تست کرونا امباپه منفی شد؛ پاری سن ژرمن بدون تماشاگر مقابل دورتموند

 تست کرونا امباپه منفی شد؛ پاری سن ژرمن بدون تماشاگر مقابل دورتموند
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علاوه بر مسابقه چهارشنبه شب پاری سن ژرمن و دورتموند که بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد، دیدارهای هفته آینده تیم‌های بارسلونا و ناپولی (۱۸ مارس) و بایرن مونیخ - چلسی در همین چارچوب پشت درهای بسته برگزار می‌شود.

آگهی

شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان بسیاری از رویدادهای ورزشی را تحت تاثیر قرار داده به نحوی که مهمترین مسابقات بین المللی در این حوزه تاکنون یا به تعویق افتاده و یا بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.

دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا میان پاری سن ژرمن و دورتموند نیز از جمله مسابقاتی است که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا در فرانسه چهارشنبه شب پشت درهای بسته در پارک دو پرنس برگزار خواهد شد.

پاریسی‌ها که با عملکردی متفاوت این بار امید داشتند که طلسم عبور نکردن از مرحله یک هشتم نهایی چمپیونز لیگ را بشکنند در دیدار رفت مقابل زردپوشان آلمانی ۲ به ۱ نتیجه را واگذار کردند.

شاگردان توماس توخل در حالی با یک پیروزی حداقلی جواز حضور در مرحله یک چهارم را دریافت خواهند کرد که از حمایت تعیین کننده تماشاگران خود در این مسابقه محروم هستند.

غیبت کیلین امباپه، ستاره جوان پاری سن ژرمن نیز از جمله عواملی است که می‌تواند پایتخت نشینان فرانسوی را از دست یافتن به نتیجه مطلوب باز دارد.

این مهاجم ملی پوش فرانسوی که به تازگی به دلیل ناراحتی جسمانی مشکوک به کرونا تست داده اما جواب منفی دریافت کرده است بر اساس تازه ترین گزارش رسانه‌های محلی صبح چهارشنبه همراه دیگر بازیکنان پاری سن ژرمن تمرین کرده است.

علاوه بر مسابقه چهارشنبه شب پاری سن ژرمن و دورتموند که بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد، دیدارهای هفته آینده تیم‌های بارسلونا و ناپولی (۱۸ مارس) و بایرن مونیخ - چلسی در همین چارچوب پشت درهای بسته برگزار می‌شود.

لیگ های معلق و یا بدون تماشاگر اروپایی

مسابقات فوتبال در لیگ‌ها داخلی کشورهای اروپایی نیز پیش از این تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

در فرانسه به موجب بخشنامه‌ای که دولت امانوئل ماکرون صادر کرد رویدادهایی که مستلزم اجتماع بیش از هزار نفری باشد تا پانزدهم آوریل لغو و رقابت‌های لیگ ۱ این کشور به همین دلیل از این پس بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.

بر همین اساس دیدار فینال جام حذفی فرانسه میان پاری سن ژرمن و لیون که قرار بود چهارم آوریل انجام شود به دلیل تبعات ناشی از گسترش ویروس کرونا به تعویق افتاده و قرار است با و یا بی تماشاگر درماه مه برگزار شود.

در ایتالیا به موجب تدابیر بسیار سختگیرانه‌ای که پس از افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا توسط دولت این کشور اتخاد شد کلیه مسابقات و رویدادهای ورزشی تا اطلاع بعدی به حال تعلیق درآمده است.

در آلمان نیز وزیر بهداشت این کشور پیشنهاد لغو کلیه رویدادها و مراسم فرهنگی - ورزشی را ارائه کرده و بر اساس این پیشنهاد برخی ایالت‌ها از جمله نوردراین-وستفالن و بایرن اعلام کرده‌اند که دیدارهای بوندسلیگا در این ایالت ها تا اطلاع ثانوی بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

در اسپانیا رقابت های فوتبال در سطوح آماتور و غیر حرفه‌ای کاملا به حال تعلیق درآمده و مسابقات لالیگا و دسته دو این کشورهمچنان بدون حضور تماشاگر ادامه دارد.

این تصمیم با اعتراض برخی از بازیکنان تیم‌های لیگ حرفه‌ای اسپانیا مواجه شده است. دنی کارواخال مدافع تیم رئال مادرید از جمله این بازیکنان است که در اعتراض به این تصمیم خواهان تعلیق رقابت‌های سطح یک و دو فوتبال حرفه‌ای اسپانیا شده است. او برای توجیه اعتراض خود این سوال را مطرح کرده که آیا بازیکنان، کادر فنی و دستیاران تیم‌های سطح اول و دومی از ابتلا به ویروس کرونا مصون هستند؟

در انگلستان نیز برغم آنکه مسابقات تاکنون طبق روال گذشته با حضور تماشاگر برگزار می شد اما با افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در بریتانیا به ۶ نفر و ثبت ۴۵۶ مورد ابتلا به این ویروس مسئولان تصمیم‌های تازه ای برای برگزاری مسابقات می‌گیرند.

تازه ترین تصمیم در این خصوص لغو دیدار تیم‌های منچستر سیتی و آرسنال از رقابت های هفته بیست و هشتم لیگ برتر جزیره است که اتحادیه فوتبال انگلیس از آن خبر داده است. این دیدار قرار بود شامگاه امروز چهارشنبه یازدهم مارس/ بیست و یکم اسفند برگزار شود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ستاره مصری تیم لیورپول کرونا گرفت؛ محمد صلاح از اردوی تیم ملی به قرنطینه رفت

کرونا در ایران؛ مسابقات ورزشی و برنامه‌های هنری لغو شدند

پل پوگبا پس از اعلام حکم محرومیت ۴ ساله به دلیل دوپینگ: دل‌شکسته، شوکه و غمگینم