توتال رسما از ایران خارج شد

توتال رسما از ایران خارج شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیژن نامدار زنگنه می‌گوید این شرکت فرانسوی دو ماه قبل اعلام کرده بود که از ایران می‌رود.

آگهی

وزیر نفت ایران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که شرکت توتال رسما از ایران خارج شده است.

آقای زنگنه روز دوشنبه ۲۹ مرداد که برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان راهی بهارستان شده بود، در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص وضعیت توتال گفت: «توتال به صورت رسمی قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را ترک کرده و بیش از ۲ ماه است که اعلام کرده از قرارداد خارج می شود.»

وزیر نفت ایران همچنین بدون اینکه مستقیما نامی از شرکت چینی ببرد در خصوص جایگزین توتال افزود: «در حال حاضر فرآیند جایگزینی شرکت دیگر در حال انجام است»

این در حالی است در پی خروج شرکت توتال از سرمایه‌گذاری برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، ۲۰ مرداد اعلام شد که شرکت ملی نفت چین (سی.ان.پی.سی) با سهم ۸۰.۱ درصدی جایگزین این شرکت فرانسوی شد.

بیشتر بخوانید:

با اعلام تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای با ایران، شرکت‌های بزرگ اروپایی از توافقات خود با ایران خارج شدند.

پاتریک پویانه رئيس کمپانی توتال پیشتر گفته بود که این شرکت به دلیل تحریم‌های آمریکا قادر نیست دیگر در ایران باقی بماند. «ما با شرکای ایرانی مان همیشه شفاف بوده‌ایم. ما به ایران بازگشتیم چرا که تحریم‌های ثانویه برداشته شد. من می‌دانم که حرف‌هایم ممکن است به مذاق بعضی رهبران اروپایی خوش نیاید اما شما باید با واقعیت روبرو شوید و واقعیت این است که سرمایه جهان امروز در دست آمریکا است. اینکه آیا توانایی آمریکا در تحمیل قوانینی به دیگر کشورها درست است یا نه، جای بحث دارد اما به من به عنوان مدیرعامل توتال مربوط نیست. من رئیس یک دولت نیستم.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر نفت ایران: توتال دو ماه برای مذاکره با آمریکا فرصت دارد

حمله سایبری چیست؟

هکرهای مرتبط با اسرائیل مسئولیت «حمله سایبری» به جایگاه‌های سوخت در «سراسر ایران» را برعهده گرفتند