«بزرگترین بحران حمل و نقل هوایی»؛ کرونا آسمان اروپا را خلوت کرد

«بزرگترین بحران حمل و نقل هوایی»؛ کرونا آسمان اروپا را خلوت کرد
Copyright Eurocontrol
Copyright Eurocontrol
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) می‌گوید کاهش کنونی پرواز هواپیماها در جهان از زمان حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ بی‌سابقه است.

آگهی

سازمان ایمنی هوانوردی اروپا (یوروکنترل) داده هایی را منتشر کرده است که از کاهش ۸۸ درصدی پروازها بر فراز قاره اروپا همزمان با شیوع ویروس جدید کرونا حکایت دارد.

در روز ۲۹ مارس (۱۰ فروردین) سال جاری بین ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر تنها ۳۵۰ هواپیما در حریم هوایی قاره اروپا به پرواز در آمدند. این در حالی است که در روز ۳۱ مارس سال گذشته ۲۸۷۶ هواپیما در این بازه زمانی در آسمان اروپا پرواز کرده بودند.

روند کاهش شمار پروازها در ماه آوریل نیز ادامه یافته است. به عنوان مثال اسپانیا در روز هشتم آوریل (۲۰ فروردین) شاهد پرواز تنها ۳۵۰ هواپیما در آسمان خود بوده است. رقمی که نسبت به همین روز در سال گذشته ۹۵ درصد کاهش نشان می دهد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

برای مقایسه خط وسط را در تصویر متحرک زیر به چپ و راست بکشید:

شمار پروازها در آسمان پرتغال نیز این روزها نسبت به سال گذشته ۹۴ درصد کاهش یافته است.

بنا به اعلام سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) ترافیک هوایی در سطح جهان در ماه فوریه ۱۴.۱ درصد کمتر از سال گذشته بود. به گفته این سازمان کاهش کنونی پرواز هواپیماها در جهان از زمان حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ بی سابقه است.

الکساندر دوژونیاک، مدیر عامل یاتا می گوید: «بدون شک این بزرگترین بحرانی است که صنعت [حمل و نقل هوایی] به خود دیده است.»

داده های سازمان ایمنی هوانوردی اروپا نشان می دهد که با وجود کاهش شمار پروازهای تجاری اما تعداد پروازهای باری در ماه مارس افزایش یافته است.

از سوی دیگر شورای بین المللی فرودگاه ها (ای سی آی) از تاثیر «بی سابقه» شیوع ویروس جدید کرونا بر فرودگاه های اروپا سخن گفته است. بنا به اعلام این نهاد تنها در ماه مارس ۱۰۶ میلیون مسافر در اروپا نتوانستند سفر کنند.

شورای بین المللی فرودگاه ها اعلام کرده است که ۹۳ فرودگاه در قاره اروپا به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا تعطیل شده اند. میزان خسارت مالی ناشی از این امر ۲۳ میلیارد یورو تخمین زده می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برای اولین بار در تاریخ سیب زمینی‌کاران بلژیک از دولت تقاضای کمک کردند

پروازهایی که با کرونا زمین‌گیر شدند؛ پول مسافران سرگردان را که می‌دهد؟

روزی چند عدد تخم‌‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند