کنی راجرز، خواننده سرشناس آمریکایی درگذشت

کنی راجرز، خواننده سرشناس آمریکایی درگذشت
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از آلبوم‌های او به نام «قمارباز» که در سال ۱۹۷۸ میلادی منتشر شد در ده‌ها میلیون نسخه به فروش رفت.

آگهی

کنت ری راجرز، معروف به کنی راجرز، خواننده بنام سبک کانتری در سن ۸۱ سالگی درآمریکا درگذشت. این خبر را خانواده این هنرمند آمریکایی در آخرین ساعات شامگاه جمعه ۲۰ مارس (یکم فروردین) در تگزاس تأیید کردند.

او که زادهٔ ۲۱ اوت ۱۹۳۸ میلادی در هیوستون بود، خواننده و ترانه‌سرای موسیقی کانتری، عکاس، هنرپیشه، مدیر ضبط و کارآفرین هم بود. یکی از آلبوم‌های او به نام «قمارباز» که در سال ۱۹۷۸ میلادی منتشر شد در ده‌ها میلیون نسخه به فروش رفت. نام این آلبوم به همراه آلبوم دیگر این هنرمند به نام «کنی» درفهرست «۲۰۰ آلبوم کانتری برتر همه دوران‌ها» در آمریکا ثبت شده است.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

راجر واترز با ثبت بیش از ۷۰ تک‌آهنگ در جدول‌های فروش سبک‌های مختلف موسیقی و قرار گرفتن نام‌اش در صدر پرفروش‌ترین‌های کانتری و پاپ ایالات متحده به تنهایی و برای بیش از ۴۲۰ هفته، یکی از موفق‌ترین هنرمندان موسیقی در آمریکا به‌شمار می‌رفت.

او جوایز متعددی بابت فعاالیت‌های موسیقی و کارهای خیریه‌اش دریافت کرد که از میان آن‌ها می‌توان جایزهٔ گرمی، جایزهٔ انجمن موسیقی کانتری، جایزهٔ آکادمی موسیقی کانتری، جایزهٔ صنعت موسیقی آمریکا و «جایزهٔ یک عمر دستاورد» که در سال ۲۰۰۳ و به‌خاطر ۶ دهه فعالیت‌اش در زمینهٔ موسیقی را نام برد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تازه های موسیقی: تک ترانه جدید گروه کانتری «لیدی آنتبلوم»

«مرل هگرد» خواننده افسانه ای سبک کانتری در ۷۹ سالگی درگذشت

تازه هایی از موسیقی کانتری: از دالی پارتون تا نسل امروز