برنی سندرز از ادامه رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد

برنی سندرز از ادامه رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برنی سندرز، نامزد رقابت مقدماتی حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور به کارزار خود پایان داد.

آگهی

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و نامزد رقابت مقدماتی حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور روز چهارشنبه ۸ آوریل (۲۰ فروردین) به کارزار انتخاباتی خود پایان داد. آقای سندرز این خبر را در جریان یک کنفرانس از راه دور با اعضای کارزار انتخاباتی‌اش اعلام کرد.

این تصمیم باعث می‌شود مسیر برای جو بایدن به‌عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر باز شود.

آسوشیتدپرس
برنی سندرز و جو بایدن در رقابت‌های مقدماتی دموکرات‌هاآسوشیتدپرس

برنی سندر انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها را در فوریه گذشته با موفقیت شروع کرد با این حال پیروزی‌های جو بایدن، رقیب اصلی او از رای‌گیری سه‌شنبه بزرگ شروع شد و باعث شد تا معاون باراک اوباما از سناتور چپ‌گرای ایالت ورمونت پیش بیافتد. پیش از رای‌گیری سه‌شنبه بزرگ شماری از نامزدهای دیگر حزب دموکرات با کنار کشیدن از این رقابت‌ها به‌طور واضح حمایت خود را از جو بایدن اعلام کرده بودند و این موضوع باعث شد مسیر پیروزی‌های بایدن هموارتر شود.

خروج سندرز از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری باعث می‌شود که شرایط رقابت بین جو بایدن ۷۷ ساله با ترامپ ۷۳ ساله که به‌دنبال پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری خود است، فراهم شود.

برنی سندرز چهار سال پیش نیز در انتخابات مقدمات دموکرات‌ها در مقابل هیلاری کلینتون نتوانست نامزدی نهایی این حزب را کسب کند.

قول همکاری با بایدن برای شکست ترامپ

برنی سندرز پس از کناره‌گیری از نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری قول داد با جو بایدن همکاری کند تا دونالد ترامپ را در انتخابات پیش رو شکست دهند.

با وجود اینکه فعالیت این کارزار به پایان رسید اما تلاش‌ها برای عدالت ادامه پیدا می‌کند.
برنی سندرز

سندرز تاکید کرد که تصمیم به پایان دادن فعالیت کارزار انتخاباتی خود را به راحتی نگرفته است و آن را تصمیمی «بسیار سخت و دردناک» توصیف کرد.

وی گفت به این نتیجه رسیده است که کارزار انتخاباتی او با موفقیت به پایان خط نمی‌رسد اما در عین حال افزود: «با وجود اینکه فعالیت این کارزار به پایان رسید اما تلاش‌ها برای عدالت ادامه پیدا می‌کند.»

ترامپ: هواداران برنی به حزب جمهوری‌خواه بپیوندند

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز در نخستین واکنش به کناره‌گیری سندرز در توئیتی گفت: «سندرز رفت. تشکر از الیزابت وارن. اگر وارن نبود، برنی در سه‌شنبه بزرگ می‌توانست تقریبا در همه ایالت‌ها پیروز شود! اوضاع آنگونه که دموکرات‌ها و کمیته ملی دموکرات‌ها می‌خواست به‌پایان رسید. مثل شکست مفتضحانه هیلاری شیاد. طرفداران برنی باید به حزب جمهوری‌خواه بپیوندند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سندرز: در نشست لابی هوادار اسرائیل شرکت نمی‌کنم

هیلاری کلینتون: هیچ‌کس برنی سندرز را دوست ندارد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها