناگهانی ۳۶ درصدی از ۴۶۳ به ۶۳۱ افزایش یافته است.

آگهی

شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۰۰ کشور جهان را درگیر کرده است. این در حالی است که چین، کشوری که این ویروس از آنجا به سایر نقاط جهان شیوع پیدا کرد، روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند (۱۰ مارس) کمترین میزان ابتلای جدید به کرونا در ۴۰ روز اخیر را با ۱۹ مورد ثبت کرد. این آمار شامل مبتلایان جدید کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته است. شمار افرادی که در این مدت بر اثر این بیماری جان باخته‌اند نیز ۱۷ نفر گزارش شده است.

با این حال، دو ماه و نیم پس از شیوع این ویروس ۳ هزار و ۱۳۶ نفر در چین جان خود را از دست داده‌اند و با کاهش خطر شیوع کرونا، برخی مقررات سختگیرانه کنار گذاشته شده است.

الجزایر همه گردهمایی‌های ورزشی، فرهنگی و سیاسی را لغو کرد

وزیر بهداشت الجزایر روز سه‌شنبه از لغو همۀ گرهمایی‌های ورزشی، فرهنگی و سیاسی در این کشور خبر داد. او تاکید کرد که برنامه‌های تمام سالن‌های بزرگ و نمایشگاهها نیز لغو شده‌اند تا خطر شیوع کرونا در این کشورِ واقع در شمال‌شرق آفریقا به حداقل برسد.

در الجزایر تا کنون ۲۰ مورد ابتلا به کرونا تایید شده است.

اسلوونی مرزهایش را با ایتالیا بست

اسلوونی اعلام کرد که مرز زمینی خود با ایتالیا را به دلیل شیوع گستردۀ ویروس کرونا در این کشور خواهد بست.

نخست‌وزیر اسلوونی در پیامی توییتری نوشت: «من به وزیر خارجه و وزیر کشور دستور بسته شدن مرز ایتالیا را داده‌ام.»

اسلوونی و ایتالیا ۲۳۲ کیلومتر مرز مشترک دارند.

پیش از این اتریش نیز اعلام کرده بود که ورود مسافران از ایتالیا را بسیار محدود خواهد کرد.

لغو یکی از برنامه‌های تبلیغاتی کمپین برنی سندرز به دلیل شیوع کرونا

برنی سندرز، سناتور چپگرای ایالت ورمونت و از نامزدان کلیدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد که یکی از نشست‌های تبلیغاتی خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو خواهد کرد.

این اولین بار است که یکی نامزدها در جریان کارزار انتخاباتی رقابت مقدماتی حزب دموکرات، برنامۀ تبلیغاتی خود را به دلیل شیوع کرونا لغو می‌کند.

افزایش ۳۶ درصدی شمار قربانیان کرونا در ایتالیا

دولت ایتالیا عصر سه‌شنبه اعلام کرد که با ثبت ۱۶۸ مورد مرگ جدید، شمار جان باختگان «کووید-۱۹» در این کشور با رشد ناگهانی ۳۶ درصدی از ۴۶۳ به ۶۳۱ افزایش یافته است.

طبق آخرین اخبار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا نیز با رشدی ۱۰.۷ درصدی در روز سه‌شنبه از ۹۱۷۲ نفر به ۱۰۱۴۹ نفر افزایش یافته است.

مرگ اولین مبتلای به «کووید-۱۹» در مراکش

مراکش اعلام کرد از مجموع سه نفر مبتلای به کرونا در این کشور، یک نفر در کازابلانکا جان باخته است.

بیمار درگذشته، زنی ۸۹ ساله و شهروند مراکش بود که به تازگی از شهر بولونیای ایتالیا به مراکش بازگشته بود. او پیش از آلوده شدن به کرونا نیز از بیماری‌های قلبی و تنفسی رنج می‌برد.

در پی شیوع ویروس کرونا، مراکش همۀ پروازها از ایتالیا و به مقصد ایتالیا را لغو و حضور تماشاگران در مسابقات فوتبال را ممنوع اعلام کرد.

دولت مراکش همچنین تجمع بیش از ۱۰۰۰ نفر را در سراسر این کشور ممنوع اعلام کرده است.

یونان مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کرد

دولت یونان اعلام کرد که همه مدارس، دانشگاه‌ها، کودکستان‌ها و دیگر مراکز آموزشی این کشور با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا برای مدت دو هفته تعطیل خواهند بود.

قطر شش مورد جدید ابتلا به «کووید-۱۹» را تایید کرد

وزارت بهداشت قطر اعلام کرد که نتیجه آزمایش کرونای ۶ فرد دیگر نیز در این کشور مثبت بوده و به این ترتیب شمار مبتلایان به «کووید-۱۹» در این کشور واقع در حاشیه خلیج فارس به ۲۴ نفر رسیده است.

آگهی

شمار جان باختگان در فرانسه به ۳۳ نفر رسید

شمار مبتلایان به «کووید-۱۹» در فرانسه تا آخر روز سه‌شنبه به ۱۷۸۴ و شمار جان باختگان به ۳۳ نفر افزایش یافت.

به این ترتیب شمار مبتلایان به این بیماری در سراسر جهان از زمان پدیدار شدن آن در چین، به ۱۱۸۶۶۱ نفر و شمار جان باختگان به ۴۲۶۹ نفر افزایش یافت.

در مجموع تا کنون در ۱۱۷ کشور و منطقه در سراسر جهان افرادی آلوده به کرونا ویروس شناسایی شده‌اند.

کشورهایی که بیشترین شمار مبتلایان به این بیماری را داشته‌اند، پس از چین عبارتند از:

ایتالیا (با ۱۰۱۴۹ مورد ابتلا و ۶۳۱ مرگ)، ایران (با ۸۰۴۲ مورد ابتلا و ۲۹۱ مرگ)، کره جنوبی (با ۷۵۱۳ مورد ابتلا و ۵۸ مرگ) و درنهایت فرانسه (با ۱۷۸۴ مورد ابتلا و ۳۳ مرگ).

آگهی

فرانسه اعلام کرد با وجود آنکه این ویروس تا کنون ۳۳ قربانی برجای گذاشته، اما در مجموع میزان مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا بسیار پایین بوده و حدود ۹۸ درصد از مبتلایان در این کشور بهبود یافته‌اند.

مسئول دفتر ماکرون برای احتیاط خود را قرنطینه کرد

پاتریک استرزودا، مسئول دفتر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به‌دلیل اینکه هفته گذشته در تماس با یکی از افراد مبتلا به ویروس کرونا بود، برای احتیاط خود را در خانه‌اش قرنطینه کرد.

وی اعلام کرد امروز یا فردا اقدام به انجام تست کرونا می‌کند.

محدودیت‌های جدید در اتریش برای مقابله با کرونا

کارل نهامر، وزیر کشور اتریش اعلام کرد که این کشور برای جلوگیری از شیوع کرونا، برگزاری برنامه‌هایی را که در محیط‌های سربسته و با بیش از ۱۰۰ شرکت کننده انجام می‌شود، ممنوع می‌کند.

همچنین طبق گفته این مقام اتریشی، رویدادهای پیش بینی شده در فضای باز با بیش از ۵۰۰ شرکت کننده نیز مشمول این تصمیم می‌شود.

آگهی

این اقدام‌ها بخشی از برنامه‌هایی است که اتریش برای مبارزه با گسترش شیوع کرونا تدارک دیده است. از موارد دیگر در برنامه دولت، می‌توان به جلوگیری از ورود افرادی که می‌خواهند از ایتالیا به این کشور سفر ‌کنند اشاره کرد.

نخستین فرد مبتلا به کرونا در لبنان جان باخت

لبنان نخستین مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را اعلام کرد. طبق نوشته رسانه‌های محلی، بیماری که امروز در اثر کرونا جان باخت، پس از بازگشت از مصر در قرنطینه قرار گرفته بود.

دولت لبنان تمام پروازها از مناطق پرخطر به این کشور را برای افراد غیرساکن لغو و مدارس را تعطیل کرده است. تاکنون ۴۱ مورد ابتلا به کرونا در لبنان ثبت شده است.

رییس پارلمان اروپا خود را قرنطینه کرد

دیوید ساسولی، رئیس پارلمان اروپا گفت که پس از سفر به ایتالیا برای احتیاط خودش را در خانه‌اش در شهر بروکسل بلژیک قرنطینه کرده است.

وی در بیانیه‌ای گفت: «پارلمان همچنان به وظایف خود ادامه می‌دهد. هیچ ویروسی نمی‌تواند جلوی دموکراسی را بگیرد.»

آگهی
آسوشیتدپرس
رئیس پارلمان اروپاآسوشیتدپرس

بریتیش ایرویز تمام پروازهای خود به ایتالیا را لغو کرد

بریتیش ایرویز، تمام پروازها خود از مبدا ایتالیا و به مقصد این کشور را تا تاریخ چهار آوریل (۱۶ فروردین) به دلیل شیوع ویروس کرونا، لغو کرد.

این شرکت هواپیمایی اعلام کرد تمام ۶۰ پرواز روزانه خود به شهرهایی مانند میلان، ونیز، رم و دیگر شهرها را پس از تصمیم دولت بریتانیا مبنی بر قرنطینه دو هفته‌ای افرادی که از ایتالیا به این کشور وارد می‌شوند اتخاذ کرده است.

این در حالی است که جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا، شب گذشته، اقدامات مربوط به مبارزه با بیماری کووید-۱۹ را به سراسر این کشور گسترش داد.

آقای کونته اعلام کرده بود که مردم این کشور تنها برای سفرهای کاری و موارد اضطراری اجازه سفر خواهند داشت. او همچنین اضافه کرد منطقه حفاظت شده تنها به چند استان محدود نمی‌شود و کل کشور را شامل خواهد شد.

تا پایان وقت روز دوشنبه، ۹ مارس، تعداد کسانی که در ایتالیا بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند به ۴۶۳ نفر رسید. علاوه بر این ۹۱۷۲ نفر هم در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. سرعت رشد این ویروس در ایتالیا در حال افزایش است.

آگهی

آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در هند به ۵۶ نفر رسید

مقام‌های پزشکی هند از شناسایی ۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در جنوب غربی این کشور خبر دادند. با این موارد جدید، تعداد کلی بیماران کووید-۱۹ در هند به ۵۶ نفر رسیده است.

سه فرد جدید مبتلا به این بیماری در ایالت کارناتاکا شناسایی و شش فرد دیگر در ایالت کرالای هند ثبت شده‌اند. تمام این افراد تحت قرنطینه قرار گرفته‌اند.

مقام‌های ایالت کرالا از تعطیلی تمام مدارس و لغو تمام امتحانات پایان سال خبر دادند.

جمهوری چک مدارس را تعطیل کرد

آندری بابیش، نخست وزیر جمهوری چک اعلام کرد که مدارس این کشور از روز چهارشنبه به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل خواهند شد.

وی همچنین رویدادهایی با شرکت بیش از ۱۰۰ نفر را نیز ممنوع اعلام کرد. این کشور اروپای مرکزی تاکنون ۴۰ فرد مبتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده است.

آگهی

پاپ خطاب به کشیش‌ها: به عیادت بیماران مبتلا به ویروس کرونا بروید

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان از کشیش‌ها خواست که «شهامت بیرون رفتن و عیادت» از افراد مبتلا به ویروس کرونا را داشته باشند.

وی خواستار همراهی کشیش‌ها با کادر پزشکی و داوطلبانی که به بیماران مبتلا به کرونا رسیدگی می‌کنند، شد.

آسوشیتدپرس
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهانآسوشیتدپرس

پنجمین مورد ابتلا به کرونا در افغانستان ثبت شد

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه (بهداشت) افغانستان اعلام کرد شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به پنج مورد رسید.

وی درباره آخرین مورد ابتلا به این ویروس در افغانستان گفت: یک مورد جدید در ولایت سمنگان در شمال افغانستان ثبت شده است. فرد مبتلا سه روز قبل از شهر گرگان ایران به افغانستان برگشته بود.

طبق گفته مقام‌های افغان، آزمایش ویروس کرونای چهار فرد دیگر نیز در ولایت هرات که هم مرز با ایران است، پیش از این مثبت اعلام شده بود.

آگهی

رئیس جمهوری چین وارد ووهان شد

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین روز سه‌شنبه وارد شهر ووهان، مرکز شیوع ویروس کرونا شد. این نخستین بازدید او از این شهر پس از شروع و گسترش شیوع بیماری کووید-۱۹ است.

خبرگزاری شینهوای چین اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور در سفر خود به ووهان، با کادر پزشکی مراکز درمانی، افسران نظامی و سربازان، کارمندان، پلیس، مقامات و داوطلبانی که در خط مقدم مبارزه با این ویروس کرونا بودند دیدار می‌کند. وی همچنین از بیماران نیز عیادت خواهد کرد.

همزمان با این سفر، رسانه‌های محلی اعلام کردند که مقام‌های استان هوبئی چین در حال بررسی برنامه‌هایی هستند تا اجازه سفر به افراد در مناطق با خطر کم یا متوسط در این استان داده شود.

طبق گفته رسانه‌های محلی، ممکن است افراد با استفاده از یک سیستم کنترل مبتنی بر موبایل اجازه سفر پیدا کنند. مقام‌های محلی چینی در هفته‌های اخیر از این سیستم نظارتی بسیار استفاده کرده‌اند.

با این حال، هشدارهای مقام‌های چین در مورد خطرات انتقال بیماری از سوی افراد خارجی یا چینی‌هایی که از کشورهایی مانند ایران و ایتالیا به کشور خود بر می‌گردنند افزایش یافته است.

آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چین و فروش تجهیزاتی با کاربرد نظامی به روسیه؛ هدف واشنگتن از انتشار عمومی اطلاعات محرمانه چیست؟

طوفان در چین آدم‌ها را در خواب از آپارتمان‌های بلندمرتبه بیرون کشید

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است