کرونا؛ عذرخواهی رئیس کمیسیون اروپا از شهروندان ایتالیا

Virus Outbreak Belgium EU
Virus Outbreak Belgium EU Copyright Francois Lenoir/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اورزولا فون در لاین، رئیس آلمانی کمیسیون اروپا نسبت به تاخیر اروپا در کمک به شهروندان ایتالیایی ابراز تاسف کرد و از ایتالیایی ها عذرخواست.

آگهی

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا با انتشار مقاله‌ای در روزنامه‌های ایتالیا از تاخیر اتحادیه اروپا در کمک به شهروندان این کشور احساس تاسف و عذرخواهی کرد. وی در این نامه خطاب به ایتالیایی‌ها نوشت: «امروز اروپا در کنار ایتالیا ایستاده است، اما از روز اول چنین حمایتی انجام نشد.»

خانم فون در لاین در نامه خود می نویسد درست که در آغاز بحران شیوع کرونا کشورها چالش‌های ملی را در اولویت قراردادند اما پس از مدت کوتاهی متوجه شدند که برای مقابله با بحران نیاز به برنامه‌ای مشترک دارند.

این در حالی است که هفته گذشته ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا موفق نشدند تا درباره بسته حمایتی به کشورهای گرفتار شیوع ویروس کرونا به توافق برسند. اختلاف اساسی بین سه کشور اصلی محل شیوع کرونا، ایتالیا و اسپانیا و فرانسه از یک طرف و آلمان و هلند از سوی دیگر بود. رهبران ایتالیا و اسپانیا و فرانسه پیشنهادشان حذف موقتی بخشی از بدهی‌ها مشترک کشورها بود اما آلمان و هلند با این پیشنهاد موافقت نکردند.

بحث بر سر بودجه و کمک به کشورهای گرفتار درگیر شیوع کرونا، اولین بار به صورت ویدیو کنفرانس بین رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به راه افتاد. در پی شیوع ویروس کرونا که جان بیش از ۱۳ هزارنفر را در ایتالیا گرفته است، موجی از انتقاد و اعتراض علیه «بی لیاقتی مقامات اتحادیه اروپا» در این کشور که در زمره پنج اقتصاد برتر قاره است، ایجاد شده است. در اسپانیا اوضاع بهتر نیست و رقم قربانیان این کشور از ده هزار نفر عبورکرده است.

روز گذشته، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که تحت عنوان پروژه SURE کمک هایی تا سقف صد میلیارد یورو به کشورهای عضو اتحادیه اروپا صورت می گیرد. این کمک ها در جهت حمایت از مشاغل آسیب پذیر و اقتصاد کشورهای درگیر بحران شیوع ویروس کرونا خواهند بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش‌ها به عذرخواهی رئیس کمیسیون اروپا؛ استقبال سرد رم، مطالبه ایفای نقش بیشتر پارلمان

اتحادیه‌ اروپا برای مبارزه با کرونا ۱۵ میلیارد یورو به کشورهای آسیب‌پذیر کمک می‌کند

نیمی از مردم جهان قرنطینه شدند