تغییر کاربری قطارهای سریع‌السیر فرانسه؛ انتقال بیماران بدحال به بیمارستان

تغییر کاربری قطارهای سریع السیر فرانسه برای انتقال بیماران مبتلا به کرونا
تغییر کاربری قطارهای سریع السیر فرانسه برای انتقال بیماران مبتلا به کرونا Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قطارهای سریع‌السیر فرانسه در روزهایی که به‌خاطر قوانین قرنطینه مسافر سوار نمی‌کنند به کمک بیماران مبتلا به کرونا آمده‌اند و آن‌ها را به شهری که تخت خالی بیمارستانی دارد منتقل می‌کنند.

آگهی

قطارهای سریع‌السیر فرانسه در روزهایی که به‌خاطر قوانین قرنطینه مسافر سوار نمی‌کنند به کمک بیماران مبتلا به کرونا آمده‌اند و آن‌ها را به شهری که تخت خالی بیمارستانی دارد منتقل می‌کنند.

معمولا بیماران با شرایط بحرانی سوار این قطارها می‌شوند تا شانس زنده ماندن آن‌ها بالا رود.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه از زمان شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور بارها و بارها به فرانسوی‌ها یک نکته را یادآور شده است: «ما در حال جنگ هستیم.»

در این «جنگ» نیروهای مسلح فرانسه نقش اساسی را بر عهده گرفته‌اند. آن‌ها برای کمک به کادر درمانی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را در شهرهایی که شمار مبتلایان آن بالاست و تخت بیمارستانی کم است به شهرهایی با تخت‌های خالی منتقل می‌کنند.

نخستین قطار سریع السیر با ماموریت پزشکی در تاریخ ۲۶ مارس حرکت کرد. این قطار به یک بیمارستان کوچک مجهز تبدیل شد تا بتواند خدمات درمانی را در طول مسیر به بیماران ارائه کند. 

مبدا نخستین قطار، ناحیه آلزاس در شرق فرانسه بود که شیوع ویروس کرونا در آن بالا است.

این اقدام یعنی انتقال بیماران با قطار برای نخستین بار در فرانسه و کل اروپا رخ داد و موفقیت آمیز بود. ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا از شهر استراسبورگ [در منطقه آلزاس] به منطقه لوار منتقل شدند.

آسوشیتدپرس
کادر پزشکی بیمار مبتلا به ویروس کرونا را به داخل قطار هدایت می‌کنندآسوشیتدپرس

این قطارهای سریع‌السیر دو طبقه، در شرایط عادی گنجایش حمل صدها مسافر را دارند اما در نخستین آزمایش برای انتقال بیماران، کمتر از ۱۰۰ نفر از جمله ۵۰ نفر از کادر درمانی و ۲۰ بیمار در قطار حضور داشتند.

پس از موفقیت آمیز بودن این اقدام، در چند نوبت دیگر در سراسر فرانسه این کار تکرار شد.

ما یکی از معدود کشورهایی هستیم که می‌توانیم این کار را به لطف تجهیزات پزشکی بخش اورژانس انجام دهیم.
انیس ریکارد ایبون
رئیس انجمن فوریت‌‌های پزشکی فرانسه

دکتر انیس ریکارد ایبون، رئیس انجمن فوریت‌‌های پزشکی فرانسه بر اهمیت این جابجایی‌ با قطار برای نجات جان انسان‌ها تاکید کرد: «ما یکی از معدود کشورهایی هستیم که می‌توانیم این کار را به لطف تجهیزات پزشکی بخش اورژانس انجام دهیم. این بیماران بسیار آسیب پذیرند و این تجهیزات نیز بسیار سنگین هستند.»

ژروم سالومون، مدیر کل سلامت وزارت بهداشت فرانسه نیز چند روز پیش تایید کرده بود که ۵۶۶ بیمار از مناطقی که از نظر درمانی روی آن‌ها فشار بیشتری است به بیمارستان‌هایی که تخت‌های خالی مراقبت ویژه دارند منتقل شده‌اند.

این اقدام به بیماران جدید این امکان را می‌دهد که تحت درمان قرار گیرند وگرنه ما مجبور می‌شدیم که درمان برخی از بیماران را به خاطر کمبود تجهیزات متوقف کنیم
انیس ریکارد ایبون
رئیس انجمن فوریت‌‌های پزشکی فرانسه
آسوشیتدپرس
داخل یکی از قطارهای سریع السیر فرانسه که برای انتقال بیماران تجهیز شده استآسوشیتدپرس

دکتر ریکارد ایبون گفت: «این اقدام به بیماران جدید این امکان را می‌دهد که تحت درمان قرار گیرند وگرنه ما مجبور می‌شدیم که درمان برخی از بیماران را به خاطر کمبود تجهیزات متوقف کنیم که این موضوع نه اخلاقی بود و نه براساس معیارهای پزشکی پذیرفته می‌شد.»

گرچه وسایل نقلیه دیگر مانند هلی‌کوپترها کار جابجایی بیماران را همچنان انجام می‌دهند اما طبق گفته مسئولان درمانی فرانسه، انتقال بیماران بدحال با قطار دو مزیت دارد: یکی اینکه گنجایش قطار نسبت به سایر وسایل حمل و نقلی بیشتر است و از سوی دیگر تکان‌های آن نیز کمتر است.

راه آهن فرانسه، برای اجرای این پروژه قطارها و کارکنان خود را به‌صورت رایگان در اختیار اداره کل بهداشت قرار داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چند شهر فرانسه ماسک زدن را بدون دستور دولت اجباری می‌کنند

فرانسه: در صورت ادامه بحران کرونا به حد کافی ذخیره دارویی داریم

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند