پادشاه اسپانیا ارث پدرش را نمی‌خواهد

پادشاه اسپانیا ارث پدرش را نمی‌خواهد
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«ملک عبدالله پادشاه سعودی در سال ۲۰۰۸ مبلغ ۸۸ میلیون یورو به همین حساب واریز کرده است، مبلغی که به نوعی پرداختِ «حق و حساب» به خوان کارلوس اول تلقی می‌شود. »

آگهی

دربار اسپانیا اعلام کرد فلیپهٔ ششم،‌ پادشاه این کشور، به سبب اتهام فساد مالی پادشاه پیشین، از این پس ارثی را که از خوان کارلوس اول، پدر وی و پادشاه سابق اسپانیا به او می‌رسد، نمی‌پذیرد.

در بیانیهٔ دربار اسپانیا آمده است که فلیپهٔ ششم، علاوه بر این کار، مقرری سالانهٔ پدرش را نیز قطع می‌کند. مقرری سالانهٔ خوان کارلوس اول، در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۹۴ هزار یورو بود.

دادگاهی در سوییس اخیرا اعلام کرد دربارهٔ حساب بانکی ویژه‌ای که برای فرار مالیاتی در خارج از کشور افتتاح شده و به خوان کارلوس اول منسوب است تحقیق می‌کند.

روزنامهٔ لاتریبیون چاپ ژنو نوشت که ملک عبدالله پادشاه سعودی در سال ۲۰۰۸ مبلغ ۸۸ میلیون یورو به همین حساب واریز کرده است، مبلغی که به نوعی پرداختِ «حق و حساب» به خوان کارلوس اول تلقی می‌شود.

روز یکشنبه هم نشریهٔ دیلی‌تلگراف نوشته بود که فلیپه ششم، پادشاه اسپانیا سهامدار بنیادی است که این حساب بانکی سوییسی را در اختیار دارد، اما فیلیپهٔ ششم همان روز در بیانیه‌ای گفت که هیچگونه اطلاعی از این حساب نداشته است.

خوان کارلوس ۸۲ ساله در نوامبر ۱۹۷۵ به پادشاهی رسید و در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی از تاج و تخت اسپانیا کناره گرفت.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استقلال طلبان خطاب به فیلیپه ششم: کاتالونیا به پادشاه اسپانیا خوش‌آمد نمی‌گوید

داماد پادشاه اسپانیا به زندان محکوم شد

خواهر پادشاه اسپانیا محاکمه می شود