رئیس جمهوری چین خطاب به ترامپ: برای مقابله با کرونا باید متحد شویم

رئیس جمهوری آمریکا و رئیس جمهوری چین
رئیس جمهوری آمریکا و رئیس جمهوری چین Copyright آرشیو آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین در تماسی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا تاکید کرد که برای مقابله با ویروس مرگبار کرونا باید متحد شد. وی همچنین خواستار بهبود روابط دو کشور نیز شد.

آگهی

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین در تماسی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا تاکید کرد که برای مقابله با ویروس مرگبار کرونا باید متحد شد. وی همچنین خواستار بهبود روابط دو کشور نیز شد.

هر دو کشور در ماه‌ها و هفته‌های اخیر با شیوع این ویروس در کشور خود روبرو شده‌اند و طبق گفته رسانه‌های دولتی چین، آقای شی در گفت‌وگوی تلفنی امروز خود به ترامپ گفته، امیدوار است که «آمریکا اقدام‌های اساسی را برای بهبود روابط این دو کشور انجام دهد.»

رئیس جمهوری چین همچنین خواست تا دو کشور با یکدیگر برای مقابله با این ویروس همکاری کنند: «پکن در نظر دارد، تمام اطلاعات و تجربه‌های خود را با آمریکا به اشتراک بگذارد و این کار را ادامه دهد.»

پکن در نظر دارد، تمام اطلاعات و تجربه‌های خود را با آمریکا به اشتراک بگذارد و این کار را ادامه دهد
شی جین پینگ
رئیس جمهوری چین

دونالد ترامپ نیز پس از پایان این گفت‌وگو با لحنی مثبت در توئیتی نوشت که گفت‌وگوی بسیار خوبی با آقای شی داشته است و هر دو رهبر درباره شیوع این ویروس با جزییات زیادی صحبت کردند.

چین دشواری‌های زیادی را از سر گذرانده است و درک بالایی از این ویروس دارد. همکاری تنگاتنگی داریم. با احترام زیاد.
دونالد ترامپ
رئیس جمهوری آمریکا

وی در توئیت خود نوشت: «چین دشواری‌های زیادی را از سر گذرانده است و درک بالایی از این ویروس دارد. همکاری تنگاتنگی داریم. با احترام زیاد.»

دونالد ترامپ و مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بارها برای نامیدن ویروس جدید کرونا از واژه «ویروس چینی» یا «ویروس ووهان» استفاده کرده‌اند با این حال ترامپ در توئیت خود پس از گفت‌وگو با رئیس جمهوری چین از این واژه استفاده نکرد.

آقای شی با بیان اینکه روابط بین چین و آمریکا در یک «نقطه حساس» قرار گرفته، افزود که این همکاری به نفع یکدیگر و تنها انتخاب صحیح است.

در این گفت‌وگوی تلفنی و طبق گزارش رسانه‌های چین، آقای شی گفته است که پکن اطلاعات مربوط به این بیماری را «به موقع» با سازمان جهانی بهداشت و سایر کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا به اشتراک گذاشته است.

وی افزود: «بیماری‌های واگیردار، دشمن مشترک بشریت است و هیچ مرز یا نژادی را نمی‌شناسد.»

شمار افراد آلوده به ویروس جدید کرونا در آمریکا روز گذشته از چین فراتر رفت و به بیش از ۸۵ هزار نفر رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکایی‌ها ماسک‌های چینی سفارش فرانسه را پای هواپیما خریدند

واکنش ترامپ به انتقاد رئیس مجلس نمایندگان: نانسی پلوسی یک احمق است

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت