کره شمالی در بحبوحه شیوع کرونا بار دیگر دو «موشک بالستیک» شلیک کرد

کره شمالی احتمالا دو موشک بالستیک شلیک کرده است
کره شمالی احتمالا دو موشک بالستیک شلیک کرده است Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کره شمالی روز یکشنبه ۲۹ مارس (۱۰ فروردین) و در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، «دو موشک بالستیک کوتاه برد» را به سمت اقیانوس در ساحل شرقی خود شلیک کرد. ژاپن و کره شمالی این ادعا را تایید کرده اند.

آگهی

کره شمالی احتمالا روز یکشنبه ۲۹ مارس (۱۰ فروردین) و در بحبوحه شیوع جهانی ویروس کرونا «دو موشک بالستیک کوتاه برد» را در اقیانوس در ساحل شرقی خود شلیک کرده است.

ستاد کل ارتش کره‌جنوبی با تایید این موضوع، اعلام کرد که دو پرتابه کوتاه برد از منطقه ساحلی وونسان شلیک شدند که برد آن‌ها ۲۳۰ کیلومتر و ارتفاع این پرتابه‌ها از سطح زمین ۳۰ کیلومتر بودند.

ستاد کل ارتش این کشور در بیانیه‌ای گفت: «در شرایطی که تمام دنیا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی روبرو است، این نوع اقدام نظامی کره شمالی بسیار نامناسب است و ما خواستار توقف فوری آن هستیم.»

در شرایطی که تمام دنیا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی روبرو است، این نوع اقدام نظامی کره شمالی بسیار نامناسب است و ما خواستار توقف فوری آن هستیم.
ستاد کل ارتش کره‌جنوبی

وزارت دفاع ژاپن نیز گفت که احتمالا پرتابه‌ها، موشک‌های بالستیک باشند و در قلمرو این کشور فرود نیامدند.

طبق گزارش رویترز، موشک‌های شلیک شده امروز، هشتمین و نهمین پرتابه‌هایی هستند که در چهار دوره آزمایش موشکی کره‌شمالی در ماه مارس شلیک شدند که بیشترین تعداد موشک آزمایش شده در یک بازه زمانی یک ماهه است. کره شمالی مانورهای نظامی خود را به‌طور مداوم پیگیری می‌کند که همه آن‌ها زیر نظر مستقیم کیم جونگ اون، رهبر این کشور صورت می‌گیرد.

شیا کوتون، محقق ارشد مرکز مطالعات منع گسترش تسلیحات جیمز مارتین در توئیتی نوشت: «غیر از ماه جاری، تنها باری که شاهد آزمایش‌های متعدد کره‌شمالی بودیم سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بودند که این دو سال، سال‌های بسیار خوبی برای برنامه موشکی این کشور محسوب می‌شوند.»

آخرین آزمایش موشکی کره شمالی طبق اعلام کره جنوبی و ژاپن به هفته پیش بر می‌گردد. طبق گزارش مقام‌های این دو کشور، کره شمالی در تاریخ ۲۱ مارس (۲ فروردین) دو موشک بالستیک کوتاه برد دیگر را آزمایش کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان ملل: کره شمالی تحریم‌های بین‌المللی را با کمک چین دور می‌زند

کره شمالی یک موشک بالستیک میان‌برد جدید با سوخت جامد را آزمایش کرد

کره شمالی مدعی پیشرفت در توسعه موشک‌های مافوق صوت برای حمله به اهداف دوردست آمریکا شد