صدور مجوز مصرف محدود داروهای مالاریا برای درمان کرونا در آمریکا

صدور مجوز مصرف محدود داروهای مالاریا برای درمان کرونا در آمریکا
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوز استفاده محدود از دو داروی ضد مالاریا را برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا صادر کرد.

آگهی

سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوز استفاده محدود از دو داروی ضد مالاریا را برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا صادر کرد.

وزارت بهداشت آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مجوز صادر شده توسط سازمان غذا و داروی این کشور برای تجویز دو داروی کلروکین و هیدروکسی کلروکین توسط پزشکان برای درمان بیماران نوجوان و بزرگسال مبتلا به کووید ۱۹ تنها برای شرایطی است که امکان کارآزمایی بالینی (Clinical trial) وجود ندارد.

هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته این دو دارو را به عنوان «برگ برنده‌ای در تاریخ پزشکی» توصیف کرده بود؛ این اظهار نظر آقای ترامپ در شرایطی بود که پزشکان در مورد عوارض و خطرات ناشی از استفاده بیش از حد از این دو دارو هشدار داده بودند.

آقای ترامپ همچنین از سازمان غذا و داروی آمریکا به خاطر صدور مجوز مصرف این دو دارو تشکر کرده بود.

پیشتر دیدیه رائولت، پزشک و دانشمند سرشناس فرانسوی از نتیجه مثبت داروی پیشنهادی خود(هیدروکسی‌کلروکین) بر روی چند بیمار کرونایی خبر داده بود؛ اقدامی که با واکنش‌های متناقضی در جامعه فرانسه مواجه شد. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از او به عنوان «قهرمان» ملی و حتی ناجی مردم جهان در برابر کرونا نام بردند. اما بسیاری دیگر نیز که بیشترشان را پزشکان و همکاران خود آقای رائولت تشکیل می‌دهند، با زیر سؤال بردن این ادعا از نظر علمی، او را فردی «فرصت‌طلب» معرفی کردند.

آقای رائولت همچنان در حال تحقیق در مورد تاثیر احتمالی ترکیب هیدروکسی‌کلروکین با آزیترومایسین و دو ماده دیگر بر بهبود حال بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است.

بسیاری از محققان از جمله آنتونی فاسی، مدیر انستیتوی آلرژی و بیماریهای عفونی آمریکا و عضو کارگروه کاخ سفید، از مردم خواسته‌اند تا منتظر نتایج بررسی‌های گسترده در این خصوص باشند و به نتیجه آزمایش‌های اولیه اتکا نکنند.

دو نهاد پزشکی آمریكا یعنی انستیتوی ملی بهداشت و مركز تحقیقات و توسعه علوم نوین زیست-پزشکی، در حال حاضر در تلاشند تا با انجام آزمایش‌های گسترده فرضیه مفید بودن داروهای مالاریا بر بیماری کووید ۱۹ را بررسی کنند.

برخی متخصصان آمریکایی نگرانند که تأیید دو داروی کلروکین و هیدروکسی کلروکین توسط آقای ترامپ با دامن زدن به مصرف خودسرانه آن توسط مردم، زمینه کمبود آنها را برای مصرف سایر بیماران از جمله مبتلایان به روماتیسم فراهم کند.

ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۴۲ هزار آمریکایی را مبتلا کرده و جان نزدیک به ۲۴۸۹ تن را گرفته است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ریتا ویلسون، خواننده آمریکایی و همسر تام هنکس، عوارض درمان کرونا با کلروکین را فاش کرد

هند صادرات داروی تجویزی ترامپ برای کرونا را ممنوع کرد

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت