کرونا قیمت مواد غذایی را کاهش داد؛ بهای قند ۱۹ و روغن ۱۲ درصد پایین آمد

کرونا قیمت مواد غذایی را کاهش داد؛ بهای قند ۱۹ و روغن ۱۲ درصد پایین آمد
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) روز پنجشنبه اعلام كرد كه قیمت جهانی مواد غذایی در ماه مارس به دلیل كاهش تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت به شدت كاهش یافت.

آگهی

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) روز پنجشنبه اعلام كرد كه قیمت جهانی مواد غذایی در ماه مارس به دلیل كاهش تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت به شدت كاهش یافت.

مطابق اعلام فائو، شاخص قیمت سبد مواد غذایی شامل غلات، دانه‌های روغنی، لبنیات، گوشت و شکر در ماه مارس به ۱۷۲.۲ واحد رسیده که ۴.۳ درصد پایین‌تر از فوریه است.

عبدالرضا عباسیان، اقتصاددان ارشد و ایرانی فائو، دلیل افت قیمت‌ها را کاهش تقاضای جهانی مواد غذایی به دلیل وخیم‌تر شدن چشم‌انداز اقتصادی پس از شیوه ویروس کرونا ارزیابی کرد.

گزارش ماهانه فائو نشان می‌دهد که در میان مواد غذایی قیمت قند و شکر با ۱۹.۱ درصد کاهش بیشترین افت را داشته است. فائو دلیل این امر را کاهش تقاضا به دلیل اجرای قرنطینه عمومی در بسیاری از کشورها و افت مصرف تولیدکنندگان اتانول پس از سقوط قیمت جهانی نفت عنوان کرده است.

بر پایه گزارش فائو، قیمت روغن نباتی نیز در ماه مارس ۱۲ درصد کاهش یافته و شاخص بهای لبنیات و گوشت نیز به ترتیب ۳ و ۰.۶ درصد پایین آمده است. در همین مدت، قیمت غلات نیز ۱.۹ نزول کرده ولی نرخ برنج همچنان در حال افزایش است. فائو افزایش ذخیره‌سازی به دلیل نگرانی ناشی از اعلام ممنوعیت صادرات برنج توسط تایلند به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا را علت این رشد قیمت اعلام کرده است.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در پایان اطمینان داده که تولید گندم جهان در سال ۲۰۲۰ همچنان در سطح ۷۶۳ میلیون تن و نزدیک به رکورد سال ۲۰۱۹ باقی خواهد ماند و بر این اساس، نگرانی از وقوع قحطی به دلیل شیوع ویروس کرونا بی‌دلیل است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دستور تهیه ۴ غذای اروپایی که موجب افزایش آسودگی در دوران کرونا می‌شود

رویترز: روسیه برای دریافت پول نفت‌های فروخته شده‌اش دچار مشکل شده است

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد