مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۰ یکسال به تعویق افتاد

مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۰ یکسال به تعویق افتاد
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رقابت های جام ملت‌های اروپا در سال جاری موسوم به یورو ۲۰۲۰ قرار بود دوازدهم ژوئن با مسابقه افتتاحیه در شهر رم ایتالیا استارت بخورد. این در حالی است که ایتالیا اکنون به مهم‌ترین کانون انتشار ویروس کرونا در اروپا تبدیل شده و بیشترین شمار قربانی را در پی همه گیری بیماری کووید۱۹ به خود اختصاص داده است.

آگهی

اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا روز سه شنبه از تعویق یکساله رقابت‌های فوتبال جام ملتهای اروپا به دلیل همه گیر شدن بیماری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان خبر داد.

بر اساس این تصمیم مسابقات یورو ۲۰۲۰ که قرار بود طی ماه‌های ژوئن و ژوئیه سال جاری همزمان در دوازده کشور مختلف برگزار شود به تابستان سال آینده میلادی موکول خواهد شد.

این تصمیم که از جانب یوفا به عنوان پیشنهاد مطرح شده صبح روز سه شنبه در جریان نشست ویژه سران یوفا با مسئولان باشگاه‌ها و لیگ‌های حرفه‌ای قاره سبز اتخاذ شده و قرار است در نشست بعد از ظهر امروز به صورت رسمی در کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال اروپا تصویب شود.

به تعویق افتادن مهم ترین تورنمنت فوتبال اروپا در سطح ملی که در شصت سال برگزاری این مسابقات بی سابقه و تاریخی قلمداد می شود پس از تعطیلی موقت مسابقات در پنج لیگ معتبر اروپایی، حکایت از شدت بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا در قاره سبز دارد که به گفته سازمان جهانی بهداشت به کانون جدید انتشار بیماری کووید۱۹ تبدیل شده است.

در حالی که تصمیم برای تعویق مسابقات یورو در نشست عصر روز سه شنبه کمیته اجرایی یوفا رسمی خواهد شد با اینحال فدراسیون فوتبال نروژ، یکی از برگزار کنندگان یوروو ۲۰۲۰ با پیشدستی در اعلام آن تصریح کرده است که این مسابقات از یازدهم ژوئن ۲۰۲۱ به مدت یک ماه برگزار خواهد شد.

تعویق این تورنمنت به برگزار کنندگان لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ های داخلی کشورهای اروپایی امکان خواهد داد که با استفاده از جدول زمانی خالی شده پس از به تعویق افتادن یورو ۲۰۲۰ بتوانند مسابقات تعلیق شده فصل را به پایان برسانند.

نشست امور یوفا با مسئولان باشگاه‌ها و لیگ های اروپایی به دلیل تدابیر پیشگیرانه متاثر از انتشار ویروس کرونا به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد. رقابت های جام ملت‌های اروپا در سال جاری موسوم به یورو ۲۰۲۰ قرار بود دوازدهم ژوئن با مسابقه افتتاحیه در شهر رم ایتالیا استارت بخورد. این در حالی است که ایتالیا اکنون به مهم‌ترین کانون انتشار ویروس کرونا در اروپا تبدیل شده و بیشترین شمار قربانی را در پی همه گیری بیماری کووید۱۹ به خود اختصاص داده است.

بدین ترتیب با تصمیم اتخاد شده عملا گمانه‌زنی های انجام شده در خصوص برگزاری مسابقات یورو ۲۰۲۰ بدون حضور تماشاگر و یا لغو کامل آن غیر معتبر و بی اساس تلقی خواهد شد.

لغو این مسابقات می توانست به جهت از دست رفتن حقوق پخش چشمگیر رقابت‌ها، زیان‌های مالی هنگفتی را به کنفدراسیون فوتبال اروپا تحمیل کند. با استناد به گزارش کنفدراسیون فوتبال اروپا، مسابقات یورو ۲۰۱۶ زمینه تحقق یک میلیارد یورو حق پخش تلویزیونی را فراهم کرد و یک میلیارد و نهصد و بیست میلیون یورو گردش مالی را رقم زد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استادیوم سن‌سیرو با نظر میراث فرهنگی ایتالیا یک گام دیگر به تخریب نزدیک شد

بارقه امید برای فوتبال اروپا؛ بوندسلیگا برای شروع دوباره از ۲۰ اردیبهشت آماده می شود

با حکم دادگاه بریتانیا امکان استرداد جولیان آسانژ به آمریکا دست‌کم درآینده نزدیک منتفی شد