واکنش مرکل به توافق یوروگروپ: تنها با همدیگر می‌توانیم از این بحران عبور کنیم

Virus Outbreak Germany
Virus Outbreak Germany Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز جمعه ۱۰ آوریل (۲۲ فروردین)، توافق یوروگروپ (وزرای دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا) برای مقابله با تبعات شیوع ویروس جدید کرونا را «واکنشی مشترک و همدلانه» توصیف کرد.

آگهی

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز جمعه ۱۰ آوریل (۲۲ فروردین)، توافق یوروگروپ (وزرای دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا) برای مقابله با تبعات شیوع ویروس جدید کرونا را «واکنشی مشترک و همدلانه» توصیف کرد.

استفان سیبرت، سخنگوی دولت آلمان در توئیتی به نقل از مرکل نوشت: «این توافق بخش مهمی از یک واکنش مشترک و همدلانه اروپایی در برابر ویروس کرونا است.»

خانم مرکل در این پیام افزود: «اکنون تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا حتی می‌توانند مبارزه با بیکاری را آغاز کنند. این برنامه‌ها باید خیلی سریع اجرایی شوند.»

ما تنها با همدیگر می‌توانیم از این بحران عبور کنیم.
آنگلا مرکل
صدراعظم آلمان

وی در این پیام کوتاه که به زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی، انگلیسی، ایتالیایی و آلمانی منتشر شده است، گفت: «ما تنها با همدیگر می‌توانیم از این بحران عبور کنیم.»

آلمان به مانند هلند از پیوستن و همراهی کردن در یک رویکرد مشترک با کشورهای بسیار بدهکار جنوب اروپا از جمله اسپانیا و ایتالیا که آن‌ها را متهم به ضعف مدیریت می‌کنند معمولا امتناع می‌ورزند.

وزرای دارایی اتحادیه اروپا معروف به یوروگروپ پس از شکست در بحث‌های روز سه‌شنبه گذشته، در نهایت روز پنجشنبه ۹ آوریل به وحدت نظر رسیدند و روی یک واکنش اقتصادی مشترک برای مقابله با تبعات مالی ویروس کرونا توافق کردند.

این توافق شامل یک بسته‌ کمکی ۵۰۰ میلیارد یورویی است تا شاغلان، شرکت‌ها و کشورهایی را که بیشتر در برابر شیوع این ویروس آسیب دیده‌اند، مورد حمایت قرار دهد. این بسته کمکی بلافاصله در دسترس خواهد بود و یک صندوق محرک اقتصادی نیز در آینده آغاز به‌کار می‌کند.

بخش دوم توافق در واقع دسترسی به یک خط اعتباری جدید است که از طریق ساز و کار ثبات مالی اروپایی MES تامین می‌شود. این ساز و کار در واقع یک صندوق اضطراری مالی است که در زمان ایجاد بحران‌های اقتصادی برای اعضای منطقه یورو کمک مالی تامین می‌کند.

این صندوق می‌تواند وام‌هایی تا رقم ۲۴۰ میلیارد یورو را از برنامه سازوکار ثبات مالی اروپایی ارائه کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نشست یوروگروپ؛ هشدار نخست وزیر ایتالیا نسبت به فروپاشی اتحادیه اروپا

دامنه فزاینده رکود اقتصادی در اروپا؛ محرک‌های مالی چقدر امیدوار کننده‌اند؟

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد