شمار قربانیان ویروس‌کرونا در ایتالیا از مرز ۲ هزار و در جهان از مرز ۷ هزار نفر گذشت

شمار قربانیان ویروس‌کرونا در ایتالیا از مرز ۲ هزار و در جهان از مرز ۷ هزار نفر گذشت
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شیوع ویروس کرونا به‌عنوان بیماری همه‌گیر جهانی باعث اتخاذ تصمیم‌های مختلف در سراسر دنیا شده است. در آخرین اقدام‌ها شهرداران نیویورک و لس‌آنجلس و فرماندار واشنگتن محدودیت‌هایی را برای فعالیت برخی مشاغل مانند رستوران‌دارها وضع کردند.

آگهی

شیوع ویروس کرونا به‌عنوان بیماری همه‌گیر جهانی هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد و دولت‌ها و رهبران کشورها در سراسر دنیا را مجبور به اتخاذ تصمیم‌های سختگیرانه‌تر می‌کند. تا کنون بیش از ۱۸۰ هزار نفر در ۱۵۸ کشور جهان به این ویروس مبتلا شده و بیش از ۷ هزار نفر جان باخته‌اند. اروپا هم این روزها به کانون اصلی شیوع این ویروس تبدیل شده است.

آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در جهان در روز دوشنبه ۱۶ مارس، ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ را در این مطلب پیگیری کنید.

تمهیدات جدید دولت ترامپ در آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از مردم کشورش خواست تا در اجتماعات بیش از ۱۰ نفر شرکت نکنند تا بلکه از این طریق شیوع نوع جدید ویروس کرونا در ایالات متحده به کلی مهار شود. وی زمان احتمالی مهار کامل این بحران در کشورش را ماه ژوئیه یا اوت آینده اعلام کرد.

تکاپوی گروه هفت برای جلوگیری از رکود اقتصادی

رهبران گروه هفت روز دوشنبه اعلام کردند که آنچه در توان دارند را انجام خواهند داد تا از به خطر افتادن روند رشد اقتصادی در جهان جلوگیری کنند. مسئولان هفت کشور صنعتی جهان از جمله آمریکا که برای نخستین بار پس از سالها با خطر رکود مواجه شده است با انتشار بیانیه ای مشترک بر عزم خود جهت مقابله با خطرهای ناشی از همه گیری ویروس کرونا بر متوقف شدن رشد اقتصاد جهانی و فرا رسیدن دوران رکود تاکید کردند.

کشورهای ثروتمند و صنعتی دنیا در این بیانیه یادآور شدند که برای حمایت فوری و لازم از کارگران، شرکت ها و بخش هایی که بیشترین آسیب را از این بحران دیده اند، کلیه ابزارها و راه کارهای سیاسی و اقتصادی از جمله تدابیر بودجه ای و پولی و یا اقدامات هدفمند را به کار خواهند بست.

فرانسه قرنطینه شد

گسترش شیوع ویروس کرونا در فرانسه همچنان ادامه دارد و برغم دستورالعمل های جدید پیشگیرانه روز به روز بر شمار قربانیان این ویروس افزوده می شود. امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور در آخرین تمهیدات دولتش برای مقابله با ویروس کرونا، شامگاه دوشنبه ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) آغاز قرنطینه در فرانسه را اعلام کرد.

آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت فرانسه حکایت از آن دارد که طی بیست و چهار ساعت گذشته ۲۱ نفر به تعداد جان باختگان بیماری کووید ۱۹ اضافه شده است. با این احتساب شمار کل جان باختگان ویروس کرونا در فرانسه به ۱۴۸نفر رسید.

بر اساس این آمار ۱۲۱۰ نفر از روز یکشنبه تا شامگاه دوشنبه شانزدهم مارس به ویروس کرونا آلوده شده و با این احتساب شمار کل موارد تایید شده ابتلا به این ویروس در فرانسه به ۶ هزار و ۶۳۳ نفر افزایش یافته است.

با توجه به افزایش روزمره شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در فرانسه به نظر می رسد این کشور همانطور که امانوئل ماکرون در نطق تلویزیونی پنجشنبه شب خود نیز به آن اشاره کرده بود هم اکنون در ابتدای راه مقابله با این بیماری همه گیر قرار دارد.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت هشدار داده اند که اگر دیگر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه اقدامات سختگیرانه احتیاطی را در پیش نگیرند با شرایطی مشابه با آنچه در ایتالیا و اسپانیا جریان دارد مواجه خواهند شد.

سقوط چشمگیر قیمت نفت در بازارهای نیویورک و لندن

قمیت هر بشکه نفت در بازار نیویورک روز دوشنبه تحت تاثیر کاهش چشمگیر تقاضای طلای سیاه در جهان و نیز بحران بی سابقه ناشی از شیوع ویروس کرونا با افتی کم سابقه طی چهار سال گذشته همراه شد. بر این اساس قیمت هر بشکه نفت سبک وست تگزاس اینترمدییت (WTI) برای تحویل در ماه آوریل پس از افتی ۹.۵ درصدی در پایان معاملات روز دوشنبه به ۲۸.۷۰ دلار نزول پیدا کرد.

قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه مه نیز در بازار لندن دقایقی پیش از بسته شدن معاملات پس از افت بیش از ۱۱ درصدی به ۳۰.۱۰ دلار تنزل پیدا کرد.

شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا از ۲ هزار نفر گذشت

ایتالیا آلوده ترین کشور اروپایی به ویروس کرونا برغم همه تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت، همچنان بیشترین شمار مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ را پس از چین به نام خود ثبت کرده است.

بر اساس تازه ترین آمار ارائه شده از سوی منابع رسمی شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا طی بیست و چهار ساعت گذشته با افزایش ۳۴۹ موردی از مرز ۲ هزار نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا شامگاه روز دوشنبه ۱۶ ماه مارس ۲۰۲۰ میلادی تعداد افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس و بیماری کووید -۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند به ۲ هزار و ۱۵۸ نفر افزایش یافته است.

این رقم به نوعی در مجموع نزدیک به یک سوم افرادی را تشکیل می دهد که در دیگر نقاط جهان بر اثر بیماری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

ای پی
تابوت یک قربانی کرونا برای دفن به گورستانی در برگامو واقع در شمال ایتالیا آورده شده استای پی

آمار ارائه شده همچنین از کاسته شدن سرعت و کم شدن وسعت انتشار ویروس در این کشور برغم همه تدابیر اتخاذ شده حکایت نمی کند. بر این اساس بیش از ۳ هزار و ۲۳۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در ایتالیا به ثبت رسیده که با این حساب شمار کل مبتلایان به حدود ۲۸ هزار نفر افزایش می یابد.

کرونا بزرگترین بحران سلامت در عصر حاضر

سازمان جهانی بهداشت که پیش از این نسبت به «همه گیری» بیماری کووید ۱۹ هشدار داده بود در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که جهان در برابر مهم ترین بحران سلامت عصر حاضر قرار گرفته است.

آگهی

این سازمان بین المللی که مقر آن در ژنو است روز دوشنبه با اعلام این مطلب و ضمن هشدار مجدد نسبت به غیر قابل پیش بینی بودن تبعات گسترش ویروس کرونا خواستار آن شد که از هر مورد مشکوک به ابتلا حتما تست گرفته شود.

رئیس سازمان جهانی بهداشت در جریان یک کنفرانس خبری تاکید کرد: پس از این شاهد شمار بیشتری از موارد ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید ۱۹ در مابقی جهان به جز کشور چین خواهیم بود.

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر اینکه «با چشمان بسته نمی توان به مقابله با آتش پرداخت» باردیگر لزوم انجام هرچه بیشتر آزمایش های دقیق از افراد مشکوک در سراسر جهان را یاد آور شد و تصریح کرد که طی روزهای اخیر جهان شاهد افزایش چشمگیر موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بوده است.

بر اساس منابع رسمی تاکنون بیش از ۱۶۹ هزار و ۷۱۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ۱۴۲ کشور و منطقه از جهان مورد تایید قرار گرفته است.

شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان نیز تاکنون بیش از ۷ هزار نفر اعلام شده است که بیشترین موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری به ترتیب در کشورهای چین، ایتالیا، ایران و اسپانیا به ثبت رسیده است.

آگهی

اسپانیا مرزهای زمینی خود را می بندند

دولت اسپانیا اعلام کرد که از نیمه شب دوشنبه شانزدهم مارس برای مقابله با انتشار بیشتر ویروس کرونا کلیه مرزهای زمینی خود را می بندد. فرناندو گرانده مارلاسکا، وزیر کشور اسپانیا با اعلام این مطلب یادآور شد مرزها از این پس از بسته خواهد بود و برای ورود به داخل کشور محدودیت های ویژه ای در نظر گرفته شده است.

به گفته وزیر کشور اسپانیا تنها شهروندان اسپانیایی، افرادی که ساکن اسپانیا هستند و بیرون از کشور سفر کرده بودند، کارکنان هیئت های دیپلماتیک و افرادی که دلیل کاملا قانع کننده ای برای سفر خود داشته باشند اجازه خواهند یافت وارد کشور شوند.

بر اساس آخرین گزارش ها شمار مبتلایان به ویروس کرونا طی بیست و چهار ساعت گذشته در اسپانیا ۱۴۴۰ نفر افزایش یافت و در مجموع به ۹ هزار و ۴۲۸ مورد رسید. شمار قربانیان ویروس کرونا نیز در این کشور با اضافه شدن ۴۱ مورد جدید به ۳۳۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

حمایت مالی ۲۵ میلیارد یورویی دولت ایتالیا از آسیب دیدگان

دولت ایتالیا روز دوشنبه با صدور فرمانی زمینه لازم برای حمایت مالی از شهروندان و فعالان اقتصادی این کشور را در پی شیوع گسترده ویروس کرونا فراهم کرد. از جمله اقدامات حمایتی در این راستا صدور فرمانی شامل آزاد شدن یک بسته ۲۵ میلیارد یورویی است که قرار است خانواده ها و شرکت های آسیب دیده از شیوع بیماری کووید ۱۹ را تحت حمایت قرار دهد.

رم اعلام کرده است که علاوه بر این اقدام تدابیر تازه و تکمیلی در همین راستا ماه آینده میلادی در پیش گرفته خواهد شد. روبرتو گوالتیری، وزیر اقتصاد و دارایی ایتالیا نیز در این خصوص تصریح کرد که دولت به زودی با تزریق نقدینگی به سیستم مالی که وی میزانش را مشخص نکرد زمینه لازم برای کمک بیش از ۳۰۰ میلیارد یورویی مکمل جهت حمایت از خانوارها و شرکت ها را فراهم خواهد ساخت.

آگهی

تعطیلی مدارس و محدودیت اجتماعات در پایتخت روسیه

مسئولان شهر مسکو، پایتخت روسیه روز دوشنبه از اعمال محدودیت های جدید برای مقابله با گسترش ویروس کرونا خبر دادند که تعطیلی مدارس هم یکی از آنها است. بر این اساس کلیه مدارس مسکو از روز ۲۱ مارس تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد و از روز سه شنبه ۱۷ مارس نیز اغلب فعالیت های عمومی با محدودیت های کم سابقه مواجه می شود.

شهردار مسکو از شهروندان پایتخت به خصوص سالمندان خواسته است که به جز در موارد ضروری اکیدا از خروج از منازل مسکونی خودداری کنند. جدا از تعطیلی مدارس در کلیه مقاطع تحصیلی، فعالیت های فوق برنامه مراکز و موسسات آموزشی نیز از۲۶ مارس به حال تعلیق درخواهد آمد.

برای اجتماعات عمومی نیز محدودیت هایی در نظر گرفته شده است. بر این اساس هر گونه تجمع فرهنگی تفریحی، ورزشی یا آموزشی در فضای باز ممنوع و اجتماعات مختلف در داخل ساختمان ها و مکان های بسته به زیر ۵۰ نفر محدود شده است.

مسکو همچنین تدابیر احتیاطی برای قرنطینه مسافرانی که از مناطق آلوده به روسیه وارد می شوند را نیز گسترده تر کرده است. از این پس ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، اوکراین، بلارس و کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز در فهرست تدابیر احتیاطی در نظر گرفته شده از سوی مسکو برای کنترل مسافران ورودی به این شهر اضافه شده است.

اقدامات جدید مسئولان شهری در مسکو برای کنترل گسترش ویروس کرونا در حالی اعلام می شود که شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در روسیه روز دوشنبه با افزایشی ۳۰ نفره به ۹۳ مورد رسید. گفتنی است که اغلب مبتلایان را شهروندان پایتخت تشکیل می دهند.

آگهی

تعطیلی عبادتگاه‌ها و فروشگاه‌های غیرضروری در آلمان

دولت آلمان در بیانیه ای اعلام کرد کلیه عبادتگاه ها و فروشگاه های غیر ضروری این کشور از روز دوشنبه ۱۶ مارس تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود. در این بیانیه که پس از نشست روز دوشنبه صدراعظم آلمان با مقامات محلی شانزده منطقه این کشور صادر شد، آمده است که تنها سوپرمارکت ها و دیگر فروشگاه‌هایی که مواد غذایی به مشریان ارائه می کنند به همراه داروخانه ها، دفاتر پست، موسسات مالی و صندوق های پس انداز، انتشارات و سالن های آرایش با رعایت نکات بهداشتی باز خواهند بود و دیگر فروشگاه ها و مشاغل غیر ضروری می‌بایست تا اطلاع ثانوی به کار خود پایان دهند.

برلین همچنین تاکید کرده است که مکان های بازی برای کودکان باید به روی آنها بسته شوند و رستوران ها تنها تا ساعت ۱۸ بعد از ظهر فعالیت کنند. بر این اساس بارها، دیسکوتک ها، سالن های تئاتر و کنسرت و همچنین موزه ها نیز در سراسر آلمان تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

از سوی دیگر فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهوری آلمان هم روز دوشنبه از شهروندان کشورش خواست تا در خانه بمانند و از تماس و ارتباط های نزدیک با یکدیگر نیز خودداری کنند.

بیش از ۶۰۰ پلیس فرانسوی به قرنطینه رفتند

بیش از ۶۰۰ مامور پلیس و حدود ۳۵۰ مامور ژاندارمری در فرانسه به دلیل داشتن علائم مشکوک به بیماری کووید-۱۹ به قرنطینه فرستاده شدند. به گزارش منابع نزدیک به پلیس فرانسه ابتلای حدود ۳۰ نیروی پلیس و هشت مامور ژاندارمری در این کشور تاکنون مورد تایید قرار گرفته و از حدود هزار نیرو و کارمند این دو نهاد انتظامی که مشکوک به ابتلا به این بیماری هستند خواسته شده است خود را در منزل قرنطینه کنند.

وزارت دادگستری فرانسه نیز با صدور بخشنامه ای خواستار منطبق شدن فعالیت نهادهای قضایی با اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با انتشار ویروس کرونا شده است. بر همین اساس از ماموران پلیس قضایی خواسته شده است که بیشترین تمرکز و نیروی خود را به تحقیق در خصوص پرونده جرائم بسیار آشکار و دارای اثرات مخرب بر نظم عمومی اختصاص دهند.

آگهی

طوماری با ۶۰۰ هزار امضاء برای تعطیلی مدارس در بریتانیا

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز دوشنبه با اعلام خبر تداوم فعالیت مدرسه‌ها در این کشور با واکنش شدید مردم روبرو شد. تاکنون ابتلای ۱۳۷۲ نفر به کرونا و مرگ ۳۵ نفر در این کشور تایید شده است؛ رقمی بسیار کمتر از شمار مبتلایان در کشورهایی همچون ایتالیا، اسپانیا و فرانسه.

بریتانیایی‌ها معتقدند با توجه به سرعت گسترش این ویروس در کشورها، ضروری است که مراکز آموزشی تعطیل شوند اما دولت بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد بر اساس بررسی‌هایی که انجام شده، هنوز تعطیلی مدارس هنوز ندارد. این در حالی است که بر شمار والدین نگران از سلامتی فرزندانشان که از فرستادن کودکان به مدارس خودداری می‌کنند، روز به روز افزوده می‌شود. بسیاری از این بریتانیایی‌ها دولت جانسون را مسئول شیوع بیشتر این ویروس می‌دانند و معتقدند که دولت با هدف حمایت از اقتصاد، به مردم آسیب می‌زند.

در وبسایت پارلمان بریتانیا نیز طوماری گذاشته شده که از دولت می‌خواهد تا مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کند. تا کنون بیش از ۵۹۰ هزار نفر این طومار را امضا کرده‌اند. بر اساس قوانین بریتانیا هر طوماری که بتواند در این وبسایت بیش از ۱۰۰ هزار امضاء جمع کند، باید در صحن پارلمان مطرح شود و مورد بحث قرار گیرد.

ادامۀ توقف فعالیت‌های خطوط هوایی

شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز در ایالات متحده اعلام کرد که در پی شیوع کرونا و فرمان ممنوعیت سفر که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا وضع شده است پروازهای بین‌المللی خود را تا ۶ مه به میزان ۷۵ درصد کاهش خواهد داد.

اسپانیا؛ خیابان‌های خالی از جمعیت در مادرید و بارسلون

اسپانیا که با ثبت ۳۳۵ مرگ و ۹۴۲۸ مبتلا پس از ایتالیا بدترین وضعیت شیوع کرونا در اروپا را دارد، از روز یکشنبه و در چهارچوب اجرای یک وضعیت اضطراری ۱۵ روزه، محدودیت‌های اجتماعی بیشتری را برای جمعیت ۴۷ میلیون نفری خود وضع کرده است. بامداد دوشنبه در صفحه اول بسیاری از روزنامه‌های این کشور این شعار دولت به چشم می‌خورد: «با هم کرونا را متوقف می‌کنیم.»

آگهی

برقراری وضعیت اضطراری در شهرهای کلیدی استرالیا

استرالیا روز دوشنبه از مثبت بودن آزمایش کرونای یکی دیگر از سیاستمداران دولت فدرال خبر داد. فرد مبتلا سوزان مک‌دونالد، سناتور کوئینزلند است. به این ترتیب شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۳۷۵ نفر و شمار قربانیان به ۵ نفر رسید.

یک روز پیش از این اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد که از نیمه‌شب یکشنبه همه مسافرانی که با پروازهای بین‌المللی وارد این کشور می‌شوند، باید مدت ۱۴ روز در قرنطینه شوند.

ورود کشتی‌های مسافربری خارجی به بنادر استرالیا نیز برای مدت ۳۰ روز ممنوع و در کانبرا، پایتخت استرالیا روز دوشنبه وضعیت اضطراری اعلام و برگزاری هر تجمع غیرضروری ممنوع شد. در ایالت ویکتوریا و نیوساوت ولز نیز وضعیت اضطراری برای چهار هفته برقرار شد. استرالیا پیش از این تجمعات غیرضروری بیش از ۵۰۰ نفر را نیز ممنوع کرده بود.

تعطیلی فروشگاه‌ها و محدودیت رفت و آمد در اوکراین

دولت اوکراین روز دوشنبه فرمان تعطیلی همۀ بارها، رستوران‌ها و مراکز خرید را از تاریخ سه‌شنبه ۱۷ مارس صادر کرد تا به این ترتیب از گسترش ویروس کرونا جلوگیری شود. کی‌یف همچنین اعلام کرد که رفت و آمد مردم به دیگر شهرها نیز باید تا جای امکان محدود شود.پیش از این نیز فرمان ممنوعیت ورود اتباع خارجی به این کشور به اجرا گذاشته شده بود. اوکراین تا کنون از ابتلای ۵ نفر به کرونا و مرگ یکی از بیماران خبر داده است.

سوئیس؛ افزایش شمار مبتلایان و لغو نشست‌های پارلمان

با ثبت ۸۴۰ مورد جدید ابتلا به «کووید-۱۹» روز یکشنبه در سوئیس و لیختن اشتاین، شمار مبتلایان به کرونا در این دو کشور همسایه به ۲۲۰۰ نفر افزایش یافت که یک جهش ۵۰ درصدی در آمار در مقایسه با روز قبل از آن محسوب می‌شد. سوئیس با اعلام «وضعیت ویژه» در این کشور، قدرت بیشتری را به دولت فدرال واگذار کرد تا تدابیر مناسبی را برای حمایت از ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت این کشور به اجرا بگذارد.

آگهی

برن هفته گذشته نیز بیش از ۱۰ میلیارد دلار را برای کمک‌های اقتصادی در وضعیت بحرانی کنونی اختصاص داد. مدارس در سراسر سوئیس تعطیل هستند و کنترل‌های مرزی تشدید شده است. تا کنون ۱۳ نفر در این کشور در پی ابتلا به کرونا جان باخته‌اند که شش نفر از این تعداد در منطقه‌ای در نزدیکی مرز ایتالیا ساکن بودند.

فشار بر دولت فنلاند برای تعطیل کردن مدارس

بزرگترین حزب مخالف دولت فنلاند روز دوشنبه با انتقاد شدید از دولت خواستار تعطیلی مدارس و دیگر مراکز آموزشی شد. یوسی هالا-آهو، رهبر ملی‌گرای «حزب فنلاند» بامداد دوشنبه در پیامی توییتری نوشت: «تنها چهار کشور در اروپا وجود دارند که هنوز مدارس را تعطیل نکرده‌اند. نباید چنین مسئولیتی برعهده شهرداری‌ها یا مقامات محلی گذاشته شود. آنها منتظر تصمیم دولت می‌مانند.»

فنلاند تا کنون رویکردی مشابه بریتانیا داشته و با وجود شیوع کرونا، به فروشگاهها و رستوران‌ها و مراکز ارائه خدمات عمومی اجازه داده است تا به فعالیت عادی خود ادامه دهند. این در حالی است که بسیاری از کشورهای اروپایی دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای را به اجرا گذاشته‌اند. تا کنون ۲۴۱ مورد ابتلای به کرونا در فنلاند تایید شده است.

اعمال محدودیت‌های تایوان برای مسافران اروپا

تایوان روز دوشنبه از ۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد؛ همه مبتلایان از خارج از این کشور از جمله اتریش و آلمان وارد تایوان شده بودند. به این ترتیب شمار مبتلایان در این کشور واقع در شرق آسیا به ۶۷ نفر افزایش یافت.

تایوان اعلام کرد که تمام افرادی که از اروپا و داخل مرزهای شنگن همچنین ایرلند و بریتانیا رهسپار این کشور می‌شوند، باید مدت ۱۴ روز در قرنطینه باشند. تا کنون تنها یک نفر در این کشور در اثر ابتلا به کرونا جان باخته و ۲۲ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند. مقامات بهداشت تایوان می‌گویند دیگر مبتلایان نیز در وضعیت پایداری قرار دارند.

آگهی

فرانسه؛ اعمال محدودیت در فعالیتهای عمومی برای مهار شیوع کرونا

ژروم سالومون، رئیس سازمان خدمات بهداشتی فرانسه روز دوشنبه با اظهار تاسف از اینکه بسیاری از پاریسی‌ها یکشنبه گذشته با وجود توصیه‌ها برای ماندن در خانه و تعطیلی مراکز دولتی، به سطح شهر آمده‌ و در بارها و رستوران‎ها جمع شده‌اند، گفت: «بسیاری هنوز این را درک نکرده‌اند که باید در خانه بانند. توجه گروه کمی از مردم به توصیه‌ها برای پیشگیری، باعث می‌شود در مهار این ویروس همه‌گیر موفق نشویم.»

او افزود: «امروز از همه فرانسوی‌ها می‌خواهم که برای مبارزه با این ویروس بسیج شوند». آقای سالومون تاکید کرد که اگر فرانسه به مرحله‌ای برسد که مجبور شود دربارۀ نجات جان برخی از بیماران به جای همه تصمیم بگیرد «با یک فاجعه روبرو خواهیم شد».

چین: همچنان میزان شیوع ویروس کرونا در ووهان «شدید» است

مقام‌های پزشکی شهر ووهان چین که نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا در آنجا شناسایی شد، می‌گوید که همچنان شیوع این ویروس «شدید» است. ووهان حدود ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد و از تاریخ ۲۳ ژانویه قرنطینه شده است. این شهر به‌عنوان مرکز شیوع بیماری کووید-۱۹ شناخته می‌شود.

ژنگ یون، معاون کمیسیون بهداشت شهرداری ووهان گفت: «اگر چه تعداد موارد جدید در ووهان تک رقمی شده است اما هنوز موارد ابتلا در جامعه وجود دارد.» وی به شهروندان یادآور شد که همچنان احتیاط کنند و تاجایی که می‌توانند از خانه خارج نشوند.

آسوشیتدپرس
مقام‌های ووهان می‌گویند هنوز سطح شیوع ویروس کرونا در این شهر بالاستآسوشیتدپرس

شهردار نیویورک: باید با ذهنیت زمان جنگ با کرونا مقابله کنیم

۲۹ ایالت از ایالت‌های آمریکا اعلام کردند که در هفته پیش رو تمام مدارس تعطیل خواهند شد. مدت زمان اعلام شده در هر ایالت برای تعطیلی مدارس متفاوت عنوان شده است. تاکنون ۴۲۰۰ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جانباختگان در این کشور نیز به ۶۵ نفر افزایش یافته است.

آگهی

واشنگتن با ۷۶۹ مورد ابتلا و ۴۲ مورد فوتی در صدر ایالت‌های آلوده آمریکا قرار دارد. پس آن ایالت نیویورک با ۷۲۹ مورد ابتلا و ۳ مورد مرگ در جایگاه دوم قرار گرفته است.

در شهر نیویورک نیز افراد مبتلا به کووید-۱۹ به ۳۲۹ نفر رسیده است که این موضوع باعث شد تا بیل دی بلاسیو، شهردار نیویورک که به‌عنوان پایتخت اقتصادی آمریکا شناخته می‌شود از تعطیلی رستوران‌ها، بارها، تئاترها، کلوب‌های شبانه و سایر مکان‌هایی که محل تجمع مردم است برای توقف شیوع ویروس کرونا خبر دهد. وی افزود: «شهر ما با تهدید بی‌سابقه‌ای روبرو است و ما باید با ذهنیت زمان جنگ با این موضوع مقابله کنیم.»

مدارس نیویورک نیز تا تاریخ ۲۰ آوریل (یک اردیبهشت) تعطیل خواهند بود.

ترکیه از ۱۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه از ۱۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد که در مجموع طبق آمار رسمی شمار افراد مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور به ۱۸ نفر افزایش یافت. وی درباره موارد جدید ابتلا به این ویروس گفت: «دو فرد جدید مبتلا به ویروس کرونا در ارتباط با نخستین مورد ابتلا بودند. هفت مورد از اروپا به ترکیه آمده‌اند و سه مورد هم از ایالات متحده آمریکا به این کشور برگشته بودند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شیوع کرونا؛ صدور ویزای رایگان از سوی سفارت ایتالیا در ارمنستان

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد

انسان‌ها چگونه بدون واکسن زنده‌ ماندند؟