کرونا در ایران و جهان؛ کووید۱۹ پیش از به‌رسمیت شناخته شدن در آمریکا نیز قربانی گرفته است

کرونا در ایران و جهان؛ کووید۱۹ پیش از به‌رسمیت شناخته شدن در آمریکا نیز قربانی گرفته است
Copyright AP Photo/Matt Rourke
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با وجود آن کرونا در کشور خاستگاهش، چین تقریبا از نفس افتاده است، اما در شبانه روز گذشته ۳۰ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور ثبت شد. با این حال نه روز است که هیچ مورد فوتی کرونا در چین گزارش نشده است.

آگهی

ویروس‌کرونا در کشور خاستگاهش، چین، تقریبا از نفس افتاده است و به رغم آن که در شبانه روز گذشته ۳۰ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در چین ثبت شد، هیچ مورد فوتی کرونا در این کشور گزارش نشده است. اما مقامات آمریکا با ۲ هزار ۸۰۴ نفر فوتی در شبانه‌روز گذشته، رکورد جدیدی را در آمار روزانه جان‌باختگان کرونا در این کشور گزارش کردند.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹خورشیدی (۲۲ آوریل ۲۰۲۰ میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

شرکت هوایی ایرفرانس - کی.ال.ام برای خروج از بحران نیازمند کمک دولتی است

شرکت هواپیمایی فرانسوی-هلندی «ایرفرانس - کی.ال.ام» روز چهارشنبه اعلام کرد برای سرپا ماندن و خروج از بحران سنگین ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ که کل صنعت هواپیمایی در جهان را به شدت تحت تاثیر قرار داده نیازمند کمک و حمایت جدی پاریس و آمستردام است.

بنژمن اسمیت،‌ مدیر کل شرکت هواپیمایی ایرفرانس - کی.ال.ام با اعلام این مطلب در جریان جلسه‌ای ویدیویی با سناتورهای کمیسیون آمایش سرزمینی و توسعه پایدار فرانسه تصریح کرد که با توجه به بحران بی سابقه موجود که به نوعی بد گمانی و نگرانی دامن زده حمایت دولت برای کمک به شرکت جهت عبور از این بحران سخت بسیار حیاتی است.

به گفته یکی دیگر از مسئولان این شرکت،‌ ایرفرانس اکنون تنها کم‌تر از ۵ درصد و کی ال ام نیز کمتر از ۱۰ درصد برنامه پروازی خود را به اجرا در می‌آورد.

سازمان جهانی بهداشت: ویروس برای مدتی طولانی همراه ماست

«اشتباه نکنید، این ویروس برای مدتی طولانی با ما خواهد بود.» این هشدار جدید رئیس سازمان جهانی بهداشت درباره همه‌گیری ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ است.

تدروس آدهانوم،‌ مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه در جریان یک کنفرانس خبری آنلاین در مقر این نهاد بین‌المللی در ژنو گفت: «اگرچه به نظر می‌آید همه‌گیری ناشی از این ویروس در اروپای غربی به حالت ثبات می‌رسد یا سیر نزولی به خود گرفته است اما اغلب کشورها مراحل ابتدایی همه‌گیری را از سر می گذرانند.»

شمار قربانیان کرونا در فرانسه به بیش از ۲۱ هزار نفر رسید

مقامات دولتی در فرانسه از ثبت ۵۴۴ مورد مرگ دیگر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ خبر دادند. وزارت بهداشت فرانسه شامگاه روز چهارشنبه ۲۲ آوریل اعلام کرد که با افزوده شدن ۵۴۴ مورد مرگ تازه طی بیست و چهار ساعت گذشته شمار قربانیان کرونا در این کشور به ۲۱ هزار و ۳۴۰ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش شمار بستری شدن بیماران کووید در بخش مراقبت‌های ویژه برای دومین هفته متوالی همچنان با کاهش روبرو بوده است.

فرانسه هم اکنون بیش از ۱۵۹ هزار مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را که ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور بزرگ اروپایی است، به ثبت رسانده است.

رونا پیش از به رسمیت شناخته شدن در آمریکا نیز قربانی گرفته است

بر اساس گزارشی که برخی منابع آگاه در آمریکا صبح روز چهارشنبه بیست و دوم آوریل آنرا منتشر کردند کرونا پیش از به رسمیت شناخته شدن در آمریکا قربانی گرفته است.

برخی مسئولان بهداشتی در آمریکا می‌گویند که دو تن از شهروندان این کشور ابتدای ماه فوریه بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند در حالی‌ که نخستین مورد ابتلا به این بیماری در ایالات متحده رسما در اواخر فوریه به ثبت رسیده است.

مقامات بهداشتی شهرستان سانتا کلارا واقع درجنوب غرب ایالت کالیفرنیا گفته‌اند که بر اساس اطلاعات دریافت شده دو تن از شهروندان روزهای ششم و هفدهم ماه فوریه به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در منزل‌شان جان سپرده‌اند.

یکی از پزشکان متخصص در شهرستان سانتا كلارا که وظیفه نظارت بر کنترل بیماری کووید ۱۹ را برعهده دارد روز سه شنبه تأييد كرده بود كه تست ویروس انجام شده به روی نمونه های بافت برداشت شده از جسد این افراد هنگام کالبد شکافی پس از بررسی در آزمایشگاه مثبت بوده است.

گفتنی است که نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده روز بیست و نهم فوریه در شهر کرکلند واقع در ایالت واشنگتن به ثبت رسید.

شمار فوتی‌های بریتانیا از ۱۸ هزار گذشت

با مرگ ۷۶۳ نفر دیگر بر اثر کرونا در بریتانیا در شبانه روز گذشت، شمار قربانیان این بیماری همه‌گیر در این کشور از ۱۸ نفر فراتر رفت و به ۱۸ هزار و ۱۰۰ نفر رسید. بر اساس آخرین آمار رسمی دولت بریتانیا، در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۴ هزار و ۴۵۱ تن دیگر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. به این ترتیب شمار کلی مبتلایان از ابتدای شیوع این بیماری در بریتانیا نیز به رقم ۱۳۳ هزار و ۴۹۵ نفر رسید.

انتقاد شدید از نخست وزیر بریتانیا برای نحوه مدیریت کرونا

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا ۱۰ روز پس از بهبود از کرونا و مرخص شدن از بیمارستان، با انتقادهای شدید در مورد نحوه برخورد وی با بحران کرونا در کشورش روبرو شده است. بسیاری از رسانه‌ها و رقبای سیاسی حزب حاکم شیوه مدیریت کرونا در بریتانیا را زیر سؤال برده‌اند.

آگهی

مجلس عوام بریتانیا در مورد احتمال کم کاری و قصور در مبارزه با کرونا وارد عمل شده و از دولت در این زمینه توضیح خواسته است. قرار بود بوریس جانسون در این زمینه روز چهارشنبه به نمایندگان مجلس در لندن توضیح دهد. اما او اکنون در دوران نقاهت بعد از بیماری به سر می برد و در غیاب نخست وزیر، وزیر امور خارجه دومینیک راب مأمور پاسخ دادن به پرسش‌های نمایندگان خواهد بود.

آخرین آمار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی هزار و ۱۹۴ بیمار جدید کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته در کشور خبر داد. کیانوش جهانپور روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت که به این ترتیب مجموع بیماران کووید ۱۹ در ایران به ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر رسید.

وی با اعلام این که در ۲۴ گذشته ۹۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند شمار کلی جان‌باختگان کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در ایران را ۵ هزار و ۳۹۱ نفر ذکر کرد. جهانپور همچنین گفت که تا امروز ۶۳ هزار و ۱۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

۳۱ استان ترکیه از فردا قرنطینه می‌شود

۳۱ استان ترکیه از فردا به مدت ۴ روز قرنطینه می‌شود. دولت ترکیه هدف از این اقدام را تلاش برای مهار ویروس کرونا در کشور اعلام کرده است.

دولت ترکیه با انتشار دستور العملی در همین زمینه به بازارهای محلی و رستوران‌های بیرون‌بر در این کشور برای دو روز اول ماه رمضان نیز اجازه فعالیت داده است. همچنین ساعت کار سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی در روزهای ۲۱ و ۲۲ آوریل (۲ و ۳ اردیبهشت) تمدید شده و از ۸ بامداد تا ۱۱ شب بعد از ظهر اعلام شده است. این تصمیم نیز برای تسهیل خرید شهروندان در آستانه ماه رمضان گرفته شده است.

آگهی

مطابق اعلام دولت ترکیه، در روزهای ۲۳ و ۲۴ آوریل (۴ و ۵ اردیبهشت) به مردم اجازه داده می‌شود از ۹ صبح تا ۲ بعد از ظهر به نزدیک‌ترین بازارها و فروشگاه‌های مواد غذایی مراجعه کنند، به شرط آن که از وسایل نقلیه خود استفاده نکنند و کلیه فروشگاه‌ها در ۲۵ و ۲۶ آوریل (۶ و ۷ اردیبهشت) بسته خواهند شد. ترکیه ۸۱ استان دارد.

آخرین آمار روسیه: ۵۸ هزار مبتلا

ستاد بحران کرونا در دولت روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد با مشاهده ۵ هزار و ۲۳۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار کل مبتلایان در این کشور به مجموع ۵۷ هزار و ۹۹۹ نفر رسید. بر اساس اعلام همین منبع رسمی، در شبانه روز گذشته همچنین ۵۷ نفر بر اثر کرونا در روسیه جان خود را از دست داده‌اند و به این ترتیب آمار قربانیان این بیماری در پهناورترین کشور جهان به ۵۱۳ نفر رسیده است.

شمار مبتلایان در لهستان به ۱۰ هزار نفر رسید

کمتر از ۲۰ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری در لهستان، شمار مبتلایان کرونا در این کشور از ۱۰ هزار نفر گذشت و با افزوده شدن ۱۷۸ مورد دیگر در شبانه روز گذشته به مجموع ۱۰ هزار و ۳۴ نفر رسید. شمار جان‌باختگان کرونا در لهستان نیز در مجموع به ۴۰۴ نفر رسیده است. در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۳ نفر بر اثر کرونا در لهستان جان باخته‌اند که این کمترین آمار مرگ و میر کرونایی در این کشور از ابتدای ماه جاری میلادی تا کنون است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پارک‌های ایران باز می‌شود

حسین ذوالفقاری، رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد از امروز چهارشنبه محدودیت ورود به پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌های ایران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برداشته می‌شود.

آگهی

محدودیت سفرهای بین استانی در ایران نیز از دو روز پیش لغو شده است.

آسوشیتدپرس

ژاپن ورود افراد از بیش از ۱۰ کشور دیگر را ممنوع می‌کند

ژاپن برای کمک به مهار شیوع ویروس کرونا قصد دارد که ورود شهروندان خارجی از بیش از ۱۰ کشور دیگر را ممنوع کند. شبکه ان‌اچ‌کی ژاپن با اعلام این خبر گفته است که این ممنوعیت علاوه بر ۷۳ کشور و منطقه‌ای است که پیشتر در فهرست ممنوعیت قرار گرفته‌اند. به گزارش این شبکه خبری، دولت ژٰاپن در صدد است تا از ورود خارجیانی که ظرف ۱۴ روز پیش از ورودشان به این کشور در روسیه، بلاروس، قطر، امارات متحده عربی و چند کشور دیگر بوده‌اند جلوگیری کند.

با تأیید ۳۹۰ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا تا کنون شمار کل موارد ابتلا در ژاپن به ۱۱ هزار و ۵۴۳ مورد رسیده که با احتساب ۷۱۲ مورد دیگر مربوط به کشتی تفریحی «دیاموند پرینسس» تعداد کل مبتلایان در این کشور ۱۲ هزار ۲۵۵ نفر می‌شود. شمار کلی جان‌باختگان کرونا در ژاپن نیز با مرگ ۲۰ نفر دیگر و با احتساب ۱۳ نفر در کشتی دیاموند وینسس به ۲۹۶ نفر می‌رسد.

افزایش چشمگیر مبتلایان در اسپانیا

شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در اسپانیا باز هم افزایش یافت و با ۴ هزار و ۲۱۱ مورد جدید در شبانه روز گذشته به مجموع ۲۰۸ هزار و ۳۸۹ نفر رسید. این دومین روز متوالی است که آمار روزانه مبتلایان در اسپانیا به حد چشمگیری افزایش نشان می‌دهد.

اپلیکیشن یورونیوز را از پل استور دانلود کنید

آگهی

بنا بر اعلام مقام‌های رسمی اسپانیا، شمار افراد جان‌باخته از کرونا در این کشور نیز در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روز قبل از آن اندکی افزایش یافت و ۴۳۵ نفر رسید. به این ترتیب شمار کل فوتی‌های کرونا در اسپانیا که هم اکنون دومین کانون اصلی این بیماری در جهان است به ۲۱ هزار و ۷۱۷ نفر رسده است.

اسپانیا برای لغو قرنطینه در نیمه دوم ماه مه آماده می‌شود

نخست وزیر اسپانیا، پدرو سانچز گفت كه دولت وی قصد دارد اقدامات خود را برای لغو تدریجی قرنطینه کرونایی در نیمه دوم ماه مه آغاز كند. سانچز روز چهارشنبه در جلسه پارلمان اسپانیا از نمایندگان این کشور خواست تا لایحه دولتی تمدید مقررات قرنطینه تا روز ۹ مه (۲۰ اردیبهشت) را تصویب کنند.

مقررات قرنطینه از روز ۱۴ مارس (۲۴ اسفند ۹۸) در اسپانیا اعمال شده است.

آخرین آمار کرونا در افغانستان

وزارت صحت عامه (بهداشت) افغانستان اعلام کرد که با ثبت ۵۱ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا، شمار کل مبتلایان در این کشور به هزار و ۱۴۳ نفر رسیده است. همچنین با فوت چهار نفر طی یک شبانه روز، شمار قربانیان این ویروس نیز به ۴۰ نفر رسید. وزارت صحت عامه افغانستان امروز چهارشنبه، ۳ اردیبهشت (ثور) همچنین از افزایش شمار بهبودیافتگان بیماران این ویروس خبر داد و اعلام کرد که شمار بهبودیافتگان در مجموع به ۱۶۶ نفر افزایش یافته‌ است.

کابل با بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان را دارد و پس از آن ولایات هرات و قندهار قرار دارند.

آگهی
آسوشیتدپرس

برنامه پیشنهادی دولت فرانسه برای بازگشایی تدریجی مدارس

ژان لوئی بلانکر، وزیر آموزش و پرورش فرانسه برنامه بازگشت تدریجی دانش‌آموزان این کشور به مدرسه در دوران پساقرنطینه را برای نمایندگان کمیسیون ذی‌صلاح در مجلس ملی این کشور تشریح کرد. بر اساس پیشنهاد دولت فرانسه، مدارس این کشور که از ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) تعطیل شده‌اند طی یک دوره سه هفته‌ای که از ۱۱ مه (۲۲ مارس) آغاز می‌شود، بازگشایی خواهند شد. بلانکر روز سه شنبه گفت که این برنامه‌ با مشورت معلمان و مقامات محلی و با استفاده از تجربه آلمان در زمینه کاهش تدریجی مقررات قرنطینه تدوین شده است.

به فلیپبورد یورونیوز فارسی بپیوندید

بر اساس برنامه پیشنهادی دولت فرانسه، اولین کودکانی که به فضای آموزشی باز می‌گردند کودکان ۵ تا ۷ ساله مهد کودکی و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی خواهند بود. هفته بعد از آن، دانش‌آموزان ۱۱ تا ۱۲ ساله و سپس به تدریج دانش‌آموزان ۱۴ تا ۱۵ ساله در مقطع کولژ (معادل راهنمایی قدیم ایران) و دبیرستانی‌ها یعنی دانش‌آموزان ۱۶ تا ۱۸ ساله به کلاس بازخواهند گشت.

بر اساس برنامه‌ریزی دولت، در هر کلاس بیش از ۱۵ دانش‌آموز اجازه حضور نخواهند داشت و کلاس‌های بیش از ۱۵ نفر به گروههای جداگانه با برنامه‌ درسی متناوب تقسیم خواهند شد. با این همه حضور دانش‌آموزان در مدرسه الزامی نیست و والدین می‌توانند اعلام کنند که خود مسئولیت آموزش فرزندان‌شان در خانه را به عهده می‌گیرند.

این برنامه هنوز نهایی نشده و قرار است نتیجه آن تا پایان ماه جاری میلادی اعلام شود.

آگهی

فرانسه: تمام پروازها از خارج شنگن لغو شده است

الیزابت بورن، وزیر ترابری و محیط زیست فرانسه روز سه‌شنبه گفت: «تقریباً همه پروازها از خارج از منطقه شنگن به این کشور به حالت تعلیق درآمده است.»

بورن در گفتگویی با رادیو آرتی‌ال با اعلام این مطلب گفت پروازهایی که برای بازگرداندن اتباع فرانسوی از خارج از منطقه شنگن هم انجام می‌گرفت تقریبا پایان یافته است.

رهبران اروپایی از اواسط ماه مارس گذشته به هدف مهار گسترش بیماری همه‌گیر کرونا خواستار ممنوعیت سفرهای غیر ضروری به این قاره شده بودند و رئیس جمهوری فرانسه نیز در همان زمان اعلام کرد تمامی سفرها میان کشورهای غیر اروپایی و اتحادیه اروپا به مدت ۳۰ روز به حالت تعلیق در می‌آید.

دبستان‌های هلند باز می‌شوند

دولت هلند اعلام کرد در چهارچوب کاهش تدریجی محدودیت‌های قرنطینه جاری به هدف مهار کرونا، به کودکان مقطع دبستان اجازه خواهد داد تا از ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) به مدرسه برگردند.

مارک روته، نخست وزیر هلند با اعلام این مطلب با این حال گفته است که در عین حال بازگشایی مدارس در این کشور در ابتدا به صورت نیمه وقت بوده و دانش‌آموزان باید همچنان ۵۰ درصد کلاس‌های خود را از راه دور دنبال کنند. او از احتمال بازگشایی کامل مدارس در تاریخ ۲ ژوئن (۱۳ خرداد) خبر داد.

آگهی

روته همچنین گفت به شهروندان اجازه داده خواهد شد تا با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی حد اقل یک و نیم متری ورزش کنند. به گفته نخست وزیر هلند، رستوران‌ها، کافه‌ها، سینماها، موزه‌ها و سایر اماکن عمومی دست کم تا ۱۹ مه (۳۰ اردیبهشت) بسته مانده و رویدادهای بزرگ مانند جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی تا سپتامبر برگزار نخواهند شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

از زمان آغاز شیوع کرونا تا کنون ۳۴ هزار و ۱۳۴ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۳ هزار و ۹۱۶ نفر بر اثر آن جان باخته‌اند. آمار مرگ و میر از اواخر ماه مارس در این کشور تا حدودی کاهش یافته است.

رییس اورژانس تهران: تعداد بیماران بدحال افزایش یافته است

پیمان صابریان، رییس اورژانس تهران در یک نشست خبری آنلاین در روز چهارشنبه گفت: «این روزها تعداد ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی کاهش یافته اما بیماران کرونایی که منتقل می‌شوند بدحال‌تر بوده و به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند و بلافاصله از اورژانس به تخت‌های آی سی یو منتقل می‌شوند.»

صابریان همچنین گفت تا کنون ۷۲ نفر از پرسنل اورژانس تهران به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و یکی از آنان که ۴۸ ساله بوده، بر اثر این بیماری جان باخته است.

آگهی

۳۳ مورد مثبت کرونا در یک کشتی ایتالیایی در ژاپن

مقام‌های محلی ناگاساکی در جنوب ژاپن اعلام کردند تا کنون نتیجه تست ۳۳ نفر از خدمه یک کشتی تفریحی در این شهر مثبت بوده است. این کشتی ایتالیایی که کوستا آتلانتیکا نام دارد، در مجموع ۶۲۳ سرنشین دارد و از اواخر فوریه گذشته برای تعمیر در بندر ناگاساکی پهلو گرفته است.

به گفته هودو ناکامورا، فرماندار ناگاساکی ابتدا یک نفر در این کشتی به کرونا مبتلا شده و سپس از ۵۶ نفری که با این فرد در تماس نزدیک بوده اند، ۳۳ نفر دیگر نیز مبتلا شده‌اند. ناکامورا از دولت مرکزی ژاپن برای تخلیه بیماران از دولت مرکزی کمک خواسته است.

آسوشیتدپرس
کشتی ایتالیایی کوستا آتلانتیکا در سواحل ناگاساکی ژاپنآسوشیتدپرس

۱۵ مبتلا و یک فوتی در تایلند

مقامات تایلند اعلام کردند در شبانه روز گذشته در این کشور ۱۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و یک نفر نیز از این بیماری جان باخته است. آمار کلی مبتلایان کرونا در تایلند تا کنون ۲ هزار و ۸۲۶ و فوتی‌ها ۴۹ نفر اعلام شده است. آمار مبتلایان در این کشور دست کم در چهار روز اخیر سیر نزولی داشته است.

آمار آلمان باز هم بالا رفت

با وجود آن که صعود منحنی رشد تعداد مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در آلمان تا دو روز پیش متوقف شده بود، اما در دو روز گذشته این آمار بار دیگر اندکی رشد نشان می‌دهد. برابر آخرین آمار رسمی اعلام شده در شبانه روز گذشته ۲ هزار و ۲۳۷ نفر دیگر در آلمان به کووید ۱۹ مبتلا شده و ۲۸۱ تن دیگر نیز از این بیماری جان باخته‌اند. شمار کلی مبتلایان آلمان تا روز چهارشنبه ۱۴۸ هزار و ۶۹۴ نفر و مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون ۵ هزار و ۸۶ نفر اعلام شده است.

برگزاری نماز تراویح در حرمین شریفین عربستان مجاز شد

مدیریت حرمین شریفین در بیانیه‌ای که از خبرگزاری رسمی عربستان منتشر شد اعلام کرد سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی با برگزاری تواریح در شب‌های رمضان در حرمین شریفین موافقت کرده است. تواریح نام نماز به خصوصی است که اهل سنت در طول ماه رمضان هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء آن را برگزار می‌کنند. بنا به همین گزارش، پادشاه عربستان همچنین ساعات محدودیت‌های قرنطینه کرونایی در ماه رمضان را اندکی کاهش داده تا مردم روزه‌دار بهتر بتوانند به خرید مایحتاج روزانه خود بپردازند.

آگهی

با این حال هم مسجد النبی و هم مسجد الحرام در طول ماه رمضان به دلیل شرایط ویژه شیوع کرونا همچنان به روی زیارت‌کنندگان بسته خواهند ماند.

رکورد آمار روزانه قربانیان آمریکا

آمریکا همچنان با اختلاف، دارای بیشترین آمار قربانیان کرونا در جهان است و این ویروس همچنان در این کشور یکه‌تازی می‌کند. آمار روزانه کرونا در آمریکا از رشد شدید شمار جان‌باختگان حکایت دارد به طوری که تعداد قربانیان ۲ هزار و ۸۰۴ نفر افزایش یافته است. این تعداد رکورد تازه‌ای در آمار روزانه فوتی‌های کرونا در آمریکاست. آمار جان‌باختگان آمریکا در شبانه روز پیش از آن هزار و ۹۳۹ نفر بود.

بر اساس آخرین آمار رسمی درایالات متحده از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تا بامداد روز چهارشنبه ۸۱۹ هزار و ۱۷۵ نفر به این بیماری دچار شده و ۴۵ هزار و ۳۴۳ تن نیز از این بیماری جان باخته‌اند.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

افزایش آمار روزانه مبتلایان در چین

بر اساس آمار رسمی در چین در شبانه روز گذشته ۳۰ نفر به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند و به این ترتیب آمار روزانه مبتلایان این کشور پس از چند روز کاهش، دوباره افزایش یافته است. همچنین برای نهمین روز متوالی آمار جان‌باختگان کرونا در چین صفر گزارش شده است.

آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا و گله راننده تاکسی‌ها؛ «مگر می‌شود با ۲۰ هزارتومان درآمد به خانه رفت»

شیوع ویروس کرونا؛ شمار مبتلایان در ایران از ۸۷ هزار نفر گذشت

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد