کودکان قربانی کرونا و نگرانی جهانیان

کودکان قربانی کرونا و نگرانی جهانیان
Copyright AP
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از مرگ دو کودک نوجوان در بلژیک در اثر ابتلا به ویروس کرونا، دغدغه و نگرانی فراوانی کادر درمانی این کشور کوچک اروپایی را دربرگرفته است.

آگهی

مرگ یک دختربچه ۱۲ ساله کشور کوچک بلژیک را با نگرانی‌های جدیدی در مبارزه علیه این ویروس مواجه کرده است. این کودک جوانترین قربانی کرونا در بلژیک است.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در بلژیک، دکتر امانوئل آندره در حالی که صدایی محزون داشت در کنفرانس خبری مرگ این کودک بلژیکی را اعلام کرد. وی گفت برای کادر درمانی مرگ کودکان بسیار سخت و غمگین کننده است.

امانوئل آندره در کنفرانس خبری تاکید کرد که مرگ این کودک براثر ابتلا به کووید-۱۹ اتفاقی بس نادر است و به خانواده و نزدیکان آنها تسلیت گفت. پیش از این کودک، جوانترین قربانی کرونا در بلژیک پرستاری ۳۰ ساله بود.

مرگ یک نوجوان در بریتانیا و فرانسه

تنها چند ساعت پیش از مرگ این کودک، بیمارستان سلطنتی لندن نیز خبر فوت کودکی ۱۳ ساله در پی ابتلا به کووید-۱۹ را داد. این بیمارستان اعلام کرد که متاسفانه بدلیل مبارزه با شیوع بیماری، خانواده این کودک هم از آمدن به بیمارستان خودداری کرده اند. این کودک قربانی کرونا در بریتانیا هیچ بیماری مزمنی نداشته است. اسماعیل ۱۳ ساله هم تاامروز جوانترین قربانی کرونا در بریتانیا است.

هفته گذشته مقامات فرانسوی اعلام کردند که یک دختر ۱۶ ساله در بیمارستان کودکان در پاریس دراثر ابتلا به کووید-۱۹ درگذشت. مرگ این نوجوان که به عنوان ژولی شناخته شده و از آن به عنوان «موردی سالم» یاد می شود، در فرانسه احساسات شدیدی را برانگیخت.

مرگ ناشی از کووید-۱۹ در بین افراد زیر هجده سال بسیار استثنایی و کم سابقه است.

مقامات سازمان بهداشت جهانی پیش تر گفته اند كه موارد جدی بیماری هرچند در گروه‌های سنی بالاتر و آسیب پذیر بیشتر است اما مرگ ناشی از این ویروس در هر سنی می تواند رخ دهد. هرچند نرخ مرگ و میر به نسبت سن افراد متغیر است.

مطالعات آمریکا: کرونا یک سوم افراد زیر ۵۰ سال را با خطرات جدی مواجه می کند

اواخر هفته گذشته مقامات ایالت ایلینویز آمریکا از کشته شدن نوزاد شیرخواره زیر یک سال که آزمایش خون وی به ویروس کرونا مثبت بود، خبر دادند. علت مرگ هم چنان مورد بررسی است. گزارش‌های پزشکی در چین هم پیش تر از مرگ یک نوزاد ۱۰ ماهه و یک پسر ۱۴ ساله خبرداده بودند.

مطالعات اخیر توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در ایالات متحده نشان می دهد در ۲۵۰۰ مورد بیمار مبتلا، هیچ موردی از مرگ در میان افراد زیر ۱۹ سال مشاهده نشده است. اما در این گزارش آمده است که در میان مواردی که به علت وضعیت حاد سلامتی در بیمارستان بستری شده اند بیش از یک سوم افراد بین ۲۰ تا ۵۴ ساله هستند.

بلژیک با مساحت ۳۰ هزار کیلومتر مربع یکی از کانون‌های شیوع کرونا

آخرین آمار نشان می دهد که کشور بلژیک با جمعیت ۱۱ میلیون و۴۰۰ هزار نفری میزبان بیش از ۱۴ هزار مبتلا به کووید-۱۹ است. تا چهارشنبه نزدیک به ۹۰۰ نفر در این کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند. این کشور کوچک اروپایی که پایتخت اتحادیه اروپا نیز هست در میان ۱۰ کانون شیوع کرونا در جهان قرار گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سندروم التهابی احتمالا مرتبط با کرونا، جان سه کودک را در نیویورک گرفت

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از ۹۰۰ هزار نفر فراتر رفت

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد