اتحادیه‌ اروپا برای مبارزه با کرونا ۱۵ میلیارد یورو به کشورهای آسیب‌پذیر کمک می‌کند

اتحادیه‌ اروپا برای مبارزه با کرونا ۱۵ میلیارد یورو به کشورهای آسیب‌پذیر کمک می‌کند
Copyright AP
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس کمیسیون اروپا روز سه شنبه در یک پیام ویدئویی اعلام کرد اتحادیه اروپا به کشورهای آفریقایی و آسیب پذیر جهان کمک پانزده میلیارد یورویی جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا اهدا می کند.

آگهی

اتحادیه اروپا کمک ۱۵ میلیارد یوریی را برای قاره افریقا و دیگر کشورهای آسیب پذیر جهان تضمین می‌کند. اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز سه شنبه ۷ آوریل این خبر را اعلام کرد.

این در حالی است که هفته گذشته، خانم فون در لاین از کمک‌های ۱۰۰ میلیارد یورویی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا خبر داده بود.

اورزولا فن در لاین درباره این کمک جهانی گفت: « آفریقا به نظر می رسد به زودی گرفتار شیوع ویروس کرونا، همانطور که ما در اروپا شدیم، بشود.» وی ادامه داد: «باید به کشورهای قاره آفریقا کمک کرد تا جلوی شیوع گسترده این ویروس را بگیرند.»

اورزولا فن درلاین در این پیام ویدئویی که روی حساب توئیتر خود منتشرکرد، تاکید کرد: « درهمین راستا، پانزده میلیارد یورو برای کمک به متحدان خود در سراسر جهان برای مبارزه با ویروس کرونا هزینه خواهیم کرد. »

کمیسیون اتحادیه اروپا از وزرای توسعه کشورهای عضو این اتحادیه دعوت کرد تا با شرکت در یک ویدئو کنفرانس در روز چهارشنبه درباره این کمک گفت و گو کنند.

اولین بار، رئیس روابط خارجی اتحادیه اروپا، جوزپ بورل، جمعه گذشته خبر از آماده سازی «بسته مالی» برای کمک به کشورهای آفریقایی و دیگر کشورهای آسیب پذیر جهان داده بود.

جوزپ بورل دلیل آماده سازی چنین بسته مالی را توضیح داد و گفت: «قاره آفریقا نگرانی‌های ما را دوچندان کرده است چرا که همه گیری و عدم کنترل قاطع می تواند بسرعت این قاره را با پیامدهای خانمانسوز روبرو کند.» قاره آفریقا نسبت به قاره‌های دیگر استانداردهای بهداشتی پایین تری دارد. به اعتقاد جوزپ بورل در یک پاندمی، همه گیری، « مشکلات کشورهای آسیب پذیر برای همه کشورهاست، چرا که در صورت عدم کنترل می تواند دوباره در جهان همه گیرشود.»

اورزولا فن درلاین هم در پایان سخنان خود، سه شنبه تاکید کرد که همه کشورها باید با کمک یکدیگر با چالش این همه گیری مقابله کنند «چرا که در غیراین صورت شیوع گسترده تر ویروس می تواند ضررهای جبران ناپذیری روی جوامع و اقتصاد همه کشورها بازی کند. »

کمیسیون اروپا در همین راستا خواستار همکاری در روند مبارزه با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سخنگوی دولت اسپانیا: پاسخ ناکارآمد اتحادیه اروپا اعتماد شهروندان را سلب می‌کند

کرونا؛ عذرخواهی رئیس کمیسیون اروپا از شهروندان ایتالیا

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد