شیوع کرونا در جهان؛ ۴۹۹ نفر در شبانه روز گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه جان باختند

Virus Outbreak France
Virus Outbreak France Copyright Jean-Francois Badias/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در سطح جهان از ۴۱هزار نفر فراتر رفته است.

آگهی

کشورهای اروپایی در حالی برای دوره اوج (پیک) شیوع ویروس جدید کرونا آماده می شوند که آمریکا تمامی امکانات خود را برای مقابله با این بیماری همه گیر بسیج کرده است.

شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» در سطح جهان از ۴۱ هزار نفر فراتر رفته است. این در حالی است که بیش از ۸۰۰هزار نفر در جهان به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این تعداد، بیش از ۱۷۰ هزار نفر بهبود یافته اند.

آخرین آمار و اخبار از شیوع ویروس کرونا در سطح جهان تا شامگاه روز سه شنبه ۱۲ فروردین (۳۱ مارس) را می توانید در این صفحه دنبال کنید.

۴۹۹ مورد مرگ در شبانه روز گذشته در فرانسه

۴۹۹ نفر در فرانسه در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده اند. در همین زمان نتیجه تست کرونای ۷۵۷۸ نفر مثبت اعلام شده است. به این ترتیب شمار مبتلایان از زمان آغاز شیوع اپیدمی در فرانسه به ۵۲۱۲۸ نفر رسید که ۷۹۲۷ نفر از آن‌ها بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند. تا شامگاه سه‌شنبه، دو هفته پس از آغاز قرنطینه سراسری، ۴۰۶۷۸ نفر در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا هستند که وضعیت ۵۰۵۶ نفر از آن‌ها وخیم است.

۸۳۷ مورد مرگ در بیست و چهار ساعت در ایتالیا

۸۳۷ مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در ایتالیا جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا که جان خود را از دست داده‌اند به ۱۲ هزار ۴۲۸ نفر رسید. مجموع تعداد مبتلایان نیز ۱۵ هزار ۷۹۲ تن اعلام شد.

۳۸۱ مورد مرگ در بریتانیا در ۲۴ ساعت گذشته

بر اساس آمار رسمی دولت بریتانیا ۳۸۱ نفر در بریتانیا در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب مجموع مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این کشور به هزار و ۷۸۹ نفر رسید.

آخرین آمار بیماری جهانی بیماری همه گیر «کووید-۱۹»

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در آمریکا به ۱۶۴۳۵۹ نفر و تعداد جان باختگان به ۳۱۷۳ نفر رسیده است. در ایتالیا نیز شمار مبتلایان از ۱۰۱ هزار و تعداد مبتلایان از ۱۱۵۰۰ نفر فراتر رفته است. شمار مبتلایان در اسپانیا به ۹۴۴۱۷ نفر و تعداد جان باختگان به ۸۱۸۹ نفر رسیده است. آخرین آمارها از چین از ابتلای ۸۱۵۱۸ نفر و مرگ ۳۳۰۵ نفر حکایت دارد. در آلمان ۶۶۸۸۵ نفر به این ویروس مبتلا و ۶۴۵ نفر نیز جان باخته‌اند. فرانسه روز دوشنبه مرگبارترین روز از زمان آغاز شیوع ویروس جدید کرونا را تجربه کرد و تعداد جان باختگان و مبتلایان در این کشور به ترتیب به ۳۰۲۴ نفر و ۴۴۵۵۰ نفر رسید. در ایران، بیماری «کووید ۱۹» تاکنون طبق آمار رسمی جان ۲۷۵۷ نفر را گرفته و ۴۱۴۹۵ نفر را مبتلا کرده است. در بریتانیا نیز شمار مبتلایان و جان باختگان به ترتیب به ۲۲۱۴۱ و ۱۴۰۸ نفر رسیده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تعداد مبتلایان در جمهوری چک از ۳ هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت جمهوری چک روز سه شنبه اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور از سه هزار نفر فراتر رفته است. تاکنون ۲۵ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را در این کشور اروپایی از دست داده اند. جمهوری چک تاکنون بیش از ۴۳ هزار تست ابتلا به کرونا انجام داده است. این کشور یکی از بالاترین آمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا را در میان کشورهای اروپای مرکزی دارد.

شهر سوچه‌آوا در رومانی قرنطینه شد

دولت رومانی اعلام کرد که شهر سوچه‌آوا و هشت روستای اطراف این شهر را برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا قرنطینه کرده است. بیش از یک چهارم موارد ابتلا به این ویروس در رومانی در این منطقه به ثبت رسیده است. تاکنون ۲۱۰۹ نفر در رومانی به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این تعداد ۶۵ نفر جان خود را از دست داده اند. شهر سوچه‌آوا در شرق رومانی واقع شده است.

AP
مقابله با شیوع کرونا در رومانیAP

ویروس کرونا جان نوجوان ۱۲ ساله را در بلژیک گرفت

مقامات بلژیک روز سه شنبه اعلام کردند که یک نوجوان ۱۲ ساله که به ویروس جدید کرونا مبتلا شده بود جان خود را از دست داد. فوت کودکان و نوجوانان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» امری نادر محسوب می شود. با این حال وزارت بهداشت فرانسه نیز هفته گذشته اعلام کرده بود که یک نوجوان ۱۶ ساله در این کشور بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان خود را از دست داده است.

کرونا در اسپانیا؛ مرگ ۸۴۹ نفر طی ۲۴ ساعت

وزارت بهداشت اسپانیا روز سه شنبه اعلام کرد که با درگذشت ۸۴۹ بیمار دیگر شمار قربانیان ویروس جدید کرونا در این کشور به ۸۱۸۹ نفر رسید. بنا به اعلام مقامات اسپانیایی تاکنون ۹۴۴۱۷ نفر در این کشور به بیماری «کووید ۱۹» مبتلا شده اند.

AP
رسیدگی به حال بیماران مبتلا به کرونا در اسپانیاAP

پر رفت و آمدترین مرز زمینی جهان بسته است

مرز زمینی آمریکا با مکزیک برای جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا بسته شده است. امری که باعث شده است دستکم چهار میلیون مکزیکی که بسیاری از آنها در آمریکا کار می کنند نتوانند از پر رفت و آمدترین مرز زمینی جهان عبور کنند. بنا به تصمیم مقامات آمریکا اتباع خارجی دارای ویزای آمریکا برای سفرهایی که «غیرضروری» تشخیص داده شود نمی توانند از مرز عبور کنند. دیدار اعضای خانواده و مراجعه به بیمارستان و پزشک از جمله سفرهایی هستند که «غیر ضروری» تشخیص داده شده اند.

فرماندار نیویورک: کمک کنید، به یک میلیون نفر دیگر در بخش درمان نیاز داریم

اندرو کوئومو، فرماندار ایالت نیویورک در آمریکا اعلام کرد که برای رسیدگی به بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا به افزایش یک میلیون نفری کارکنان بخش بهداشت و درمان نیاز است. سخنان فرماندار نیویورک در حالی بیان می شود که تاکنون ۳۱۷۳ نفر در ایالات متحده بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست داده اند. بیش از ۱۲۰۰ مورد از این مرگها در ایالت نیویورک به ثبت رسیده است. اندرو کوئومو ضمن درخواست کمک هشدار داده است که آنچه اکنون در این ایالت می گذرد به زودی در دیگر شهرها و ایالت های آمریکا تکرار خواهد شد.

AP
بیمار مبتلا به ویروس کرونا در نیویورکAP
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آنچه قرنطینه شدگان کرونا باید از رنج‌کشیدگان تحت محاصره بیاموزند

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

چطور در تعطیلات نوروز وزن خود را حفظ کنیم