افشاگری‌های «فوتبال لیکس»؛ پاریسن ژرمن متهم به نژادپرستی شد

افشاگری‌های «فوتبال لیکس»؛ پاریسن ژرمن متهم به نژادپرستی شد
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تارنمای مدیاپارت افشاگری های جدیدی علیه باشگاه پاریسن ژرمن مطرح کرده است.

آگهی

افشاگری‌های تارنمای مدیاپارت فرانسه درباره مسایل پشت پرده باشگاه های بزرگ فوتبال در اروپا همچنان ادامه دارد. این بار افشاگری‌ها درباره باشگاه پاریسن ژرمن است.

پاریسن ژرمن مظنون به نژادپرستی

به گفته تارنمای مدیاپارت در فرم‌های ارزشیابی دپارتمان استعدادیابی پاریسن ژرمن از سال ۲۰۱۳ تا امروز برگه هایی وجود دارد که اطلاعات نژادی بازیکنان جوان این تیم در آن ها درج شده و اصالت این بازیکنان با واژه های همچون فرانسوی، آفریقایی، سیاه پوست مستعمره های پیشین فرانسه و شمال آفریقا توصیف شده است. طبق قوانین فرانسه تشکیل چنین فرم‌هایی غیرقانونی محسوب شده و در زمره جرایم قرار می گیرد.

به گفته تارنمای مدیا پارت یان جی بوهو بازیکن سیاه پوست که از جزیره مارتینیک، جزیره ای در آمریکای جنوبی که جزئی از خاک فرانسه است، می آید بدلیل رنگین پوست بودن با وجود استعداد فراوان از حضور در باشگاه پاریسن ژرمن در ۱۳ سالگی بازماند و عضو باشگاه رن فرانسه شد. باشگاه در فرم ارزشیابی «نژاد» وی را سیاه پوست درج کرده بود. این در حالی است که این بازیکن گذرنامه فرانسوی داشته است و فرانسوی محسوب می شود و دلیلی برای درج نژاد او وجود نداشته است.

به گفته یکی از مربیان نوجوانان پاریسن ژرمن این باشگاه نمی خواسته است بازیکنانی که در آفریقا متولد شده اند جذب شوند زیرا آن ها بر این باور بودند که هرگز نمی توان نسبت به تاریخ دقیق تولد این بازیکنان اطمینان حاصل کرد.

مالکیت قطری‌ها برپاریسن ژرمن در یک دهه اخیر

اغلب قریب به اتفاق اتهامات به یک دهه اخیر بر می گردد. دهه ای که بیشتر از نصف آن با مالکیت قطری‌ها بر باشگاه پاریسن ژرمن همراه بوده است.

در سال ۲۰۱۱، ناصر الخلیفی، تاجر مشهور و تنیسور سابق قطری باشگاه پاری سن ژرمن را با سرمایه ای هنگفت خریداری کرد و از آن زمان تصمیم گرفت هزینه زیادی در این باشگاه انجام دهد و بازیکنان بزرگی را به خدمت بگیرد. هزینه های نجومی الخلیفی از ابتدای حضورش، کار را به جایی رساند که فیفا تصمیم گرفت کمیته فیرپلی مالی را راه اندازی کرده تا مانع چنین هزینه‌های بی حساب و کتابی در فوتبال شود. هر چند پس از حضور مالک قطری در باشگاه پاریسن ژرمن این باشگاه به موفقیت های چشم گیری در سطح فوتبال فرانسه دست پیداکرده است اما هنوز موفق نشده است در لیگ قهرمانان اروپا به موفقیت چشمگیری دست پیداکند.

درخواست های عجیب امباپه، نابغه فوتبال فرانسه

تارنمای مدیاپارت با توجه به اسناد لورفته مشهور به فوتبال لیکس هفته گذشته همچنین اعلام کرد که یکی از ستاره های فعلی باشگاه پاریسن ژرمن، کیلیان امباپه نوزده ساله برای حضور در این باشگاه پایتخت درخواست های عجیب و غریبی و باورنکردنی در سطح فوتبال اروپا مطرح کرده است. به عنوان نمونه امباپه درخواست کرده بود که در صورت فتح توپ طلا، دستمزدش سه برابر شود و با نیمار برابر گردد. قهرمان جهان همچنین خواستار پاداش ۵۰۰ هزار یورویی برای فتح توپ طلا نیز شده بود که هر دو رد شدند.

خواسته دیگر نابغه کنونی فوتبال فرانسه این بوده است که در صورت حذف پاریسن ژرمن از لیگ قهرمانان به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین جوانمردانه مالی، مبلغی به وی برای ماندن پرداخت شود که آن نیز رد شده بود. سرانجام ناصرالخلیفی، مدیر این باشگاه پذیرفته است ۳۰ هزار یورو برای اجاره ماهانه منزلش و نیز استخدام یک خدمتکار، یک راننده و نیز یک بادیگارد اختصاصی پرداخت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ناصرالخلیفی با وجود اتهام پرداخت رشوه رئیس اتحادیه باشگاه های اروپا شد

کابوس پاری‌سن ژرمن؛ نیمار، دی ماریا و پاردس کرونایی شدند

دیدار تمیم بن حمد با ماکرون در پاریس؛ قطر ۱۰ میلیارد یورو در فرانسه سرمایه‌گذاری می‌کند