اردوغان و ترامپ خواستار برقراری آتش‌بس در سوریه و لیبی در دوران شیوع کرونا شدند

اردوغان و ترامپ خواستار برقراری آتش‌بس در سوریه و لیبی در دوران شیوع کرونا شدند
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با وجود ثبت موارد محدود از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در سوریه و لیبی، بسیاری از نهادهای بین‌المللی با هشدار نسبت به شیوع ویروس کرونا در این دو کشور جنگ زده، نسبت به احتمال بروز فاجعه انسانی ابراز نگرانی کرده‌اند.

آگهی

دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان روز سه‌شنبه بر اهمیت برقراری آتش‌بس در کشورهای درگیر جنگ، به‌ویژه سوریه و لیبی در دوره شیوع ویروس کرونا تاکید کردند.

کاخ سفید روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد روسای جمهور ایالات متحده آمریکا و ترکیه در جریان یک گفت‌وگوی تلفنی توافق کردند که کشورهای درگیر در جنگ و به‌ویژه سوریه و لیبی به روند آتش‌بس بپیوندند و برای یافتن یک راه حل تلاش کنند.

ترکیه در جنگ داخلی سوریه از شورشیان حمایت می‌کند و در هفته‌های گذشته و همزمان با تشدید حملات ارتش سوریه و متحدانش به استان ادلب، مرزهای این کشور با اتحادیه اروپا را برای چند روز باز کرد. پس از مداخله کشورهای اروپایی و ایالات متحده و در پی توقف حملات به آخرین منطقه تحت کنترل شورشیان، دولت رجب طیب اردوغان با اعزام نیروی پلیس و ارتش به مرزهای غربی این کشور، هزاران پناهجوی آواره را به اردوگاه‌های ترکیه بازگرداند.

در لیبی ترکیه با اعزام شورشیان «ارتش ملی سوریه» (ارتش آزاد سابق) عملا با حمایت از نیروهای تحت فرمان دولت فائز سراج با جنگجویان تحت امر ژنرال حفتر درگیر شده است.

با وجود ثبت موارد محدود از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در سوریه و لیبی، بسیاری از نهادهای بین‌المللی با هشدار نسبت به شیوع ویروس کرونا در این دو کشور جنگ زده، نسبت به احتمال بروز فاجعه انسانی ابراز نگرانی کرده اند.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

دیدار وزیر خارجه بریتانیا با ترامپ؛ چگونه جنگ اوکراین کامرون را به ساحل فلوریدا کشاند؟