پاسخ ظریف به تهدید ترامپ: ایران جنگی را آغاز نمی‌کند اما به جنگ‌افروزان درس می‌دهد

Mohammad Javad Zarif
Mohammad Javad Zarif Copyright Ebrahim Noroozi/Copyright 2019 The Associated Press. All rights reserved.
Copyright Ebrahim Noroozi/Copyright 2019 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر خارجه ایران خطاب به دونالد ترامپ گفت که گول جنگ افروزان همیشگی در آمریکا را نخورد.

آگهی

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران که می‌گوید ایران هیچ نیروی نیابتی در منطقه خاورمیانه ندارد، روز پنجشنبه ۱۴ فروردین در حساب توییتری خود به تهدیدات دونالد ترامپ پاسخ داد.

آقای ظریف در حساب توییتری خود در واکنش به اظهارات رئيس جمهوری آمریکا، او را مورد خطاب قرار داد و نوشت: «دوباره از سوی جنگ‌طلبان همیشگی گمراه نشو. ایران دوستانی دارد؛ اما هیچکس نمی تواند میلیون‌ها نیروی 'نیابتی' داشته باشد.»

این اظهارات وزیر خارجه ایران در پاسخ به توییت روز روز چهارشنبه اول آوریل رئيس جمهوری آمریکا مطرح شده است. آقای ترامپ روز گذشته در حساب توییتری خود نوشته بود: «طبق اطلاعات و اعتقاد ما، ایران یا گروه‌های نیابتی‌اش در حال تدارک حمله‌ای غافلگیرانه علیه نیروهای آمریکا و یا منافع ما در عراق هستند.»

ظریف همچنین در ادامه توییت خود می‌نویسد: «برخلاف آمریکا که به طور مخفیانه دروغ گفته، تقلب کرده و ترور می‌کند، ایران فقط، آشکارا، اقداماتی دفاعی دارد. ایران هیچ جنگی را آغاز نمی‌کند، اما به آن‌ها که این کار را می‌کنند، درس‌هایی می‌دهد».

رئيس جمهوری آمریکا همچنین در توییت خود ایران را تهدید کرده بود که حمله علیه نیروها و منافع آمریکا در عراق می‌تواند هزینه بسیاری سنگینی برای تهران به همراه داشته باشد.

دونالد ترامپ همچنین در ادامه و در یک کنفرانس مطبوعاتی بار دیگر ایران تهدید کرد و اظهار داشت: «این یک «هشدار حمله» نیست، من به آنها هشدار می‌دهم که اگر به نظامیان ما آسیبی برسد، تهران بهایش را خواهد پرداخت.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ظریف وارد ترکیه شد؛ دیدار با لاوروف در مسکو

برنی سندرز: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نباید به «فاجعه انسانی» دامن بزند

چرا آمریکا نمی‌تواند در پاسخ به حمله ایران به اسرائيل تحریم‌های نفتی علیه تهران را شدت بخشد؟