بلژیک؛ موفقیت یک کتاب مصور نوشته یک زن زندانی

بلژیک؛ موفقیت یک کتاب مصور نوشته یک زن زندانی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک زندانی زن خطرات مختلفی را به تصویر کشیده که یک زندانی در دوران حبس با آن روبرو است.

آگهی

معمولا می شنویم که تحمل حبس و زندان مشابه پایان جهان برای زندانی است اما ظاهرا این اصل درباره والری ززه زندانی زنی که بتازگی کتابی مصور منتشر کرده بی تاثیر بوده است. این زندانی زن تمام خطراتی را به تصویر کشیده که یک زن در زندان های بلژیک با آنها روبرو است.

والری ززه می گوید اغلب زندانی ها چون قربانی شرایط دشوار سختی هستند که جامعه به آنها تحمیل می کند. والری ززه پیش از ورود به زندان ۲۹ بار بازداشت را تجربه کرد.

پس از چند هفته تحمل زندان با اجازه مسئولان زندان سعی می کند بیشتر لحظات زندگی خود در زندان را عکس برداری می کند. او که پیش از رفتن به زندان به مصرف کوکایین معتاد بوده انتظار داشته است که در زندان موفق به ترک این ماده مخدر شود اما در کتاب او می خوانیم که زندان می تواند بهشت معتادان هم باشد و چون جامعه کوکائین راحت تر از حد تصور گیر می آید.

در بخش مهمی از این کتاب مصور، والری ززه شرح می دهد چگونه یک زندانی آلوده به مواد مخدر می شود و یا یک فرد معتاد می تواند مواد مخدر مورد نیازش را تهیه کند. البته والری تصمیم می گیرد زمان فراغت خود را به نوشتن و خواندن بگذارند.

نویسنده این کتاب مصور می نویسد: « زندان برخلاف آن چه که بسیاری فکر می کنند می تواند بسیار سازنده باشد چرا که برخلاف زندگی در جامعه آزاد نگرانی و استرس های روزمره وجود ندارند، به این ترتیب شما فرصت مغتنمی برای خود و اندیشیدن به فردا پیدا خواهید کرد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رونمایی از دست نوشته‌های منتشر نشدۀ کافکا در اسرائیل

هنرنمایی پسر مارسلو در رختکن رئال مادرید

برهنگان از نمایشگاه هنر معاصر در پاریس بازدید کردند