هشدار درباره بحران سلامت روانی پناهجویان در جزیره لسبوس یونان

هشدار درباره بحران سلامت روانی پناهجویان در جزیره لسبوس یونان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیته نجات بین‌المللی: ۳۰ درصد پناهجویان جزیره موریا در جزیره لسبوس یونان اقدام به خودکشی کرده‌اند. این کمیته می گوید که پناهجویان اردوگاه موریا تحت فشار روحی عظیمی هستند.

آگهی

کمیته نجات بین‌المللی روز سه شنبه نسبت به بحران سلامت روانی هزاران پناهجویی که در جزیره لسبوس یونان گیر افتاده اند هشدار داد.

این کمیته می گوید ۳۰ درصد پناهجویان اردوگاه موریا در این جزیره اقدام به خودکشی کرده‌اند و پناهجویان تحت فشار روحی عظیمی هستند.

ارودگاه موریا در جزیره لسبوس یونان که تنها ظرفیت پذیرش ۳۲۰۰ پناهجو را دارد اکنون حدود ۹۰۰۰ پناهجو را در خود جای داده است. افزایش بیش از حد جمعیت این اردوگاه در وضعیتی که امکانات بهداشتی و اقامتی آن بسیار وخیم است باعث افسردگی، احساس بی‌پناهی و افزایش اقدام به خودکشی پناهجویان شده است.

در این ارودگاه برای هر ۷۰ پناهجو فقط یک توالت وجود دارد و پناهجویان باید ساعت‌ها در صف منتظر بمانند تا به مقداری غذا دست پیدا کنند.

بیشتر پناهجویان اردوگاه موریا در چادر زندگی می کنند و نزدیکی فصل سرما باعث افزایش وحشت میان آن ها شده است. دور نگه داشتن پناهجویان از سرزمین اصلی یونان باعث خشم مهاجرانی شده است که در اردوگاه موریا هیچ کاری برای انجام دادن ندارند.

یکی از پناهجویان این اردوگاه می گوید: «من دنبال آزادی‌ام هستم. می خواهم بروم و شغلی پیدا کنم زیرا ماندن در اینجا هیچ کمکی به من نمی کند. تعداد ما اینجا خیلی زیاد است و هیچ کاری برای انجام دادن نداریم. فقط می خوابیم و در اطراف می چرخیم.»

بسیاری از پناهجویان از نبود امکانان اولیه زندگی در این اردوگاه شکایت دارند و برخی می گویند که اردوگاه موریا جای خطرناکی بویژه برای زنان است. با این حال مهمترین نگرانی آنها نبود چشم اندازی مثبت برای آینده‌شان است.

بسیاری از ساکنان این اردوگاه را پناهجویان سوری، افغان و عراقی تشکیل می دهند.

مقامات یونان انتقال پناهجویان به مکانی بهتر را بسیار با کندی انجام می دهند. آنها در تازه‌ترین اقدام ۴۰۰ پناهجو را این اردوگاه منتقل کرده‌اند و اعلام کرده‌اند که تا پایان ماه جاری ۲۰۰۰ پناهجو را به اردوگاه دیگری در سرزمین اصلی یونان منتقل می کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار نسبت به افزایش میزان اقدام به خودکشی در میان پناهجویان ساکن لسبوس

روایت تکان‌دهنده مهاجران از فاجعه غرق شدن لنج؛ «تلاش نافرجام گارد ساحلی یونان حادثه را رقم زد»

انتخابات یونان؛ مردم برای دومین بار در دوماه گذشته پای صندوق‌های رای رفتند