شیوع کرونا در ایران؛ کمک‌های پزشکی سازمان ملل به تهران رسید

شیوع کرونا در ایران؛ کمک‌های پزشکی سازمان ملل به تهران رسید
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا به اعلام کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان یک فروند هواپیمای ایرباس «ای ۳۳۰-۲۰۰» (A330-200) کمک‌های این سازمان را از فرانکفورت به فرودگاه امام خمینی تهران برده است. این کمک‌ها شامل ماسک، دستکش و داروهای ضروری می‌شود.

آگهی

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرد که چهار تن از کمک های این نهاد برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا به ایران ارسال شده است. 

بنا به اعلام کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان یک فروند هواپیمای ایرباس «ای ۳۳۰-۲۰۰» (A330-200) محموله کمک های این سازمان را از فرانکفورت به فرودگاه امام خمینی تهران برده است. این محموله شامل ماسک، دستکش و داروهای ضروری می شود.

قرار است در هفته های آینده نیز کمک های بیشتری از سوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به ایران ارسال شود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ایوو فریسن، نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران می گوید: «ما با مردم ایران ابراز همبستگی می کنیم و کاملا برای کمک به جلوگیری از گسترش بیماری "کووید ۱۹" و کاهش تاثیر آن بر آسیب پذیرترین افراد ار جمله پناهندگان بسیج شده ایم.»

طبق آمار وزارت بهداشت ایران شیوع ویروس جدید کرونا تاکنون جان ۱۹۳۴ نفر را در کشور گرفته است. این در حالی است که ۲۴۸۱۱ نفر نیز تاکنون در ایران به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. 

کمک های کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در حالی به ایران ارسال شده است که تهران پیش از این با وجود موافقت اولیه در نهایت با حضور سازمان غیردولتی پزشکان بدون مرز برای برپایی یک بیمارستان صحرایی در استان اصفهان مخالفت کرده است. 

برخی از اصولگرایان تندرو از جمله حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان به شدت علیه حضور احتمالی سازمان پزشکان مرز و کمک این سازمان غیردولتی به ایران موضع گیری کرده بودند.

این موضع گیری ها به دنبال سخنرانی روز یکشنبه علی خامنه ای، رهبر ایران صورت گرفت. او در سخنرانی خود احتمال «تولید ویروس کرونا» از سوی آمریکا را مطرح کرد. رهبر ایران ضمن رد پیشنهاد کمک آمریکا برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا گفته بود که ممکن است واشنگتن با ارسال کمک به دنبال «ماندگار کردن» این ویروس در ایران باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سخنگوی وزارت بهداشت: پزشکان بدون مرز می‌توانند در ایران به اتباع خارجی خدمات برسانند

قرنطینه ایران کامل‌ می‌شود؛ شهروندان با چه محدودیت‌هایی روبرو هستند؟

سازمان ملل متحد نسب به اعدام یک شهروند ایرانی-سوئدی ابراز نگرانی کرد