ژاپن با وجود چالش اقتصادی، برای مهار کرونا، وضعیت اضطراری اعلام می‌کند

ژاپن با وجود چالش اقتصادی، برای مهار کرونا، وضعیت اضطراری اعلام می‌کند
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت ژاپن بنا دارد در هفتهٔ جاری یک طرح حمایت اقتصادی را با پشتوانهٔ چند صد میلیارد دلاری معرفی کند.

آگهی

نخست‌وزیر ژاپن بناست از روز سه‌شنبه در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کند تا از انتشار هرچه بیشتر ویروس کرونا در این کشور جلوگیری کند.

نشریهٔ یومیوری ژاپن با اعلام این خبر نوشت، شینزو آبه به احتمال بسیار،‌ روز دوشنبه برنامهٔ خود در این زمینه را اعلام خواهد کرد و خبرگزاری کیودو نیز اعلام کرد که وضعیت فوق‌العاده احتمالا از روز سه‌شنبه در ژاپن به‌ اجرا در خواهد آمد.

این در حالی است که شهردار توکیو پیش از این گفته بود اعلام وضعیت اضطراری کمک می‌کند تا بتوان شهروندان را ملزم کرد در خانه بمانند.

احتمال می‌رود وضعیت اضطراری عمدتا بر کلان‌شهر توکیو، اوزاکا و استان هیوگو در غرب تمرکز داشته باشد.

از سوی دیگر فرماندهٔ کل نیروهای آمریکایی مستقر در ژاپن روز دوشنبه برای این نیروها در منطقهٔ «کانتو» و «توکیو» وضعیت اضطراری اعلام کرد.

در اطلاعیهٔ ژنرال کوین اشنایدر فرماندهی این نیروها آمده است: «با توجه به شیوع پیوستهٔ موارد کوید-۱۹ در محدودهٔ توکیو، در منطقهٔ کانتو پلینز وضعیت اضطراری سلامت عمومی اعلام می‌کنم.»

قانونی که در ماه مارس بازبینی شده به نخست‌وزیر ژاپن اجازه می‌دهد چنانچه بیماری «خطر بزرگی» برای شهروندان باشد و احتمال برود که شیوعش تأثیر عظیمی بر کشور بگذارد، وضعیت اضطراری اعلام کند.

دولت اعلام کرده است که این تصمیم «پیچیده» است و جوانب بسیاری دارد. تعطیلی مشاغل و توقف آمد و شد برای اقتصاد کنونی ژاپن که تلاش دارد از رکود جلوگیری کند ضربهٔ سنگینی خواهد بود، درحالی که به تعویق افتادن المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز ضررهای مالی را متوجه این کشور کرده است.

دولت ژاپن بنا دارد در هفتهٔ جاری یک طرح حمایت اقتصادی را با پشتوانهٔ چند صد میلیارد دلاری معرفی کند.

گرچه آمار قربانیان ویروس کرونا در ژاپن هنوز به اندازهٔ برخی کشورها بالا نیست اما تا کنون بیش از ۳۵۰۰ مورد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ژاپن ثبت شده و ۸۵ تن نیز در اثر بیماری کوید-۱۹ در این کشور جان باخته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افروخته شدن مشعل المپیک ۲۰۲۰ در فوکوشیمای ژاپن

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد

موشک فضایی ژاپن لحظاتی پس از پرتاب منفجر شد