بیمارستان‌های اروپایی از ماسک‌ غواصی آماتور به جای ماسک اکسیژن استفاده می‌کنند

بیمارستان‌های اروپایی از ماسک‌ غواصی آماتور به جای ماسک اکسیژن استفاده می‌کنند
Copyright KENZO TRIBOUILLARD/AFP
نگارش از Amirbehnam MASOUMI
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«بعد از جدی شدن بحران کمبود ماسک، دکتر داوید کوهن از شیلی با ما تماس گرفت و برای نخستین بار ایده استفاده از ماسک‌های غواصی به جای ماسک‌های پزشکی را مطرح کرد.»

آگهی

هزاران ماسک غواصی شرکت ورزشی دکتلون فرانسه در بیمارستان‌های ایتالیا، فرانسه و بلژیک به جای ماسک‌های (FFP2) یا (N95) کادر پزشکی و دستگاه انتقال اکسیژن برای بیماران بدحال مبتلا به کووید-۱۹ به کار می‌رود.

در حالی که کشورهای اروپایی درگیر با ده‌ها هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا،‌ برای تامین تجهیزات درمانی و حفاظتی از پزشکان و پرستاران به شدت در مضیقه هستند، هفته گذشته کادر درمانی یک بیمارستان در شمال ایتالیا از ماسک‌ (عینک‌)‌های غواصی آماتور ساخت شرکت دکتلون برای رساندن اکسیژن به بیماران و حفاظت از کادر درمانی استفاده کرد. این راهکار در فرانسه و بلژیک هم به کار گرفته شده است.

این ماسک‌ها که پیش از این به قیمت حدود ۲۵ یورو در فروشگاه‌های دکتلون به فروش می‌رسید در حال حاضر از سوی این شرکت تنها به بیمارستان‌ها داده می‌شود. دکتلون روز سه‌شنبه ۳۱ مارس اعلام کرد تاکنون ۲۵۰ سفارش از مراکز درمانی دریافت کرده است و در مجموع ۳۰ هزار عدد از این ماسک‌ها در انبارهای شرکت وجود دارد.

شرکت دکتلون اعلام کرد تمام ماسک‌های غواصی را به بیمارستان‌ها می‌دهد

در بیمارستان‌ها، پزشکان با قرار دادن یک فیلتر هوا بر لوله این ماسک‌ها که تمام صورت را می‌پوشانند، امکان تصفیه ۹۹/۹۹ درصدی جریان هوای تنفسی کادر درمانی را فراهم می‌کنند. به‌علاوه با اتصال لوله کپسول اکسیژن به خروجی همین ماسک‌ها، پزشکان از این عینک‌های شنا، برای کمک به تنفس بیماران بدحال مبتلا به کووید-۱۹ استفاده می‌کنند.

فردریک بونیه، پزشک بیمارستانی در بلژیک می‌گوید استفاده از ماسک‌های دکتلون برای بیماران، راحت‌تر از ماسک‌های پزشکی است.

در بسیاری از شهرهای فرانسه، شهروندان این ماسک‌های غواصی خود را به بیمارستان‌ها اهدا می‌کنند.

هفته گذشته یک شرکت کوچک آلمانی اعلام کرد پس از چندین روز کار بدون وقفه، موفق به تولید فیلتر هوا از طریق پرینت سه‌ بعدی برای این ماسک‌ها شده است. فدریکو آکوستا، یکی از مهندسان این شرکت می‌گوید بعد از جدی شدن بحران کمبود ماسک، دکتر داوید کوهن از شیلی با وی تماس گرفت و برای نخستین بار ایده استفاده از ماسک‌های غواصی به جای ماسک‌های پزشکی را با وی در میان گذاشت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عقب‌نشینی در برابر انتقادها نسبت به «حجاب ورزشی»؛ دکتلون روسری نمی‌فروشد

ماکرون: گزینه حضور نظامی غرب در اوکراین فعلا مطرح نیست

«استفاده از گرسنگی به‌عنوان سلاح جنگی در غزه»؛ آیا هشدار اروپا کارساز می‌شود؟