ویروس کرونا در آمریکا؛ برخی به خرید سلاح روی آوردند

allthisdamage via Storyful
allthisdamage via Storyful Copyright allthisdamage via Storyful
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با شیوع ویروس کرونا در برخی نقاط ایالات متحده ویديوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد، مردم آمریکا به خرید اسلحه‌ روی آورده‌اند. شیوع ویروس در این کشور به افزایش احساس ناامنی دامن زده است. خرید اسلحه در آمریکا برای افراد واجد شرایط آزاد است.

آگهی

در روزهایی که رئیس‌جمهوری ایالات متحده از مردم این کشور می‌خواهد تا کمتر خرید کنند، افزایش شمار خریداران اسلحه در آمریکا توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده از مردم کشورش خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و کمتر خرید کنند. آقای ترامپ به آنها اطمینان داد که این کشور با هیچ کمبودی مواجه نخواهد شد.

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از لاس‌وگاس و کالیفرنیا نشان می‌دهد که فروشگاه‌های اسلحه از جمله مانند سوپرمارکت‌های این کشور پرمشتری از روزهای قبل از شیوع ویروس کرونا شده است.

شیوع ویروس کرونا شهروندان آمریکا را به خرید چند برابر از حد معمول مایحتاج ضروری، و حتی خرید اسلحه در برخی ایالت‌ها سوق داده است. روزنامه لاس‌وگاس می نویسد: «در حالی كه برخی شهروندان مشغول خرید از فروشگاه‌ها هستند، مغازه‌های اسلحه فروشی نیز شلوغ‌تر از همیشه است.»

مارك هامز، صاحب فروشگاه اسلحه‌فروسی می‌گوید: «مشتریان بیشتر به دنبال اسلحه‌های سبک با هدف محافظت از خود در خانه‌های خود هستند.» ظاهرا شهروندان آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن احساس ناامنی می‌کنند.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات ده‌ها هزار نفره طرفداران حمل اسلحه در ویرجینیای آمریکا

امینم در آلبوم جدیدش به مصاف طرفداران حمل اسلحه می‌رود

ترامپ خواستار قانونی برای بازرسی سفت و سخت پیشینهٔ خریداران اسلحه شد