روسیه: تحریم‌های ایالات متحده علیه ونزوئلا ابزاری برای نسل‌کشی است

Virus Outbreak Venezuela
Virus Outbreak Venezuela Copyright Ariana Cubillos/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اتهام تروریسم مبتنی بر قاچاق مواد مخدر، هنگامی یک تهدید جدی علیه دولت ونزوئلا به شمار می‌رود که آن را با مورد مشابه در پاناما مقایسه کرد.

آگهی

روسیه، یک روز پس از اعلام جرم ایالات متحده آمریکا علیه نیکلاس مادورو و چند مقام عالی‌رتبه دولت ونزويلا به اتهام «سازمان‌دهی تشکیلات تروریستی و قاچاق گسترده مواد مخدر به آمریکا و پولشویی»، تحریم‌های واشنگتن علیه کاراکاس را ابزاری برای نسل‌کشی مردم این کشور توصیف کرد.

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا روز پنج‌شنبه در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرد که دولت ایالات متحده علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و تنی چند از مقام‌های دولت این کشور به اتهام مبادرت به سازمان‌دهی تشکیلات تروریستی با هدف قاچاق مواد مخدر، اعلام جرم کرده است. این نهاد، برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری متهمان شود ۱۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه با «تخیلی خواندن» این حکم وزارت دادگستری ایالات متحده گفت: «در زمانی که تمام کشورهای جهان در حال نبرد با ویروس کرونا هستند، آمریکا مجازات‌های وحشیانه علیه ونزوئلا وضع می‌کند.»

ونزوئلا تاکنون ۱۰۷ مورد ابتلای به ویروس کرونا را در این کشور ثبت کرده است. روسیه می‌گوید کیت تشخیص این بیماری را به ونزوئلا فرستاده و به حمایت از این کشور در مبارزه با بیماری کووید-۱۹ ادامه می‌دهد.

از زمان آغاز بحران سیاسی در سال ۲۰۱۸ میلادی در ونزوئلا، ایالات متحده آمریکا از خوان گوآیدو، رئیس جمهوری خودخوانده این کشور حمایت تمام و کمال کرد. ایران، ترکیه، چین و به‌ویژه روسیه حامیان نیکلاس مادورو به شمار می‌روند. آقای مادورو در بیش از ۲ سال گذشته توانسته با بسیج هوادارانش و حفظ انسجام نیروهای نظامی این کشور، بر مخالفان و کودتای ناتمام آن‌ها غلبه کند.

اتهام تروریسم مبتنی بر قاچاق مواد مخدر، هنگامی یک تهدید جدی علیه دولت ونزوئلا به شمار می‌رود که آن را با مورد مشابه در پاناما مقایسه کرد. ایالات متحده آمریکا پس از طرح اتهام مشابه علیه مانوئل نوریگا، رئیس جمهوری پاناما به سازماندهی گسترده انتقال مواد مخدر به آمریکا، در ژانویه سال ۱۹۹۰ با مداخله نظامی در این کشور، آقای نوریگا را بازداشت کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه: دولت مادورو امور سفارت ما را مختل و آب و برق خانه سفیر را قطع کرد

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید

خبر خوش برای مردم ونزوئلا؛ نرخ تورم به ۱۹۳ درصد رسید