واکنش‌ها به یک گاف؛ تصویر بدل ایرانی مسی در تلویزیون فرانسه

واکنش‌ها به یک گاف؛ تصویر بدل ایرانی مسی در تلویزیون فرانسه
Copyright عکس از ویدئو گرفته شده است
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این اشتباه تلویزیون فرانسه واکنش‌های زیادی را در بین فرانسوی‌ها و فوتبال دوستان در سایر کشورهای جهان ایجاد کرد که برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

آگهی

شبکه تلویزیونی M6 فرانسه که یکی از شبکه‌های پر مخاطب این کشور است در اخبار ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه روز شنبه ۲۸ مارس (۹ فروردین) تصویر بدل لیونل مسی را جای این فوتبالیست مشهور نشان داد.

مجری این بخش خبری در حالیکه خبر مربوط به کمک‌های ورزشکاران سرشناس از جمله راجر فدرر، تنیس باز سوئیسی و لیونل مسی بازیکن سرشناس آرژانتینی تیم بارسلون برای مقابله با ویروس کرونا را می‌خواند عکسی از راجر فدرر با بدل لیونل مسی پشت سر او به نمایش گذاشته شد.

رضا پرستش در سال‌های اخیر به‌عنوان بدل ایرانی لیونل مسی شناخته می‌شود و بارها به‌خاطر شباهتش به این بازیکن مشهور فوتبال مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفته است.

این اشتباه واکنش‌های زیادی را در بین فرانسوی‌ها و فوتبال دوستان در سایر کشورهای جهان ایجاد کرد.

یکی از کاربران توئیتر نوشت: «عکسی که ام ۶ برای صحبت درباره ورزشکاران بزرگ منتشر کرده است، مسی نیست. بدل اوست.»

یکی ار رسانه‌های فرانسوی در حساب توئیتر خود با بیش از یک میلیون فالوئر نیز درباره این اشتباه نوشت: «رضا پرستش ایرانی به عنوان بهترین چهره بدل تاریخ انتخاب می‌شود.»

یکی دیگر از کاربران نیز نوشت: «۵۰ میلیون عکس از مسی در اینترنت وجود دارد اما ام ۶ موفق شد عکس بدل او را از بین این همه استفاده کند.»

فرد دیگری هم نوشت: «بدل مسی در شبکه ام ۶... وقتی فردی که گزارش تهیه می کند هیچی از فوتبال نمی‌داند... در هر صورت مطمئنا این عکس هزینه کمتری از تصویر واقعی دارد.»

کاربر دیگری نیز عکس بدل ایرانی مسی را در کنار بدل رونالدو بازیکن پرتغالی تیم یوونتوس قرار داده و با زبان طنز از شبکه تلویزیونی ام ۶ پرسیده است که بهترین بازیکن تاریخ فوتبال بین مسی و رونالدو کیست؟

یکی دیگر از علاقمندان فوتبال نیز عکس واقعی نیمار را در کنار بدل او منتشر کرد و از این شبکه تلویزیونی پرسید کدامیک نیمار واقعی است؟

برخی از رسانه‌های فرانسوی و انگلیسی زبان نیز این اشتباه را پوشش داده‌اند با این حال شبکه‌ تلویزیونی ام ۶ فرانسه تاکنون توضیحی در این زمینه ارائه نکرده است.

پیش از این نیز برخی رسانه‌های بین المللی این اشتباه را مرتکب شده بودند به‌طوریکه حساب توییتر یورو اسپورت بریتانیا سه سال پیش مهاجم آرژانتینی را با بدل ایرانی‌اش اشتباه گرفت و عکس رضا پرستش را جای مسی کار کرده بود.

خبری که در پس این اشتباه پناه ماند نیز این بود که کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین جزییات کمک مالی ۱.۱ میلیون دلاری خود برای مقابله با ویروس کرونا را فاش کرد و گفت که این مبلغ را بین یک بیمارستانی در بارسلون و بیمارستان دیگری در زادگاهش روزاریو تقسیم می‌کند. راجر فدرر نیز کمک مالی یک میلیون دلاری خود را به خانواده‌های آسیب‌پذیر در مقابل ویروس کرونا در سوئیس اختصاص داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کودک افغان در همراهی لیونل مسی به زمین بازی رفت

آتیلا پسیانی، بازیگری تجربه‌گرا با سابقه همکاری از پیتر بروک تا بهرام بیضایی

رئیس ماهواره یوتل‌ست: انواع کارهای فنی را انجام دادیم تا جلوی پارازیت‌های ارسالی ایران را بگیریم