رسانه‌های آمریکا: بایدن در ایالت واشنگتن پیروز انتخابات دموکرات‌ها شد

Joe Biden,Bernie Sanders
Joe Biden,Bernie Sanders Copyright  Associated Press
Copyright  Associated Press
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رسانه‌های آمریکا شامگاه دوشنبه اعلام کردند که بایدن توانسته با اختلاف کمی در این ایالت بر سندرز پیروز شود.

آگهی

طبق نوشته رسانه‌های آمریکا جو بایدن نامزد کلیدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانست در ایالت واشنگتن بر برنی سندرز، رقیب سوسیالیست خود پیروز شود.

رسانه‌های آمریکا شامگاه دوشنبه و پس از شمارش اکثریت آرا اعلام کردند که آقای بایدن توانسته است با اختلاف کمی در این ایالت بر سندرز پیشی بگیرد.

بنابر آخرین گزارش‌ها معاون رئیس جمهوری اسبق ایالات متحده، موفق شد با کسب ۳۷.۹ درصد آرا در برابر سناتور چپگرای ایالت ورمونت که ۳۶.۴ درصد آرا را کسب کرد به پیروزی برسد و به این ترتیب بخت خود را برای رویارویی نهایی با دونالد ترامپ، رئيس جمهوری کنونی ایالات متحده بیشتر کند.

از سوی دیگر، روز سه‌شنبه مردم سه ایالت دیگر در آمریکا در حالی روانهٔ مراکز رأی‌گیری می‌شوند که تا کنون ۸۰ تن در این کشور به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان باخته‌اند و اضطراب، بسیاری از بخش‌های جامعه را فراگرفته است.

با توجه به انتشار ویروس کرونا، هنوز مشخص نیست که آیا مراکز اخذ رأی در این سه ایالت یعنی آریزونا، فلوریدا و ایلی‌نویز برای رأی دادنِ مردم از امنیت کافی برخوردار هستند یا خیر. این در حالی است که مقامات ایالت اوهایو رأی‌گیری انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها را به‌تعویق انداخته‌اند.

رأی‌گیری روز سه‌شنبه ۱۷ مارس در آمریکا،‌ برای برنی سندرز تعیین‌کننده است. اگر این سناتور ۷۸ ساله نتواند نتیجهٔ قابل‌توجهی کسب کرده و رأی جو بایدن را بشکند، آنگاه فشارها برای ترکِ رقابت انتخاباتی بر وی بسیار بیشتر خواهد شد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات مقدماتی دموکرات‌های آمریکا؛ بایدن از سندرز پیش افتاد

«سه‌شنبه بزرگ» دموکرات‌ها؛ بایدن با پیروزی در ۱۰ ایالت از سندرز پیش افتاد

کارزار جو بایدن با پیروزی در کارولینای جنوبی جان گرفت