فرمان اجرایی جدید ترامپ برای تحریم‌های تازه علیه کره شمالی

فرمان اجرایی جدید ترامپ برای تحریم‌های تازه علیه کره شمالی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رئیس جمهوری آمریکا از اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی خبرداد. او گفت طی یک فرمان اجرایی که روز پنجشنبه امضا کرده، سیستم حمل و نقل، کشتیرانی و شبکه های تجاری این کشور را برای تشدید فشار بر فعالیت های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ هدف قرار داده است.

دونالد ترامپ قبل از دیدار با رهبران ژاپن، در جمع خبرنگاران گفت که با صدور این دستورالعمل جدید، آمریکا از توان بیشتری برای تحریم همه نهادهای بانکی و مالی و شرکت های خصوصی که تسهیلات مالی و تجاری برای کره شمالی فراهم می کنند، برخوردار می کند.

آقای ترامپ اطمینان داد که این فرمان اجرایی منابع درآمد پیونگ یانگ برای توسعه کشنده‌ترین سلاح‌های شناخته شده را قطع می کند. او اضافه کرد که این تحریم ها می تواند فنآوری اطلاعات، منسوجات و دیگر صنایع تولیدی و ماهیگیری کره شمالی را نیز هدف قرار دهد. با این حال او از تجارت نفت کره نامی نبرد.

President Trump says the United States will impose fresh sanctions on “deplorable” North Korea https://t.co/hfkKjwzKbF by OKnox</a> <a href="https://t.co/udHJI4MSRi">pic.twitter.com/udHJI4MSRi</a></p>— Yahoo News (YahooNews) September 21, 2017

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که وزارت خزانه داری این کشور اختیار دارد تا بانک‌های خارجی که به فراهم کردن تسهیلات مربوط به معاملات تجاری با کره شمالی مشغولند را تحریم کند.

President Trump claims China has ordered its banks to stop doing business with North Korea. https://t.co/fJlquJEZG3pic.twitter.com/gpHvJL0Fae

— ABC News (@ABC) September 21, 2017

به گزارش رویترز، بانک مرکزی چین از همه بانک های این کشور خواسته تا تحریم های سازمان ملل متحد علیه کره شمالی را به شدت اجرا کنند و دونالد ترامپ از تلاش بانک مرکزی چین برای متوقف کردن تجارت با کره شمالی تحسین کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره‌ شمالی در پاسخ به ترامپ:‌ سگ پارس می کند کاروان راه خود را می رود

آمریکا: اگر کره شمالی ادامه دهد نابود می شود

کره شمالی چندین موشک جدید کروز به سمت دریا شلیک کرد