آشنایی با ۹ جاذبه فرهنگی که در سفر به کرواسی باید از آن‌ها بازدید کرد

آشنایی با ۹ جاذبه فرهنگی که در سفر به کرواسی باید از آن‌ها بازدید کرد
Copyright Credit: Nick Jane
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

میراث فرهنگی غنی کرواسی این کشور را به یکی از مقاصد مهم گردشگری تبدیل کرده است. قلعه‌ها، کلیساها، تئاترها، غذاهای خاص، شراب و موسیقی از جمله جذابیت‌های فرهنگی کرواسی محسوب می‌شود.

آگهی

کشور کرواسی که قرن ها در مسیر بین شرق و غرب قرار داشته در طول تاریخ خود تحت تاثیر امپراتوری های بیزانس، عثمانی، ناپلئون و اتریش-مجارستان قرار گرفته است.

میراث فرهنگی غنی کرواسی، این کشور را به یکی از مقاصد مهم گردشگری تبدیل کرده است. قلعه ها، کلیساها، تئاترها، غذاهای خاص، شراب و موسیقی از جمله جذابیت های فرهنگی کرواسی محسوب می شود. در این گزارش با فهرستی از ۹ جاذبه فرهنگی کرواسی که برای آشنایی با تاریخ آن در جریان سفر به این کشور باید از آنها بازدید کنید آشنا می شویم.

Credit: Goran Razic. Source: Croatian National Tourism Board.

شهر رییکا؛ پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۲۰

این شهر با معماری نئوکلاسیک، مرکز پرجنب و جوش و بازار سرزنده خود یکی از جاذبه های گردشگری کرواسی است. بازار اصلی شهر از قرن نوزدهم تاکنون محل مهمی برای صرف غذا بوده است.

اگر در سال جاری میلادی به رییکا سفر کنید با توجه به انتخاب آن به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۲۰ می توانید از برنامه های فرهنگی ویژه آن بهره ببرید. قرار است در سال جاری بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی از جمله نمایشگاه، نمایش، اپرا، کنفرانس، کنسرت و جشنواره در رییکا برگزار شود.

نمایشگاه های فرهنگی رییکا در موزه هنرهای مدرن و معاصر، خانه کودکان، موزه شهر و دیگر اماکن فرهنگی برپا خواهد شد.

مصرف قارچ های سیاه و سفید شهر ایستریا در نزدیکی رییکا را که شهرت زیادی دارند به شما توصیه می کنیم.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

زاگرب؛ شهر موزه‌ها

شهر زاگرب بازتابی از شکوه امپراتوری اتریش-مجارستان است. اکثر نقاط شهر را می توانید با پای پیاده کشف کنید. یکی از جاذبه های شهر زاگرب کلیسای جامع آن است. یکی از قدیمی ترین بناهای شهر هم کلیسای سنت مارک است.

زاگرب بیشترین تعداد موزه را با در نظر گرفتن جمعیت در میان شهرهای جهان دارد. در میان این موزه ها می توانید از موزه میمارا که موزه هنرهای زیبای شهر است بازدید کنید. موزه شهر هم می تواند به شما برای آشنایی با تاریخ زاگرب کمک کند.

کرواسی به خاطر قهوه ها، روغن زیتون و شراب خود شهرت زیادی دارد. هنگام گشت و گذار در خیابان های قدیمی شهر از جمله تکالتچوا امکان آشنایی با قهوه کرواسی، روغن زیتون و شراب این کشور را خواهید داشت. خیابان تکالتچوا قرن ها یکی از سرزنده ترین خیابان های شهر بود.

برای آشنایی با غذاهای محلی کرواسی نیز می توانید به بازار مرکزی شهر بروید. غذای گرنادیر مارسا را که نوعی پاستا با زیتون و پنیر است می توانید در پایتخت کرواسی امتحان کنید.

اواخر بهار جشنواره ای در بسیاری از خیابان های زاگرب برگزار می شود که بر جذابیت شهر می افزاید. تئاترهای خیابانی، جشنواره موسیقی، برگزاری نمایش و مسابقات ورزشی، پایتخت کرواسی را در این دوره بیش از پیش برای گردشگران جذاب خواهد کرد.

Credit: Kristijan Arsov.

زادار؛ شهر بناهای تاریخی

شهر زادار تاریخی سه هزار ساله دارد. برای آشنایی با بناهای تاریخی آن می توانید در خیابان های شهر به پیاده روی بپردازید. کلیسای سنت دوناتوس، بزرگترین بنای به جا مانده از دوران معماری پیش از رومانسک در کرواسی است. این کلیسا در قرن نهم میلادی ساخته شد.

کلیسای جامع آناستازیا نیز می تواند یکی دیگر از مقاصد شما در جریان بازدید از زادار باشد.

Credit: Aleksandar Gospic. Source: Croatian National Tourism Board.

شیبنیک با دو بنای ثبت شده در فهرست یونسکو

شهر شیبنیک دو بنای ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی یونسکو دارد. اولین بنا کلیسای جامع سنت جیمز است که از قرن های پانزدهم و شانزدهم میلادی به جای مانده است.

کلیسای جامع سنت جیمز به دلیل ترکیب معماری گوتیک و رنسانس از جمله جاذبه های گردشگری کرواسی محسوب می شود.

شهر شیبنیک چهار دژ تاریخی دارد که به دلیل هراس کروات ها از حمله امپراتوری عثمانی ساخته شده بود. نام دژ سنت نیکولاس در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است.

شهر شیبنیک اصلی ترین محل تولید شراب در کرواسی است.

آگهی
Credit: Zoran Jelaca. Source: Croatian National Tourism Board.

پریموشتن؛ جزیره‌ای که شبه جزیره شد

پریموشتن به دلیل فضای روستایی خود جذابیت زیادی دارد. این شهر در گذشته جزیره بوده و اکنون تبدیل به شبه جزیره شده است.

تاکستان های پریموشتن شهرت زیادی دارد. عکس یکی از تاکستان های پریموشتن در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک قرار دارد. از ساحل پریموشتن به عنوان یکی از زیباترین سواحل در کرواسی یاد می شود.

در اواسط تابستان جشنواره ای فرهنگی در پریموشتن برگزار می شود. اهالی شهر در این جشنواره فرهنگ محلی خود را معرفی می کنند.

Credit: Hrvoje Klaric.

تروگیر با معماری رومانسک و گوتیک

از شهر تروگیر به عنوان «شهر موزه» یاد می شود. تروگیر یکی از شهرهایی است که بیشترین بناهای معماری رومانسک و گوتیک در اروپای مرکزی در آن حفظ شده است.

بخش قدیمی شهر در فهرست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد. در بخش تاریخی شهر می توانید از حدود ۱۰ کلیسا و بنای به جامانده از قرن سیزدهم میلادی بازدید کنید.

آگهی

کلیسای جامع سنت لارنس یکی از بناهای تروگیر با معماری رومانسک و گوتیک است.

Credit: Denis Peros. Source: Croatian National Tourism Board.

شهر اسپلیت و کاخ دایاکلیشن

بندر اسپلیت پس از زاگرب دومین شهر بزرگ کرواسی است. کاخ دایاکلیشن که از ۱۷۰۰ سال پیش بر جا مانده است مهمترین جاذبه فرهنگی اسپلیت محسوب می شود.

نام کاخ دایاکلیشن در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. بخش تاریخی شهر اسپلیت شامل خیابان های اطراف کاخ دایاکلیشن می شود.

از شهر اسپلیت به عنوان یکی از مراکز اصلی فرهنگ و تاریخ کرواسی یاد می شود. بازدید از موزه های شهر اسپلیت از جمله موزه هنرهای زیبا می تواند یکی از برنامه های فرهنگی شما در جریان سفر به کرواسی باشد.

Credit: Kris Sliver.

جزیره خوار و ستاری گراد

جزیره خوار در مسیر کشتی رانی در دریای آدریاتیک قرار دارد. امری که باعث شده است این جزیره طی قرن ها به مرکزی هنری و فرهنگی تبدیل شود. تئاتر عمومی خوار یکی از اولین سالن های تئاتر اروپا بوده است.

آگهی

بازدید از این سالن تئاتر اکنون پس از ۲۰ سال نوسازی آن بار دیگر ممکن شده است. جزیره خوار یکی از مراکز اصلی ادبی کرواسی در دوران رنسانس بود.

ستاری گراد در شمال جزیره خوار قرار دارد و یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا محسوب می شود. بخش تاریخی ستاری گراد در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است.

Credit: Ivo Biocina. Source: Croatian National Tourism Board.

دوبروونیک؛ مروارید دریای آدریاتیک

از شهر دوبروونیک به عنوان مروارید دریای آدریاتیک یاد می شود. شاهکارهای معماری و فرهنگی این شهر از قرن ها پیش بر جای مانده است.

دوبروونیک میزبان بسیاری از جشنواره های فرهنگی، کنسرت ها و نمایشگاه ها است.

جشنواره تابستانی دوبروونیک هر سال برگزار می شود. در جریان این رویداد نمایش های تئاتر، باله و کنسرت های موسیقی در سطح شهر اجرا می شود. این جشنواره تابستان هر سال به مدت ۴۵ روز برگزار می شود.

آگهی

سواحل دوبروونیک از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود.

Credit: Patricia Jekki.
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرواسی؛ فن‌آوری پیشرفته خودروسازی «ریماک» در خودروهای برقی جدید

جشن هزار ساله «سنت بلیز» در کرواسی؛ «محبوب‌ترین» رویداد شهر دوبروونیک

کاوش در کوه های پوشیده از برف آذربایجان