هراس از کرونا؛ تعیین ساعت ویژه خرید برای افراد مسن در آمریکا و اروپا

هراس از کرونا؛ تعیین ساعت ویژه خرید برای افراد مسن در آمریکا و اروپا
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که ابتلا به ویروس جدید کرونا در اکثر افراد تنها با علائمی همچون سرفه و تب خفیف همراه است اما این ویروس برای افراد مسن به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن آنها می‌تواند مرگبار باشد.

آگهی

بسیاری از فروشگاه ها در آمریکا و اروپا همزمان با شیوع ویروس جدید کرونا ساعت ویژه ای را به طور اختصاصی برای خرید افراد مسن تعیین کرده اند.

این اقدام با هدف کاهش تماس افراد مسن با دیگر گروه های سنی جامعه و در نتیجه کاستن از احتمال ابتلای آنها به نوع جدید ویروس کرونا صورت می گیرد. افراد مسن همچنین با حضور در فروشگاه ها در ساعت اختصاصی خودشان بخت بیشتری برای یافتن مایع ضدعفونی کننده و دیگر کالاهایی خواهند داشت که به دنبال شیوع ویروس جدید کرونا نایاب و یا کم یاب شده اند.

ساعت ویژه خرید افراد مسن اغلب صبح زود و در ابتدای آغاز به کار فروشگاه ها تعیین شده است.

در حالی که ابتلا به ویروس جدید کرونا در اکثر افراد تنها با علائمی همچون سرفه و تب خفیف همراه است اما این ویروس برای افراد مسن به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن آنها می تواند مرگبار باشد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ویلیام پتری، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه ویرجینیا بر این باور است که تعیین ساعت خرید ویژه افراد مسن می تواند به جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا در میان این گروه سنی کمک کند. او تاکید می کند که بسیاری از مبتلایان به ویروس جدید کرونا علائم ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» را ندارند اما همچنان می توانند ناقل ویروس باشند.

این متخصص بیماری های عفونی در این مورد می گوید: «به همین دلیل است که باید تلاش کنیم با اختصاص ساعت خرید ویژه، افرادی را که مانند افراد مسن آسیب پذیرتر هستند از دیگران از جمله جوانان جدا کنیم.»

او با این حال بر این باور است که بهترین راه خرید برای افراد مسن در دوره شیوع ویروس جدید کرونا عدم خروج از خانه و سفارش اینترنتی یا تلفنی اجناس مورد نیاز است.

شیوع ویروس جدید کرونا تاکنون جان ۱۰ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است. این در حالی است که تاکنون نزدیک به ۲۶۰ هزار نفر نیز به این ویروس مبتلا شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تخت مجهز برای مبتلایان به کرونا؛ وضع کدام کشورها بهتر است؟

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد