قرنطینهٔ فرانسه احتمالا به‌خاطر «احمق‌»‌هایی که آنرا می‌شکنند تمدید ‌می‌شود

پلیس فرانسه گواهی خروج رانندگان کنترل می‌کند، پاریس، مارس ۲۰۲۰
پلیس فرانسه گواهی خروج رانندگان کنترل می‌کند، پاریس، مارس ۲۰۲۰ Copyright  Associated Press
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«کسانی هستند که فکر می‌کنند چون قانون‌شکنی می‌کنند، قهرمانان دوران مُدرن‌اند، حال‌آنکه اینها در واقع احمق‌اند.»

آگهی

مقامات فرانسه اعلام کردند قرنطینهٔ ۱۴ روزه در این کشور به احتمال زیاد تمدید می‌شود. کریستف کاستانر، وزیر کشور فرانسه روز گذشته از «احمق‌»‌هایی که گله کرد که مقررات قرنطینهٔ‌ خانگی را نقض می‌کنند.

وزیر کشور فرانسه در مصاحبه با کانال ۱ رادیوی این کشور گفت:‌ «کسانی هستند که فکر می‌کنند چون قانون‌شکنی می‌کنند، قهرمانان دوران مُدرن‌اند، حال‌آنکه اینها در واقع احمق‌اند.»

وی همچنین یادآوری کرد که اکثر شهروندان کشورش در جریان قرنطینهٔ چند روزِ گذشته، «مسئولانه» رفتار کرده‌اند و فقط «اقلیتی» هستند که «به‌شکلی خطرناک» رفتار می‌کنند.

از سوی دیگر امانوئل ماکرون، رئيس جمهوری فرانسه‌ نیز روز گذشته با انتقاد از رفتار برخی شهروندان که هنوز «به پارک و ساحل و سوپرمارکت‌ها هجوم می‌برند» اعلام کرد که گویا بعضی‌ها ضرورت مسأله را «نفهمیده‌اند.» وی همچنین از شرکت‌ها و ادارات کشورش خواست تا «با رعایت مقررات بهداشتی» به کار خود ادامه دهند.

قرنطینه به احتمال زیاد تمدید می‌شود

این در حالی است که برخی دیگر از مقامات فرانسه خواستار اجرای مقررات قرنطیهٔ سفت‌و‌سخت‌تری شده‌اند. ژانوی‌یِو شِن، مدیر آژانس بهداشت فرانسه اعلام کرد که دو تا چهار هفته قرنطینه برای پیشگیری از شیوع بیماری ضروری است.

خانم شن روز گذشته گفت:‌ «احتمالا لازم است که قرنطینه تمدید بشود.» و افزود که «نقطهٔ اوج بیماری در فرانسه احتمالا از اواسط تا اواخر ماه مه»، یعنی ۶ تا ۸ هفته بعد خواهد بود.

Associated Press
تا کنون بیش از ۱۰۰۰ نفر برای شکستن قرنطینه در فرانسه جریمه شده‌اندAssociated PressFrancois Mori

جریمه‌های هرچه سنگین‌تر برای خاطیان

با آنکه بیش از پنج روز از آغاز قرنطینهٔ جدی در فرانسه نمی‌گذرد اما پلیس این کشور اعلام کرد که تا کنون ۴۰۹۵ نفر را نقداً جریمه کرده است، این جدا از کسانی است که فقط تذکر شفاهی یا اخطار دریافت کرده‌اند.

مبلغ پایهٔ جریمه ۳۵ یورو تعیین شده بود که حالا به ۱۳۵ یورو رسیده و به گفتهٔ وزیر کشور فرانسه احتمال دارد تا ۳۷۵ یورو هم بالا برود.

روز پنج‌شنبه، ۸۹ تن دیگر در اثر بیماری کوید-۱۹ در فرانسه جان باختند، عددی که بیشترین شمار مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا، ظرف یک روز در این کشور بود.

تا کنون نزدیک به ۱۱ هزار نفر در فرانسه به ویروس کرونا متبلا شده و ۳۷۲ تن نیز در اثر بیماری نشای از این ویروس جان باخته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پنج مورد مجاز تردد که فرانسویان با آن مشمول پرداخت جریمه قرنطینه نمی‌شوند

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت