انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها؛ پیروزی بایدن درفلوریدا، ایلینوی و آریزونا

جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی دموکرات‌ها
جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی دموکرات‌ها Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جو بایدن که پیشتر معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا بود اکنون ۱۱۳۲ امتیاز و برنی سندرز، سناتور چپگرا ۸۱۷ امتیاز دارد و برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری به ۱۹۹۱ امتیاز نیاز دارد.

آگهی

جو بایدن روز سه شنبه ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) و در جریان انتخابات مقدماتی دموکرات‌های آمریکا با پیروزی چشمگیر در سه ایالت فلوریدا، ایلینوی و آریزونا فاصله خود با رقیبش برنی سندرز را به مقدار قابل توجهی افزایش داد.

بایدن که برای کسب نامزدی حزب دموکرات آمریکا با سندرز رقابت می کند با این پیروزی ها توانست تعداد امتیازاتش در سیستم انتخاباتی آمریکا را در مقایسه با سندرز دو برابر کند و به یک برتری غیرقابل تفوق دست یابد.

جو بایدن که پیشتر معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا بود اکنون ۱۱۳۲ امتیاز و برنی سندرز، سناتور چپگرا ۸۱۷ امتیاز دارد.

نامزدی که بتواند در جریان انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها ۱۹۹۱ امتیاز کسب کند به‌عنوان نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده رقابت خواهد کرد.

بایدن در آریزونا با ۴۳.۲ درصد، سندرز را که ۳۰.۹ درصد رای کسب کرد، شکست داد. در ایالت ایلینوی هم بایدن با ۵۹.۱ درصد در برابر ۳۶.۱ درصد سندرز را شکست داد. در فلوریدا نیز بایدن با ۶۱.۹ درصد در برابر سندرز که ۲۲.۸ درصد رای این ایالت را کسب کرد، پیروز شد.

پس از اعلام نتایج اولیه این سه ایالات که گویای پیروزی بایدن بود، او سه شنبه شب در سخنانی که به‌طورزنده از خانه اش برای حامیانش پخش می‌شد، خطاب به برنی سندرز و طرفدارانش گفت: «سناتور سندرز و حامیانش اشتیاق و استقامت قابل توجهی برای همه مسائل مطرح شده نشان دادند. انها با هم بحث های بنیادی در این کشور را تغییر دادند.»

من صدای شما را می‌شنوم و می‌دانم موضوع اصلی چیست. من می‌دانم چکار کنم. هدف ما به‌عنوان یک کارزار انتخاباتی و هدف من به‌عنوان کاندیدای ریاست جمهوری این است که نخست حزب را متحد کنم و سپس ملت آمریکا را
جو بایدن
یکی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات مقدماتی

او سپس رای دهندگان جوان را که از سندرز الهام گرفته‌اند مورد خطاب قرار داد و گفت: « من صدای شما را می‌شنوم و می‌دانم موضوع اصلی چیست. من می‌دانم چکار کنم. هدف ما به‌عنوان یک کارزار انتخاباتی و هدف من به‌عنوان کاندیدای ریاست جمهوری این است که نخست حزب را متحد کنم و سپس ملت آمریکا را.»

پیروزی های جو بایدن و برتری او نسبت به برنی سندرز از رای گیری سه شنبه بزرگ شروع شد و با پیروزی در این سه ایالت به احتمال بسیار زیاد خواهد توانست نامزی حزب دموکرات آمریکا را برای انتخابات ریاست جمهوری کسب کند.

با به تعویق افتادن انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در چندین ایالت به دلیل گسترش ویروس کرونا در آمریکا، رای گیری بعدی برای دموکرات در ۴ آوریل در ایالت های هاوایی، آلاسکا و وایومینگ خواهد بود، ایالت هایی که انتظار می‌رود گرایش بیشتری به برنی سندرز نشان دهند با این حال امتیازات ایالاتی قابل توجهی ندارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«سه‌شنبه بزرگ» دموکرات‌ها؛ بایدن با پیروزی در ۱۰ ایالت از سندرز پیش افتاد

سندرز: در نشست لابی هوادار اسرائیل شرکت نمی‌کنم

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم