مردمان چه کشوری در جهان بیشتر دست‌های خود را می‌شویند؟

مردمان چه کشوری در جهان بیشتر دست‌های خود را می‌شویند؟
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با گسترش ویروس کرونا و شیوع آن در نقاط مختلف جهان، مقامات سازمان بهداشت جهانی به دفعات بر رعایت بهداشت فردی به عنوان کارآمدترین راه مبارزه با این بیماری تاکید کرده اند. اما مردمان چه کشوری در جهان در روز بیشتر از بقیه دست های خود را شستشو می دهند؟

آگهی

با گسترش ویروس کرونا و شیوع آن در نقاط مختلف جهان، مقامات سازمان بهداشت جهانی به دفعات بر رعایت بهداشت فردی به عنوان کارآمدترین راه مبارزه با این بیماری تاکید کرده‌اند.

کارشناسان می‌گویند که شستن مکرر دست‌ها با صابون روشی است که می‌تواند افراد را در برابر این ویروس محافظت کند. اما مردم جهان چند مرتبه در روز دست‌های خود را می‌شویند؟ آیا عادات هر کشور با کشور دیگر متفاوت است؟

موسسه نظرسنجی معتبر گالوپ در سال ۲۰۱۵ نقشه‌ای بهداشتی از ۶۳ کشور جهان منتشر کرد. بر اساس مطالعه انجام شده، مردم عربستان سعودی با ۹۷ درصد بیشتر از هر کشور دیگری دست‌های خود را پس از توالت شستشو می‌دهند. بوسنی و هرزگوین با ۹۶ و الجزایر با ۹۴ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

در میان کشورهای جهان، چین با ۲۳ درصد میزان شستشوی دست‌ها در صدر کشورهایی قرار دارد که به بهداشت فردی خود اهمیت کمتری می‌دهند. بعد از آن ژاپن با ۳۰ درصد و کره جنوبی با ۳۹ درصد در رده‌های بعد قرار دارند. در این تحقیق از ایران نام برده نشده است و مشخص نیست آمار درباره این کشور به چه صورت است.

در میان کشورهای اروپایی، بوسنی و هرزگوین بیشترین کسانی را داراست که بعد از توالت دست‌های خود را می‌شویند. بعد از آن ترکیه با ۹۴ درصد قرار دارد.

در حالی که ۷۵ درصد پاسخ‌دهندگان بریتانیایی گفته‌اند که دست خود را پس از توالت می‌شویند، این عدد برای فرانسه ۶۲ درصد، ایتالیا ۵۷ درصد و برای هلند ۵۰ درصد بوده است.

پیشتر نتیجه یک پژوهش که درباره رعایت بهداشت شخصی در فرانسه و توسط انستیتوی افکار عمومی این کشور (ایفپ) انجام شده بود نشان می‌داد شمار قابل توجهی از شهروندان فرانسوی به ویژه مردان، توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

شیوه صحیح شستن دست ها

طبق تحقیق انجام شده حدود ۲۹ درصد فرانسوی‌ها پس از توالت رفتن لزوم شست و شوی دست‌هایشان با صابون را نادیده می گیرند.

اسپایک لی، پژوهشگر در دانشگاه میشیگان، می‌گوید: «شستشوی دست‌ها تنها یک کار فیزیکی برای تمیزی ظاهر نیست، بلکه این عمل می‌تواند تاثیرات آرامش بخشی را روی انسان نیز داشته باشد.»

ویروس کرونا که برای اولین بار از شهر ووهان چین شیوع یافت تا کنون بیش از ۱۲۶ هزار نفر را در جهان مبتلا کرده و جان دستکم ۴۶۰۰ نفر را گرفته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آزمایش ژاپنی‌ها برای نشان دادن سرعت انتقال ویروس کرونا

دستگاه پدالی شست‌وشوی دست‌؛ اختراع دانش‌آموز کنیایی در دوران شیوع کرونا

پزشکان چگونه بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا را درمان می‌کنند؟