تنها در یک هفته بیش از سه میلیون آمریکایی فرم بیکاری پر کردند

تنها در یک هفته بیش از سه میلیون آمریکایی فرم بیکاری پر کردند
Copyright ان‌بی‌سی
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گاوین نیوسام، فرماندار ایالت کالیفرنیا روز چهارشنبه گفته بود تنها در این ایالت روزانه بیش از صد هزار مورد بیكاری ثبت می‌شود.

آگهی

افزایش شدید شمار بیکاران در آمریکا از پیامدهای شیوع کرونا در این کشور است و تنها در هفته گذشته سه میلیون نفر از شهروندان جویای کار در آمریکا فرم بیکاری پر کردند.

در روزهای اخیر مردم در سراسر ایالات متحده برای جلوگیری از شیوع بیماری همه‌گیر کووید۱۹ دورکاری می‌کنند و همین موضوع سبب توقف بسیاری از فعالیت‌های عادی و حذف بسیاری از شغل‌ها شده است. بسیاری از شرکت‌ها نیز مجبور به تعطیلی یا اخراج کارکنان خود شده‌اند.

به فلیپبورد یورونیوز فارسی بپیوندید

طبق اعلام وزارت کار آمریکا، تنها در هفته گذشته و قبل از شروع قرنطینه، ۲۸۲ هزار نفر متقاضی کار نزد ادارات مربوطه ثبت نام کرده‌اند.

دایان سونک، اقتصاددان ارشد شرکت حسابداری گرانت تورنتون آمریکا با بیان این که آمار اعلام شده در روز پنجشنبه تنها «نوک کوه یخ» است، به شبکه ان‌بی‌سی گفت: «شركت‌ها نمی‌توانند برای این گونه توقف ناگهانی چرخش پول برنامه‌ریزی كنند.»

شركت‌ها نمی‌توانند برای این گونه توقف ناگهانی چرخش پول برنامه‌ریزی كنند.
دایان سونک
اقتصاددان ارشد شرکت حسابداری گرانت تورنتون آمریکا

گاوین نیوسام، فرماندار ایالت کالیفرنیا روز چهارشنبه گفته بود تنها در این ایالت روزانه بیش از صد هزار مورد بیكاری ثبت می‌شود. نیوسام گفت: «موارد ثبت نام بیکاری ما تنها از ۱۳ مارس تاکنون از مرز یک میلیون نفر گذشته است.»

در همین حال سنای آمریکا بسته حمایتی ۲ هزار میلیارد دلاری دولت برای جبران تبعات بحران کرونا بر اقتصاد این کشور و نیز کمک به شهروندان و شرکت‌های زیان دیده را تصویب کرد. یکی از اهداف این طرح که از آن به عنوان بزرگترین کمک دولتی در تاریخ معاصر آمریکا یاد می‌شود، کمک به بسیاری از مشاغل و حمایت از شرکت‌ها به نخوی است که کارکنان بیکار شده آنها به کار برگردند.

تا کنون بیشترین آمار بیکاری ثبت شده در تاریخ آمریکا مربوط به اکتبر ۱۹۸۲ بوده است. در آن زمان ۶۹۵ هزار نفر برای دریافت حقوق بیکاری ثبت نام کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا در آمریکا؛ مرگ نوجوان ۱۷ ساله درپی عدم پذیرش در مرکز اورژانس

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟