شیوع کرونا در ناو هواپیمابر آمریکا؛ پنتاگون تخلیه ملوانان را رد کرد

شیوع کرونا در ناو هواپیمابر آمریکا؛ پنتاگون تخلیه ملوانان را رد کرد
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ناخدای «یو اس اس تئودور روزولت» می‌گوید: «ما در جنگ به سر نمی‌بریم و دلیلی برای اینکه ملوان‌ها جان خود را از دست بدهند وجود ندارد.»

آگهی

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا تخلیه ناو هواپیمابر «یو اس اس تئودور روزولت» به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا در میان ملوانان و خدمه این ناو را رد کرد.

برت کروژر، ناخدای «یو اس اس تئودور روزولت» که اکنون به ساحل گوام در اقیانوس آرام رسیده در نامه ای چهار صفحه ای به فرمانده نیروی دریایی ایالات متحده خواستار تخلیه اکثریت ملوانان حاضر در این ناو هواپیمابر شده بود.

با این حال وزیر دفاع ایالات متحده در مصاحبه ای تلویزیونی با شبکه «سی بی اس» ضمن رد تخلیه این ناو هواپیمابر گفت: «ما برای کمک تعدادی از کارکنان پزشکی را اعزام خواهیم گرفت و این مایه خرسندی من است که اعلام کنم بیماری هیچ کدام از آنها شدید نیست.»

ما در جنگ به سر نمی‌بریم و دلیلی برای اینکه ملوان‌ها جان خود را از دست بدهند وجود ندارد.
برت کروژر
ناخدای «یو اس اس تئودور روزولت»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در نامه برت کروژر آمده است که هفته گذشته سه مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» به ثبت رسید. به گفته ناخدای این ناو هواپیمابر پس از آن شیوع ویروس ادامه یافت و اکنون حدود ۱۰۰ نفر از ملوانان و خدمه به بیماری «کووید ۱۹» مبتلا شده اند.

وی هشدار داده است که به دلیل «فضای محدود» این ناو هواپیمابر شیوع ویروس در میان بیش از چهار هزار ملوان و خدمه ادامه دارد. برت کروژر در بخشی از نامه اش نوشته است: «ما در جنگ به سر نمی بریم و دلیلی برای اینکه ملوان ها جان خود را از دست بدهند وجود ندارد.»

با این حال وزیر دفاع آمریکا بر لزوم «حفظ آمادگی» نظامیان برای هرگونه «درگیری احتمالی» حتی در زمان شیوع بیماری همه گیر در سطح جهان تاکید کرده است.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است که پایگاه این کشور در جزیره گوام «فعلا» ظرفیت پذیرش ملوانان و خدمه «یو اس اس تئودور روزولت» را ندارد.

این ناو هواپیمابر روز چهارم مارس (۱۴ اسفند) به بندر دانانگ در ویتنام رفته بود. امری که با توجه به شیوع ویروس جدید کرونا در قاره آسیا در آن زمان با انتقادهای بسیاری روبرو شد. با این حال مقامات آمریکا حضور نمادین «یو اس اس تئودور روزولت» در بندر دانانگ را برای مقابله با نفوذ چین در منطقه ضروری ارزیابی کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ناو هسته‌ای روزولت؛ کرونا چطور مقتدرترین ارتش دنیا را با بحران روبرو کرد

سخت‌ترین هفتهٔ کرونا در آمریکا؛ «۱۱ سپتامبر دیگری در راه است»

شهادت نادر فرماندهان ارشد آمریکایی؛ دولت بایدن مسئول «آشفتگی مرگبار» تخلیه نظامی افغانستان است