تلفات کرونا در خانه‌های سالمندان بریتانیا ممکن است ۵ برابر تخمین‌ها باشد

تلفات کرونا در خانه‌های سالمندان بریتانیا ممکن است ۵ برابر تخمین‌ها باشد
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مت هانکوک،‌ وزیر بهداشت بریتانیا به تازگی ضمن حضور در یک کمیسیون پارلمانی در پاسخ به سوالی در باره داده‌های اداره ملی آمار گفته است که شمار واقعی موارد مرگ و میر در خانه‌های سالمندان بسیار بیشتر از میزان اعلام شده است و آمار رسمی در این خصوص به زودی منتشر می‌شود.

آگهی

شمار افرادی که بر اثر شیوع ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خانه‌های سالمندان بریتانیا جان خود را از دست داده‌‌‌اند احتمالا به ۷ هزار و پانصد نفر افزایش یافته‌ است.

سازمان خیریه موسوم به Care England‌ که خانه‌های سالمندان را در بریتانیا نمایندگی می‌کند با اعلام این مطلب به نوعی هشدار داده است که شمار قربانیان کرونا در این کشور می‌تواند بسیار بیشتر از آمار رسمی اعلام شده باشد.

بر اساس تازه‌ترین آماری که از شمار قربانیان کرونا در بریتانیا منتشر شده بیش از ۱۵ هزار نفر تاکنون بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌‌‌اند. این آمار با احتساب ۸۸۸ مورد مرگ جدید که روز شنبه از سوی منابع رسمی مورد تایید قرار گرفت منتشر شده است.

سازمانی که خانه‌های سالمندان و از کارافتادگان مستقل را نمایندگی می‌کند هشدار داده است که در صورت گنجاندن بیش از هفت هزار مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا که در مراکز نگهداری سالمندان روی داده شمار کلی قربانیان کرونا افزایش چشمگیری خواهد یافت.

این سازمان با استناد به تخمین‌هایی که بر اساس میزان مرگ و میر در این مراکز از اوایل ماه آوریل گزارش شده هشدار داده که ممکن است تعداد سالخوردگان قربانی کووید ۱۹ به ۷ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش پیدا کرده باشد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مارتین گرین،‌ مدیر کل سازمان Care England در گفتگو با دیلی تلگراف تصریح می‌کند: «بدون تست و آزمایش‌های تشخیص دقیق بیماری بسیار دشوار می‌توان آماری واقعی و مطلق ارائه داد.»

به گفته وی «با این حال اگر به نرخ مرگ و میر در این مراکز از اوایل ماه آوریل نگاه کنیم و آن را با میزان مشابه در سالهای قبل مقایسه کنیم ارزیابی اولیه این است که دست کم ۷ هزار و پانصد نفر در پی تبعات ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند.»

این آمار بسیار بیشتر از ۱۴۰۰ مورد مرگ و میر گزارش شده از سوی دولت در خانه‌های سالمندان و نیز غیر قابل مقایسه با ۲۱۷ قربانی ویروس است که اداره آمار ملی تا سوم آوریل در انگلستان و ولز سرشماری کرده است.

آمار رسمی ارائه شده از سوی دولت بریتانیا در خصوص شمال قربانیان کرونا تنها موارد مرگ ثبت شده در بیمارستان‌ها را شامل می‌شود.

اداره ملی آمار بریتانیا نیز طی هفته گذشته تصریح کرد که داده‌های اعلام شده بیانگر این مطلب است که موارد مرگ و میر در بیمارستان‌ها تنها ۸۵ درصد قربانیان کرونا در کشور را تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر مت هانکوک،‌ وزیر بهداشت بریتانیا به تازگی ضمن حضور در یک کمیسیون پارلمانی در پاسخ به سوالی در باره داده‌های اداره ملی آمار گفته است که شمار واقعی موارد مرگ و میر در خانه‌های سالمندان بسیار بیشتر از میزان اعلام شده است و آمار رسمی در این خصوص به زودی منتشر می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دویچه بانک: کندی تست کرونا در بریتانیا پیامدهای زیانبار اقتصادی دارد

شیوع کرونا در جهان؛ بیش از ۷۰۰ هزار مبتلا در آمریکا

تری ونبلز، سرمربی انگلیسی در بازی تاریخی ایران-استرالیا در ۸۰ سالگی درگذشت