ویروس کرونا؛ سازمان جهانی بهداشت از کمبود تجهیزات در ایران خبر داد

ویروس کرونا؛ سازمان جهانی بهداشت از کمبود تجهیزات در ایران خبر داد
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در ایران همچنان سیر صعودی دارد و طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت به ۹ هزار مورد تا روز چهارشنبه (۱۱ مارس/۲۱ اسفند) رسید.

آگهی

شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در ایران همچنان سیر صعودی دارد و طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت به ۹ هزار مورد تا روز چهارشنبه (۱۱ مارس/۲۱ اسفند) رسید. ایران پس از چین و ایتالیا سومین کشوری است که بیشترین شمار مبتلایان به این ویروس را دارد. ایران همچنین پس از این دو کشور نیز بیشترین شمار قربانیان را به خود اختصاص داده است.

آخرین اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران در روز چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ را در اینجا دنبال کنید.

سازمان جهانی بهداشت: ایران تلاش خود را می‌کند اما با کمبود تجهیزات روبرو است

سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شرایط موجود در ایران از حیث افزایش شمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا اعلام کرد که این کشور با کمبود امکانات و تجهیزات دست و پنجه نرم می‌کند.

تدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه با اعلام این مطلب یادآور شد که ایران تمام تلاش خود را برای مهار بحران ناشی از ویروس کرونا انجام داده اما در این راه به شدت با کمبود تجهیزات و امکانات لازم دست به گریبان است.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت که با خبرنگاران سخن می‌گفت در ادامه تصریح کرد: «آنها به امکانات و تجهیزات بیشتری نیاز دارند و ما تلاش داریم تا حمایت‌های بیشتری را برای کمک به ایران جلب کنیم.»

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه بیماری کوید-۱۹ را که در پی شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در سراسر جهان گسترش یافته به عنوان یک «بیماری همه‌گیر» معرفی کرد.

از سوی دیگر مدیر اجرایی برنامه فوریت‌‌های سازمان جهانی بهداشت نیز با اشاره به وضعیت فعلی شیوع ویروس کرونا در جهان اعلام کرد که ایران و ایتالیا در خط مقدم ابتلا به این ویروس هستند و شرایط موجود در این دو کشور به زودی در دیگر کشورهای جهان نیز حکمفرا خواهد شد.

میشائیل ریان در ادامه تاکید کرد که ایران در حال حاضر از کمبود دستگاه‌های کمک رسانی برای تنفس و نیز کپسول‌های اکسیژن رنج می‌برد.

بر اساس گزارش این نهاد بین المللی از پایان دسامبر گذشته تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند.

معاون اول رئیس جمهوری ایران به ویروس کرونا مبتلا شده است

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران به ویروس جدید کرونا مبتلا شده است.

خبرگزاری فارس گزارش داد که معاون اول حسن روحانی در قرنطینه به سر می برد. پیش از این ابتلای معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری ایران به «کووید ۱۹» تائید شده بود.

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و رضا رحمانی، وزیر صنعت و معدن و تجارت نیز از جمله مقاماتی هستند که در گزارش خبرگزاری فارس از آنها به عنوان مقامات مبتلا به ویروس جدید کرونا یاد شده است.

رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک نیز به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در قرنطینه به سر می برد.

دادستانی تهران: با منتشرکنندگان اخبار کذب درباره کرونا برخورد می‌شود

دادستانی تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد که پرونده قضایی برای منتشرکنندگان «اخبار کذب» در زمینه کرونا تشکیل می‌شود.

در بخشی از این بیانیه آمده است که «اظهارات برخی اشخاص، حاکی از نشر موضوعات کذب و بعضا ارائه آمارهای غیرواقعی و صعودی در خصوص تعداد مبتلایان، تعداد متوفیان ناشی از ویروس کرونا و تجویز دارو ها و توصیه های تایید نشده پزشکی و ... است.»

در این بیانیه تاکید شده است: «این امر موجب شبهه افکنی و هراس در مردم و القای ناامیدی و زیر سوال بردن تلاش های شبانه روزی کادر بهداشتی و درمانی مستقر در بیمارستان ها و مراکز درمانی می‌گردد.»

دادستانی تهران خواستار شناسایی و احضار این افراد شده است.

وزارت بهداشت ایران: ۶۳ نفر دیگر جان باختند

سخنگوی وزارت بهداشت ایران شمار قربانیان ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در کشور را ۶۳ نفر اعلام کرد و گفت: « مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۵۴ مورد رسید.»

آگهی

کیانوش جهانپور افزود: «۹۵۸ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در ایران به ۹ هزار نفر افزایش یافت.» وی همچنین شمار افراد بهبود یافته را ۲۹۵۹ نفر اعلام کرد.

طبق این آمار، در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدیدی اعلام نشده است اما استان تهران با ۲۵۶ مورد جدید همچنان در صدر استان‌های آلوده به کرونا قرار دارد.

آمار فوتی‌های ناشی از مسمومیت الکلی در خوزستان به ۴۰ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: «تعداد جان باختگان ناشی از مسمومیت الکلی در خوزستان تا ظهر چهارشنبه به ۴۰ نفر رسید.»

مسمومیت الکلی در بین تعدادی از افراد در اهواز به دلیل مصرف الکل تقلبی رخ داده است و تا کنون بیش از ۵۰۰ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته‌اند
علی احسان‌پور
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

علی احسان پور در گفت‌وگو با ایرنا افزود: « مسمومیت الکلی در بین تعدادی از افراد در اهواز به دلیل مصرف الکل تقلبی رخ داده است و تا کنون بیش از ۵۰۰ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.»

از سوی دیگر فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دلیل این موضوع را انتشار شایعاتی مبنی بر تاثیر مثبت الکل برای مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد. وی از مردم خواست که به هیج وجه اقدام به خوردن الکل نکنند چراکه هیج گونه اثر در روند درمان کرونا ندارد.

آگهی

حسن روحانی: مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی است

رئیس جمهوری ایران در جلسه امروز هیات دولت گفت که مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا همانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و برای تمام دستگاه‌ها، نهادها، نیروهای مسلح، نیروهای دولتی و حتی نیروهای خصوصی دستگاه‌های خصوصی لازم الاجراست.

حسن روحانی تاکید کرد که تلاش دولت در به حداقل رساندن صدمات ویروس کرونا بر اقتصاد و زندگی مردم است. وی همچنین نوروز را فرصتی برای پیروزی در برابر ویروس کرونا دانست و گفت که نوروز نباید با رفت وآمدهای بدون مدیریت، به فرصتی برای شیوع بیشتر ویروس تبدیل شود.

وزارت بهداشت: علایم برخی موارد شدید ویروس کرونا با «داروی ایرانی» بهبود نسبی داشت

کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت از بهبود نسبی علایم برخی موارد شدید ویروس کرونا با «داروی ایرانی» خبر داد اما در عین حال گفت: «هنوز برای قضاوت و ارزیابی در این زمینه زود است.» ایسنا نام این دارو را «اکتمرا» عنوان کرده است که طبق گزارش این رسانه در یکی از بیمارستان‌های اصفهان باعث بهبودی نسبی علائم بیماری شده است.

این دارو ظرف ۲۴ ساعت پس از تزریق اولیه پاسخ نسبی نشان داده و اکسیژناسیون بیمار و نمای گرافی ریه فعلا بهتر شده است
کیانوش جهان‌پور
سخنگوی وزارت بهداشت ایران

سخنگوی وزارت بهداشت در اینباره گفت: «این مورد اولین کیس ترایال داروی بیوسیمیلار ایرانی توسیلیزومب بوده و علائم بیماری در ۴۸ ساعت پس از تجویز آن تخفیف نسبی یافته است، اما هنوز برای قضاوت و ارزیابی در این زمینه زود است.»

وی افزود: «این دارو ظرف ۲۴ ساعت پس از تزریق اولیه پاسخ نسبی نشان داده و اکسیژناسیون بیمار و نمای گرافی ریه فعلا بهتر شده است.» جهان‌پور تاکید کرد: «البته تولید انبوه این دارو با توجه به بومی‌ شدن فناوری طی حدود سه هفته می‌تواند وارد بازار کشور شود.»

آگهی

آموزش و پروش: شاید یک ماه از تعطیلات تابستانی به آموزش اختصاص یابد

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از احتمال تغییر سال تحصیلی و اختصاص یک ماه از تعطیلات تابستانی به آموزش خبر داد.

علیرضا کمرئی در یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد: «با توجه به اینکه زمان بازگشایی مدارس مشخص نیست، برای تداوم آموزش دانش آموزان برنامه ریزی می‌کنیم.» وی افزود: «در سخت ترین و بدترین شرایط امکان دارد سال تحصیلی تغییر کند و یک ماه از تعطیلات تابستانی را به آموزش اختصاص دهیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ستاد کل نیرو‌های مسلح: روند خلوت کردن شهرها در ۲۴ ساعت آینده سازماندهی می‌شود

رویارویی مستقیم نظامی با اسرائیل چه تاثیری بر زندگی شهروندان عادی ایران می‌گذارد؟

پلیس ایران دور جدید سخت‌گیری‌ها برای حجاب اجباری را آغاز کرد