کشمکش در پارلمان بریتانیا بر سر برکسیت؛ مجلس عوام انتخابات زودهنگام را رد کرد

کشمکش در پارلمان بریتانیا بر سر برکسیت؛ مجلس عوام انتخابات زودهنگام را رد کرد
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هواداران برگزاری انتخابات زودهنگام به رای دو سوم نمایندگام مجلس عوام برای انحلال پارلمان نیاز داشتند. این در حالی است که تنها ۲۹۳ نماینده به این طرح رای موافق دادند.

آگهی

نمایندگان مجلس عوام بریتانیا روز سه شنبه بار دیگر با درخواست بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور برای برگزاری انتخابات زودهنگام مخالفت کردند.

رای گیری در مورد انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام در حالی انجام شد که پارلمان بریتانیا پس از این رای گیری تا روز ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) یعنی دو هفته پیش از موعد تعیین شده برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا تعلیق شده است.

هواداران برگزاری انتخابات زودهنگام به رای دو سوم نمایندگام مجلس عوام برای انحلال پارلمان نیاز داشتند. این در حالی است که تنها ۲۹۳ نماینده از ۶۵۰ نماینده به این طرح رای موافق دادند.

بوریس جانسون خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در روز ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) شده بود. نخست وزیر بریتانیا پیش از این رای گیری اعلام کرد که با وجود تصویب قانون تعویق تاریخ برکسیت برای خروج کشورش از اتحادیه اروپا درخواست مهلت بیشتر نخواهد کرد.

وی با این حال توضیح نداد که با وجود تصویب قانون تعویق برکسیت و امضای آن از سوی ملکه چگونه می خواهد از این امر جلوگیری کند. به گفته ناظران سیاسی استعفاء یا مراجعه به دادگاه می تواند از راه حل های پیش روی بوریس جانسون باشد.

نخست وزیر بریتانیا خطاب به جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر گفت: «اگر به دنبال مهلت بیشتر هستید خوب به انتخابات زودهنگام رای بدهید!»

این در حالی است که حزب کارگر با توجه به نظرسنجی های انجام شده که از شکست این حزب در انتخابات زودهنگام حکایت داشت با انحلال پارلمان مخالفت می کرد.

قانونی که روز سه شنبه به امضای ملکه الیزابت دوم رسید نخست وزیر بریتانیا را موظف می کند که در صورت عدم دستیابی به توافق با این اتحادیه تا روز ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) درخواست تعویق برکسیت را ارائه کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حزب لیبرال دموکرات‌ بریتانیا رسما سیاست عدم خروج از اتحادیه اروپا را اتخاذ کرد

پارلمان بریتانیا پس از رای گیری در باره انتخابات زودرس تعلیق می شود

بلیط بخت‌آزمایی ۱ میلیون پوندی رویای زوج سالمند اسکاتلندی را در روزهای آخر زندگی محقق کرد